בחזרה

רכבות מהירות מהירושימה וסביבתה



  • יש לי 6 ימים נטו בהירושימה .

    החלטתי שאעשה טיולי יום ממנה לערים הסמוכות כגון:

    טיול יומי לקיוטו

    טיול יומי לנארה 

    טיול יומי לאוסקה 

    ועוד טיול יומי במעבורת לאי מיאג'ימה.

    כל ההצעות 6ליותר ימים או ללינה בערים אלו לא יעזרו כיוון שזה כבר סגור אז תודה לכולם. ידוע לי שיש המון מה לראות או לעשות בכל יעד,אך  ביגלל אילוצים הסתפק בטיול יום .

     

    אם אני לוקחת רכבת מהירה ובדקתי לכל עיר זה בערך שעתיים  האם :

    * כדאי לקחת פס ל4 ימים מהארץ ?

    *האם כולן זה jr ואז זה משתלם יותר לקנות במרוכז את הפס לרכבת?

    *לפי גוגל מאפס יש שעות לרכבות אך האם יש למישהו שעות מדוייקות יותר כדי שאבדוק מתי אוכל לחזור .

    תודה מראש לפורום המדהים ולכל העונים

     



  • @Yamit_3764953

    התשובות - שעות והמחירים באתר hyperdia.com.

    תכניסי את היעדים, תורידי את אפשרות רכבות nozomi (לא כלולות בפאס) ותבחרי את המחיר הגבוה.

    כך תוכלי להשוות למחיר הפאס.



  • @Yamit_3764953

    וכן, כל הכיוונים שלך כלולים בפאב כולל המעבורת למיאג'ימה.

    אולי תרצי גם לשלב ביקור באי נאושימה (גם כלול בפאס).

    לצורך השוואת המחירים הנ'ל, גוגל מאפס לא יעיל.

     



  • @Yamit_3764953

    אוסיף למה שרוני אמר: אין ממילא פאס JR ל-4 ימים. רק בכפולות של שבוע (שבוע/שבועיים/שלושה). לכן יש סיכוי טוב שהפאס לא ישתלם, את יכולה לבדוק דרך אתר היפרדיה שרוני צירף. 

    קיוטו ואוסקה נמצאות זו ליד זו, ולכן אין הגיון לנסוע יום אחד הלוך חזור לאחת ויום אחר הלוך חזור לשנייה. אבל באופן כללי, אין היגיון בקביעת הירושימה כבסיס כוכב. גם מקיוטו/אוסקה לא הכי חכם בעיניי לעשות טיול יום להירושימה (מגיע לה לילה או שניים כשמיאג’ימה היא באמת טיול יום וממש צמודה לעיר), אבל הן עדיין בסיס יותר הגיוני וגם בקיוטו יש הרבה יותר מה לעשות ולראות. 

    דבר נוסף: זה אולי “בערך שעתיים” ברכבת המהירה, אבל את לא נוסעת רק ברכבת המהירה. אם המלון שלך לא במרחק הליכה קצר לתחנת השינקנסן בהירושימה, את צריכה תחבורה אליה. מהתחנה בקיוטו/אוסקה אולי תצטרכי תחבורה נוספת ליעד שאת מעוניינת בו (קיוטו עצמה היא עיר הרבה יותר גדולה ממה שחושבים ולכן אם את רוצה לבקר למשל בפושימי אינארי וגם אזור גיון תצטרכי עוד נסיעות ביניים ולאזור אראשיאמה/מקדש הזהב זה כבר עוד נסיעות נוספות ולעתים ארוכות), ותמיד חשוב להוסיף זמן התברברות וחיפושים. בתחנת נאמבה באוסקה לא קשה לבזבז 20 דקות לפחות כדי להבין איפה היציאה שרצית או המעבר למטרו הנכון… כלומר, בפועל ייצא לך יותר מארבע שעות נסיעות ביום בקלי קלות, אפילו הרבה יותר. 



  • @רוני-סופר

    וואוו תודה :)

    לגבי גוגל כמובן שהוא לא עוזר והאמת שקצת הלכתי לאיבוד בין הרכבות שם .

    יש כמה רכבות  השינקנסן ו/ או בפס הרכבות JR PASS מה ההבדל?



  • @Yamit_3764953

    יש רכבות שהן יותר אקספרס ויש שפחות. רכבות nozomi הן הכי מהירות והן לא כלולות בפס. רכבות hikari זה כמעט אותו דבר והן כן כלולות. התדירות בין הערים הגדולות מאד טובה, בדרך כלל לא תחכי יותר מחצי שעה.



  • @Yamit_3764953

    באתר japan guide יש מחשבון לחישוב הכדאיות של קניית פאס לפי היעדים שאת מכניסה, ממליצה לבדוק. כפי שאמרו, אין פאס ל4 ימים אלא רק לשבוע והוא לא זול, יכול להיות שלא ישתלם. 



  • @Yamit_3764953

    פאס JR הוא לכלי תחבורה ששייכים לחברת JR. יש להם רכבות שינקנסן מהירות וגם רכבות אזוריות אטיות, ופה ושם גם אמצעי תחבורה אחרים. אבל לא כל השינקנסן ביפן שייכות ל-JR, כך שאם יש לך פאס לא תוכלי להשתמש בו לכל תחבורה שאינה JR (למשל, לכל האוטובוסים בתוך קיוטו). 

    ובכל מקרה, אחזור ואומר – אין פאס ל-4 ימים, ככה שיש סיכוי שזה ממילא לא ישתלם לך, הפאס לשבוע. 



  • לאור הקביעה החד משמעית של ימית @Yamit_3764953

    כל ההצעות ליותר ימים או ללינה בערים אלו לא יעזרו כיוון שזה כבר סגור אז תודה לכולם”

    בדקתי במחשבון japan-guide את מחירי הנסיעות במתואר בשאלה

    וזה מה שיצא, אם כי יתכן שבתוצאה כלולות גם רכבות השינקנזן נוזומי שלא כלולות בפאס.

    אבל ברור בצורה שאינה מתשמעת לשתי פנים ש JRPass לשבוע משתלם יותר מתשלום לנסיעות בנפרד.

     

    אני לא מצליח להפעיל את אתר Hyperdia כי אינו מקבל את שם תחנות היעד (כל תחנה). עדיין עובד על זה.

     

    ימית, לא אמרת מה את מתכננת מעבר לששת הימים, כי יתכן וכדאי לך לקנות פאס לשבועיים או שלושה לכסות גם נסיעות אחרות.

    אבל, כמו שאת רואה, פאס לשבוע מספיק.

     





  • @רוני-סופר

    וזה יוצא יותר מאלפיים שקל על נסיעות… יהיה יותר נוח וזול לא לרוץ מדי יום לנסיעה ארוכה ויקרה פעמיים, אלא פשוט לחלק ימי לינה בין הירושימה לקיוטו (ממילא יום אחד בקיוטו זה כלום, כדאי לפחות שלושה). בין קיוטו לאוסקה ולנארה המחיר זול, ואז בכלל לא צריכים פאס – למשל, הרכבת בה אני נסעתי בין קיוטו לאוסקה עלתה לי 400 ין, שזה כ-13 שקל. חבל לא לשקול את זה. 



  • @keves160

    רוני המון תודות עזרת מאוד מאוד מאוד.

    “KEVES “ – אין באפשרותי לישון במקומות אחרים כי המלון והכל כבר סגור לכן אצטרך לעשות נסיעות הלוך ושוב אין לי ברירה.



  • @Yamit_3764953

    הפאס לשבוע עולה 270$ שזה פחות מאלף ש''ח.



בחזרה