בחזרה

טיסה באליטליה פעם ראשונה ואחרונה -סיפור עם מוסר השכל .



  • ב-7/2 היתה לי טיסה של ריינאייר לרומא עם קונקשן של אליטליה לפירנצה (היחידים שטסים לשם כך שלא היתה לי ברירה) בשעה 21:35 .

    כאשר הגעתי לרומא בשעה 19:55 חיפשתי את הטיסה הבאה וראיתי על המסכים כי הטיסה בוטלה . ניגשתי לדלפקי אליטליה לאחר שטירטרו אותי במשך חצי שעה מדלפק לדלפק ואמרו לי שהטיסה בוטלה עקב שביתה . ציפיתי לקבל מלון בשעה כזו וכרטיס טיסה לטיסה הראשונה שלהם למחרת בבוקר ,אך במקום זאת סידרו לנו אוטובוס לפירנצה לכל הטיסה כך שהגענו לפירנצה לאחר שלוש וחצי שעות במקום טיסה של 55 דקות .הגענו בשעה 01:30 במקום בשעה 22:30 כך שכבר תחבורה ציבורית לא היתה ונאלצנו לשלם על מונית למלון 30 אירו במקום 3 אירו בחשמלית .כתבתי מייל תלונה לאליטליה וביקשתי פיצוי על ההפרש בין מחיר טיסה לבין מחיר נסיעה באוטובוס והחזר מחיר המונית שנבעה מהגעתנו המאוחרת .נעניתי במייל חוזר לאחר כשבועיים שאין מקום לשום פיצוי . שנים אני נמנע מלטוס עם החברה הזו מכיוון שהזהירו אותי מהם ולא ידעתי למה ,עכשיו אני מבין ויודע למה .מה ניתן לדעתכם לעשות בנוסף למה שעשיתי ?



  • @sol11655

    רכשת את הקומבינציה הזו דרך חברה או ישירות דרך החברה? 

    לפי אתר אליטליה, הם מתחייבים לשלם על המונית וכו', אם היית מבקש לבטל, ייתכן שהיית מקבל החזר על כרטיס הטיסה, נסה לפנות אליהם שוב - יש להם משרד בארץ, נסה לפנות אליהם.

    פיצוי על ביטול או עיכוב טיסות באירופה, נדמה לי שרק אם יש עיכוב מעל שלוש שעות או ביטול - יש חברות המתמחות בנושא אך דורשות כ- 25%-30% עמלה מגובה ההחזר. 

    *אולי דרך "תביעות קטנות"? - החברה פועלת בארץ(אך אין לי ידע רב בנושא הזה).

     



  • @sol11655


    ככל שאני יודע באירופה אתה זכאי לפיצוי על טיסה שבוטלה (נוסף על מחיר הכרטיס), הפיצוי לפי מרחק הטיסה.

    לדעתי כדאי לך לפנות לאליטליה בבקשת פיצוי על בסיס הדירקטיבה הארופאית למקרה של ביטול טיסה. 

    ואם אליטליה לא יענו ישנן חברות ששמחות לתבוע בשימך – תמורת אחוזים, את הפרטים מעבירים להם באינטרנט.



  • @sol11655


    למיטב זכרוני אם הביטול בגלל שביתה אז אין פיצוי.



  • @sol11655

    מי שבת ? אליטליה או שדה התעופה או מישהו אחר?

    אם הם לא שבתו ונתנו לך פתרון שנראה סביר בנסיבות אז לדעתי אין מה להתעסק. מה עוד שלא קנית את הטיסה מהם אלא מריינאייר

    אם אליטליה שבתו זה סיפור אחר ובהחלט מגיע לך פיצוי.



  • @sol11655


    אם נראה לך שסיפור כזה אופייני לאליטליה, אז צר לי  לפזר את האשליה. לי היו מגוון ארועים בסגנון זה עם 4 חברות סדירות שונות. מסקנתי היא שכולן מנסות לחסוך כסף גם כשלא מדובר בסכומי עתק וכולן מנסות את שיטת “מצליח”. 



  • @ari0252 אמר:

    @sol11655

    • מה עוד שלא קנית את הטיסה מהם אלא מריינאייר.

    - אין שיתוף פעולה בין Ryanair לבין Alitalia, שני הכרטיסים חייבים להקנות לחוד אלא אם רכשת מחברות המציעות טיסות זולות (קיווי, אקספדיה ודומיהן), אפשר לפנות אליהן, אך ספק אם יעזרו - כאן מאמר על אחת החברות.

    • אם אליטליה שבתו זה סיפור אחר ובהחלט מגיע לך פיצוי.

    לא רק חב' אליטליה שבתה, היתה שביתה של כמה איגודים בעקבות ההודעה על סגירת חב' Air Italy וכו'.

    ואם מישהו מתכנן לטוס בזמן הקרוב, כדאי להתעדכן באתרי חברות התעופה לפני הטיסה.

    ב-24 וב- 26 בפברואר תהיה שביתה נוספת גם באתר אליטליה מופיעה ההודעה. 

    ומקרים נוספים של הסעה באוטובוס במקום טיסה, ארעו גם בארץ (מס' פעמים).

     אפשר לבדוק את מה שכתוב בחוק האירופאי, זה מה שקובע - וזה החוק (ואליטאליה סיפקה הסעה, אז לא יהיה פיצוי, רק על האקסטרות הן צריכים לשלם - אפשר לקרוא בקישור בהודעה הראשונה שלי). 

     



  • אם הבנתי נכון, הפסדת 27 יורו ו-3 שעות מאוחרות של הערב.

    לעניות דעתי יצאת מאוד בזול, והיה יכול להיות הרבה יותר גרוע.
    “טיסה ראשונה ואחרונה?” – על מקרה כזה לא הייתי מחרים חברת טיסה…

     



  • @aljaje

    רכשתי לבד ,כל טיסה באתר החברה שלה .



  • אל תתיאש מפיצוי !

    תן להם לתבוע עבורך :

    http://share.airhelp.com/M89DF

    הם אומנם לוקחים עמלה של 25% אבל רק אם הם הצליחו בתביעה.



  • @tsviglitsתודה רבה ,הם בדקו ואני לא זכאי לשום פיצוי עקב שביתה של עובדים ,כך לטענתם .תודה בכל מקרה .


 

בחזרה