בחזרה

ביטוח ביטול טיסה וקרוז



  • היי לכולם אשמח לעזרה

     

     עשיתי ביטוח ביטול טיסה לפני חודשיים ל6 כרטיסי טיסה לארהב ( ביטוח און ליין ולא דרך סוכן- הראל). בינתיים החלטנו להוסיף קרוז הבעיה שסערת הקורונה עצרה את נושא הביטוחים ומצד שני אני לא יכולה לבטח בשום חברה אחרת רק את הקרוז כי הטיסות שלי מבוטחות בהראל.

     

    מסתבר שאם הייתי מבטחת את הקרוז ללא קשר לקורונה והייתי רוצה לבטל , הייתי מקבלת את ההחזר על הקרוז רק אם אני מבטלת את הטיסות. כלומר אם טסתי לארה"ב ופתאום החלטתי שאני רוצה לבטל את הקרוז ולקבל את ההחזר זה בלתי אפשרי.

     

    ובנוסף ,אם אבטל את הפוליסה בהראל בשום חברה אחרת לא יבטחו את הכל כי הזמנת הטיסות הייתה לפני חודשיים.

     

    הצעות?

     



  • @שני2

    התשובה בגוף השאלה. פשוט לוותר על הקרוז, ובודאי בתקופה זו, כשטרם דעכה מגיפת הקורונה ולא ידוע לאן תתפשט.

    לא חשוב לאן תיסעו בארה”ב, בקלות תמצאו תוכן גם לימים שייעדתם לקרוז, וכנראה גם יותר בזול.



  • @נוסע-מתמיד

    מדובר באוגוסט 2020 מקווה ומאמינה שעד אז הסערה תחלוף…

    דווקא מסיבה אחרת שאינה קשורה בקורונה לא אוכל להזמין את הקרוז אם לא אמצא דרך לבטח



  • @שני2

    אז לא חובה, יש כל כך הרבה מה לראות בארה"ב שקרוז הוא קצת בזבוז זמן.  



  • @שני2

    אכן בעיה

    אני מניח שסיבת הביטול הפוטנציאלי אינה כזו שמכוסה ע”י הביטוחים הרגילים כמו למשל שינוי בתאריך הגיוס או בגרויות מועד ב

    לאור שילוב הנסיבות הקיים אני הייתי מוותר על הקרוז. גם בגלל הקורונה, גם בגלל הקושי בביטוח. בזמנו שאלתם בנושא וקיבלתם הרבה הצעות לוותר על הקרוז, ואולי להמיר אותו בקרוז אחר באירופה (למשל עוד שנה או שנתיים, אחרי שהעניינים ירגעו). אולי שווה לחזור לאפשרות הזו?

    בכל מקרה – אני לא מכיר אפשרות לביטוח. כל הרעיון בביטוח ביטול מכל סיבה הוא שסביר שלא תבטלי את הטיול כולו. לעומת זאת פעילות ביעד אנחנו משנים כל הזמן, אז לא נראה לי שלחברת הביטוח יש אינטרס לבטח סידורי קרקע בנפרד.

    אבל צריך גם להבין מה הסיכונים. הרי בכל מקרה ביטוח הביטול הוא לא סופר אטרקטיבי להוצות שאינן טיסות. הפניקס גובים 8.5 אחוז (נדמה לי שהראך קצת פחות), כדי להחזיר אולי 80% מהנזק. הנקודה היא שהסכום המבוטח (לפיו גובים אץ הפרמייה) הוא עלות הקרוז כולו (ללא טיפים), ולא רק דמי הביטול. אם למשל עלות הקרוז 1000 דולר ובשלושה חודשים הקרובים דמי הביטול הם 50% זה אומר שאם לא נעשה ביטוח משלם עכשיו 1000 דולר ואם נבטל נקבל חזרה 500 ונשאר עם נזק של 500. אם נעשה ביטוח נשלם עכשיו 1085 (לפי מחיר הפניקס) ואם נבטל נקבל חזרה 500 דולר מחברת הספנות ועוד 400 דולר מחברת הביטוח כלומר נשאר עם נזק של 185 דולר. ברור שיש פה הבדל לא קטן, אבל זה לא כמו להפסיד 1000 דולר מול לא להפסיד כלום. הביטוח חוסך רק שני שליש מהנזק במקרה של ביטול, ואת הפרמייה משלמים גם ם לא מבטלים.

    אז אולי במסגרת השוואת הסוכנים לקרוז צריך לחפש את זה שמציע את תנאי הביטול הנוחים יותר ולוותר על הביטוח?


  • @אנשיםטובים


    בגדול תנאי ביטול לקרוזים הם קשיחים ולא נוחים ללא תלות בחברה. 



  • @שני2

    יש במאמר הסדר מיוחד בין MSC וטריפגרנטי, אולי זה יתאים?



  • @אנשיםטובים

    היי 

    אשמח להבהרה למה התכוונת בביטוח רגיל שאינו מכיל שינויים כמו שינוי תאריך גיוס?

     

    בעניין הקרוז, מאחר ואינני יודעת מתי שוב נהיה בהרכב דומה אנחנו עושים מאמץ להצליח עם העניין( כנראה שישנה אפשרות דרך חברת הנסיעות)



  • @שני2 אמר:

    אשמח להבהרה למה התכוונת בביטוח רגיל שאינו מכיל שינויים כמו שינוי תאריך גיוס?

    התכוונתי לביטוח נסיעות רגיל  שכולל קיצור / ביטול


 

בחזרה