בחזרה

למי שביטלו לו את הטיסה - קיבלתם כסף חזרה?



  • @יונה-וקשת

    *ובנוסף, כדאי לזכור את בעיות האבטחה של האתר.



  • @אנשיםטובים


    סתם לעדכן שכ-70 יום לאחר ביטול הטיסה, ו-55 יום לאחר תאריך הטיסה שהיה אמור לצאת בפועל אוסטריאן החזירו לי את רוב הכסף. כלומר הם החזירו את הכסך על כרטיס הטיסה, ולא החזירו לי את הכסך על מקומות ישיבה. שירות הלקוחות בארץ אמר שנראה שזו הייתה טעות אנוש, והוא מגיש בקשה חדשה להשלמת הסכום (אבל זה יקח עוד חודשיים)
    לאורך כל הדרך הם אמרו שהכסף יחזור אבל יקח זמן, ולאורך כל הדרך שירות הלקוחות בארץ ענה לטלפון. בתחילת המשבר היה קשה לתפוס אותם בגלל עומס השיחות, אבל אחר כך כשמעט נרגע היה מאד קל לתפוס אותם ולקבל מענה. אם כי המענה היה “בקשתך בטיפול”.



  • @אנשיםטובים

    זה מעניין לגבי החזר ההושבה באוסטריאן , ההזמנה שלי הייתה ביונייטד עם חזרה באמצעות אוסטריאן , כאשר עשיתי את הזמנת המקומות המועדפים דרך המוקד שלהם , הם ציינו שאין החזר על הושבה , גם אם אחליט לשדרג לא יהיה החזר על התשלום על המושבים , כאשר יונייטד החזירו במהירות את הכסף , את ההושבה שלהם הם החזירו , את ההושבה של אוסטריאן לא החזירו .

    אשמח לשמוע אם אוסטריאן יחזירו את הכסף של ההושבה .



  • @aljaje אמר:

    @cafrica-net

    החברה מדווחת על הפסד של 7 מיליון שקל בלבד כתוצאה מהקורנה בתחום התיירות - מעניין איך הצליחו.

    בפייסבוק פנו אליהם לקוחות, הם ביקשו שיפנו ב"פרטי" והכסף יוחזר לאחר 90 יום(?), נקווה שתקבל החזר. 

    רוב הסוכנויות לא מחזירות כסף, אבל כשיש מקרה בודד של החזרת תשלום, יותר נח להצהיר הצהרות. 

    והכסף עדיין אצלן.

     

    בקלות,

    לכאורה נראה שגבו כסף מהלקוחות, ולא כל הכסף שולם לנותני השירות, 

    כרגע לא מחזירים את הכסף ללקוחות כך שנמצא בקופת החברה, לא ברור אם הכסף הזה רשום במאזן בשורת ההתחייבויות,

    העובדים ממילא בחל”ת כך שאין עליהם הוצאות

    ואני יכול לחשוב על עוד כמה תרגילים אפשריים



  • @aljaje

    אז את רק מחזקת את דבריי, שאיזיג’ט התנהגה בצורה הגונת בניגוד לחברות אחרות, למרות שאני אישית התאכזבתי כי יצא שהיא ביטלה טיסה לברלין (והשיבה את הכסף לנוסעים) באותו יום בו היתה גם לי טיסה לברלין, שאותה היא לא ביטלה, ולכן הפסדתי את הכסף.

    זה לא סכום גבוה ולכן האכזבה שלי לא בשמים (excuse the pun), אבל אני לא שואבת עידוד מכך שאחרים נדפקו יותר ממני… 

    בעיקר לומדת ממה שקרה (מנסה ללמוד) על התנהלות של כל החברות.

    אין לי מספיק מידע (ואני גם לא מנהלת מחקר מעמיק, רק מתרשמת מסיפורים שאני נתקלת בהם ברשת) לגבי כל חברה וחברה.

    אני כן מנסה להבחין בין אקט של השרדות של חברה, למשל חברה שבימים הראשונים אולי ביטלה טיסות והחזירה מיד כספים לנוסעים, עד שהבינה שמדובר באירוע הרבה יותר גדול ממה שנראה היה בהתחלה, ושהיא חייבת להתאים את התנהלותה למצב, אחרת פשוט תתרוקן קופת המזומנים שלה תוך זמן קצר, עד כדי סכנה לפשיטת רגל – לבין חברה שנוקטת בנוהל מפלה בין לקוחותיה.



  • תגובה זו נמחקה!


  • @יונה-וקשת

    לא חשבתי שתמכתי ההתנהלות של איזיג׳ט, הם ביטלו את אופציית החזרת הכסף באתר, כשלא מאפשרים לנוסעים לפנות אליהם בצורה מקוונת או בכתב ומאלצים אותם לנסות לפנות אליהם דרך שיחה שאילצה אנשים לבזבז זמן רב עד שקיבלו מענה וברוב המקרים השיחה התנתקה, בעיני זה לא מראה על התנהלות טובה, גם אם בסופו של דבר אנשים קיבלו החזר(?) - המצב הפיננסי שלהם היה טוב יותר מחברות תעופה אחרות בעולם.

    חברת אל-על, נמצאת בהפסדים כבר שנים, הסיבה שחלק מהלקוחות קיבלו החזר כספי מהסוכנויות, היא משום שאל-על איפשרה לסוכנויות לא להעביר אליה את התשלומים עבור הכרטיסים שנרכשו(נכתב בקישור שצורף) - יש חברות שלא החזירו את הכסף ללקוחות.   

    * אוסטריאן ולפוטהנזה(ושאר החברות באיחוד), קיבלו סיוע כספי, החלו להחזיר כסף ברגע שחזרו לפעילות(15.6). 

    אני עדיין חושבת שברגע שיחודשו הטיסות, רוב הנוסעים יתעלמו מהבעיות שהיו בזמן המשבר וימשיכו לטוס עם חברות שמציעות את המחירים הזולים או עם אלה שבהן ירגישו "בבית"(עם סתגלן שלא טורח אפילו לצאת להפגנות או להחרים חברות). 

     



  • @aljaje

    כפי שכתבתי, לא ערכתי איזשהו מחקר או אפילו בדיקה מקיפה של התנהלות כל החברות לאורך כל המשבר, ואין לי שום כלי אמפירי להעניק להם ציונים. אני מניחה שיהיו מי שעשו את זה בעתיד הלא רחוק, ואנחנו כרגיל נצטרך להיות קוראים ביקורתיים.

    אני יודעת שבמהלך מרץ (ואולי גם אפריל, אני כבר לא זוכרת) איזיג’ט החזירו כסף במיידי ובמלואו על טיסות שבוטלו. מתישהו זה כנראה השתנה. נכון שלהשיג אותם בטלפון היה סיוט רוב הזמן (פעם אחת הצלחתי להשיג אותם תוך 2 דקות אבל אני יודעת שזה לא מייצג).

    אל על נמצאת בהפסדים כבר שנים, אבל זה לא הפריע לה באותן שנים לגבות מחירים גבוהים יחסית ולתת שירות בעייתי לא פעם (לא תמיד!)

    אני לא מחרימה אף חברה.

    הכי קרובה לזה היתה אצלי דווקא בריטיש איירווייז שבאמת ביאסה ב-2016, אבל גם היא לא מחוקה אצלי א-פריורית, תמיד אבדוק אופציות, זמנים ומחירים ליעד הנבחר.

    איזיג’ט חביבה עלי כי היא באמת פתחה לי את השמים, כמו גם וויזאייר (יש עוד חברות לואוקוסט שפשוט עוד לא הספקתי לדגום, כמו ריינאייר). נכנסתי ללינק ששלחת בנושא תקלת אבטחת המידע החמורה שהיתה להם, והיא אכן היתה חמורה. יש שם אופציה להצטרף לתביעה קבוצתית (לא ייצוגית) נגד איזיג’ט, כאשר המשרד התובע יתבע 2000 ליש”ט לתובע על עוגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מהתקלה (לא ידוע לי על נזק ממשי שנגרם כמו שימוש לרעה במידע שנחשף ע”י הפורצים או גניבת כסף). חשבתי על זה כמה דקות, והחלטתי לא להצטרף לתביעה, למרות שאני עומדת בקריטריונים (קיבלתי מייל מאיזיג’ט). אני ממש לא רוצה לקחת חלק בהפלת החברה הזאת למרות התקלה שאינני מקלה בה ראש כלל, כי כאמור, שמים פתוחים וזה. אין לי אף מניה באיזיג’ט, אבל היא כן הטיסה אותי בזול לכמה מהחופשות המהנות בחיי, ואני מעוניינת שזה ימשיך אחרי שתגמר הקורונה.



  • פינאייר החזירו את כל הכסף

     



  • טיול לדרום איטליה במאי שלא יצא לפועל כמובן.

    מלונות שהוזמנו בבוקינג עם אופציה לביטול בוטלו במועד

    רכב שכור שהוזמן גם הוא בבוקינג בוטל והסכום הושב במלואו

    טיסת איזיג’ט הלוך וחזור בוטלה ע”י החברה ולאחר מספר פניות במייל לכמה כתובות מייל קבלנו היום את הסכום ששילמנו בחזרה.



  • @cafrica-net

    רציתי רק להביא לידיעת הקוראים שהשבוע קיבלתי הודעה מחברת כרטיסי האשראי שלי שחברת איסתא העבירו לחשבוני סכום כספי שמתקרב לסכום אותו שילמתי כאשר רכשתי את כרטיסי הטיסה לבנגקוק ובוטלו על ידי ג’ורדניאן רויאל איירלינס.



  • @cafrica-net

    קיבלתי השבוע החזר מלא מריינאייר על טיסה שהיתה אמורה להתקיים השבוע לוינה. ב-15 לאפריל הודיעו לי על שינוי של למעלה משלוש שעות במועד הטיסה ונתנו אפשרות לבטל ולקבל החזר או לשנות. קפצתי על המציאה וביקשתי החזר. בהמשך הודיעו לי על ביטול הטיסה ושוב נתנו את אותן אפשרויות אבל כשניסיתי לבקש החזר המערכת הודיעה לי על טעות ולא איפשרה לי להתקדם. לקח קצת יותר מחודשיים והכסף הגיע במלואו. 

    האם מישהו קיבל החזר כספי מיונייטד על טיסות שבוטלו או שהם עדיין דבקים בואוצ’ר לטיסה עתידית?



  • @דבורה-פ

    אני עוד לא קבלתי החזר מריינאייר על טיסה לוינה בחודש מאי.

    מוויזאייר קבלתי החזר  על הטיסה הלוך.

     



  • @חבל

    מנכ"ל ראיינייר, הודיע שהחברה תחזיר כסף לרוכשים באוגוסט- נקווה שיעמוד בהבטחותיו. 

     



  • אני קיבלתי מראיינאייר החזר מלא על טיסה שהייתה אמורה להיות בפסח, כנראה זה היה בתחילת גל הביטולים וכשעוד היה כסף.

    עכשיו אנחנו נחכה להחזר מLOT על טיסה שהייתה מתוכננת לאוגוסט והתבטלה. לא אופטימי לאור הודעות בדף הפייסבוק שלהם על אנשים שמחכים מאפריל. נקווה לטוב.





  • @אנשיםטובים

    מז”ט לי, ישראייר נתנו לחברת האשראי הוראה לזכות אותי על כרטיסים לטיסה שהיתה אמורה להמריא במרץ 2020, איחור אופנתי של 3-4 חודשים.

    אחרי שהכסף יכנס בפועל לחשבון הבנק אני אשקול אם לדרוש מישראייר פיצוי לפי חוק טיבי.

    לא הייתי מבקש פיצוי אם הייתי מקבל את הכסף בזמן.



  • @דוקטור-דו-ליטל

    "...אחרי שהכסף יכנס בפועל לחשבון הבנק אני אשקול אם לדרוש מישראייר פיצוי לפי חוק טיבי."

    - גם הממשלה שקלה, דנה והחליטה לבטל את החוק, אם אתה זוכר את טענותיך ש"המהלך אינו חוקי". 



  • @aljaje

    וואלה, אז היה לנו מזל שהטיסה  (לתקופה של פסח) התבטלה לפני המסה הגדולה של ביטולים ושהבינו את חומרת המצב וקיבלנו מיידית את הכסף. כנראה בהתחלה כן היו בקטע של לשמר לקוחות ותדמית ואולי גם יכולת כספית. 

    בכל מקרה מפורום בו דיונים על מסלולי טיול מומלצים, עברנו לדיונים על סגירת שמיים/פתיחת שמיים, מתי ויעדים אפשריים ועכשיו נשארנו עם האם יועילו בטובן חברות התעופה להחזיר לנו את הכסף שלנו… עצוב☹ 



  • @gadiz

    * כן, חסכתם כאב ראש. 

    התייחסתי ל"חוק טיבי" שבוטל - פיצוי על ביטול/איחור בטיסות, לא על החזר כספי עבור כרטיס הטיסה.

     


 

בחזרה