בחזרה

הייתה אמורה להיות לי טיסה ערב פסח



  •  

    זו ההודעה שקיבלתי אתמול מאלעל

    נוסע/ת יקר/ה,
    עקב אירועי מגפת הקורונה, טיסתך בוטלה.
    אנו שומרים בשלב זה את כרטיסך למימוש עתידי.
    שינוי מועד, יעד הטיסה או טיפול בקבלת החזר יתאפשרו עם חזרת אל על לפעילות רגילה.
    ניתן לעקוב אחר לוח הטיסות באתר אל עלwww.elal.com .
    אנו מתנצלים על אי הנוחות ומייחלים לחזור במהרה לשגרה,
    אל על.

     

    כלומר – בינתיים אין עם מי לדבר כנראה.



  • @K-Amit

     

    לפחות קיימת האופציה להחזר כספי אחרי המבול.

    בחברת איזי ג’ט  קיבלתי השבוע הודעה על שינוי מקום ישיבה לטיסה בפסח-זה נראה לי הזוי-כאשר בכלל אירופה סגורה למעבר וכניסה ,בוודאי איטליה.

    נחכה ונראה.



  • @K-Amit

    לעניות דעתי אפשר לפנות עם ההודעה הזו לחברת האשראי ולבקש החזר מסיבה של כשל תמורה. לא רואה סיבה להמתין.יש יותר כשל תמורה מזה?



  • @יונית

     

    האופציה קיימת – השאלה היחידה היא האם יהיה מי שיחזיר את הכסף? 😊



  • @עמיחי13

     

    העסקה בוצעה לפני חודשים רבים, והם בכל זאת יחזירו את הכסף? אני לא יודעת איך זה עובד בדיוק, אף פעם לא עשיתי את זה.

    יש לי תחושה שהם לא ירצו לנסות לקבל את הכסף בחזרה  מאלעל, מסיבות ברורות.



  • @K-Amit

    אין חשיבות לכך שהעסקה בוצעה לפני חודשים רבים. לדוגמא, כאשר חברת גרמניה איירליינס קרסה, חברת האשראי החזירה לי את הכסף במלואו תוך 3 ימים מסיבה של כשל תמורה. אפילו לא היו צריכים לחכות לקיץ למועד הטיסה. חברות האשראי גובות עמלה שכוללת ביטוח שנועד בדיוק למקרים כאלה. פשוט פונים אל חברת האשראי ומודיעים להם על כשל תמורה (אולי בימים כמו היום צריך לפנות באופן דיגיטלי). לעניות דעתי (אני לא משפטן) ההודעה שקיבלת היא סופית ומהווה הוכחה לכשל תמורה.

     

    לגבי היחסים בין חברת האשראי לבין אל על – תשאירי את זה להם. 



  • @עמיחי13

     

    תודה רבה על הטיפ – אני בהחלט מתכוונת לעשות את זה, ואעדכן בפורום אם הצלחתי.



  • @K-Amit

    לפחות מודיעים 3 שבועות לפני הטיסה. אני מקווה שיכולת לבטל מגורים ושכירת רכב בלי קנס. ביטוח רפואי אפשר לבטל ולקבל את הכסף חזרה לפני הנסיעה.

    בכל אופן, אל על אפילו לא עקביים עם מה שכתוב אצלם באתר:

    מצד אחד:

    לאור המצב, מוקד הלקוחות של אל על עובד במתכונת מצומצמת ונותן מענה לפניות דחופות בלבד.
     

    מצד שני:

    גמישות בשינוי כרטיסי טיסה קיימים:

    ​יעד/מוצא ​מועד יציאת הטיסה ​ניתן לבצע שינוי/הקפאה ​תנאי שינוי
    כל יעדי אל על
    למעט בייג'ינג והונג קונג
    ​עד 30.4.20 (כולל)
     ​


    להמראות  עד 30.4.21
     ​
     ​

    • ללא דמי שינוי 

    • ללא דמי טיפול

    • תשלום הפרשי מחיר כרטיס 

    • ביטול - בהתאם בהתאם לחוקי הכרטיס

    ​בייג'ינג/הונג קונג ​עד 2.5.20 (כולל)


    כלומר, החליטו בשבילך ובשביל האחרים שמועד היציאה שלהם עד 30/4/20, שהם מקפיאים בשלב זה, ומשאירים את הכסף אצלם למען תזרים המזומנים, לא מחזירים בכלל – לא החזר מלא כפי שצריך לעשות כשהביטול ביוזמתם, ואפילו לא החזר חלקי (בהתאם לתנאי הכרטיס) כפי שאפשרי במקרה של ביטול ביוזמת הנוסע.

    אנחנו באותה סירה, עם טיסה לוינה במחצית השניה של מאי, ואני עוקב אחרי המדיניות המעורפלת שלהם (בכוונה?) למרות שיש קצת יותר זמן, ולא נראה שעד סוף מאי המגיפה תסתיים והטיסות יתחדשו. גם באוסטריה המצב לא מזהיר.

     

     



  • @נוסע-מתמיד

     

    מגורים ורכב – כן, לא הייתה בעיה. ביטול ללא קנס.

    ביטוח רפואי אני עושה בדרך כלל ימים בודדים לפני הנסיעה.

    ונכון, הם החליטו בשבילי שבינתיים הכסף אצלם, אבל אני אנסה לעשות את מה שעמיחי הציע – אולי בכל זאת כספי יחזור אליי.



  • @K-Amit

    בהצלחה, ותעדכני בבקשה.



  • @נוסע-מתמיד

     

    ברור. אעדכן :-)



  • @K-Amit

     

    אני שוחחתי אתמול עם המוקד של “אלעל” וזו ההודעה ששלחו לי לאחר מכן באמצעות המייל:

     

    בשל הנסיבות המיוחדות עקב אירוע הקורונה, ובכלל זה הנחיות והמלצות משרד הבריאות לציבור,
    אנו נאלצים לבצע התאמות מסחריות בטיסות מסוימות, ובמסגרת זו מציעים גם חלופות בטיסות אחרות.
    מכתבנו זה מהווה אסמכתא לכך שטיסה 385+284 ל /מ רומא בתאריך: 27.03.2020 ו- 11.04.2020

     

    במוקד הטלפוני הבטיחו החזר כספי מלא, אבל לא בדיוק היה להם תאריך יעד, אפנה לחברת כרטיסי האשראי בהמלצתכם 

     



  • @jardine

    טוב לדעת שהם מספקים מתכתב שכתוב בו שהוא מהווה אסמכתא שהטיסה בטלה.

    יכול להיות שזה לפי דרישת חברת האשראי?

    אני אבדוק מולם. תודה.

     



  • @נוסע-מתמיד

    על פי אתר אל על, מתבצעת עתה השהיית טיסות שיציאתן עד וכולל 2.5.20:

    השהיית טיסות
     

    ​יעד ​תקופת השהיה
    כל יעדי אל על
    למעט פריז, *לונדון וניו יורק
     

    עד לתאריך 2.5.2020
    טיסות סאן דור - עד לתאריך 31.5.2020

     

     

     

    השהייה – השם המכובס לביטול הטיסות.

    כנראה שעוד ועוד נוסעים מקבלים מייל אישי על ביטול טיסתם. אם אל על איננה מאפשרת קבלת החזר מלא כרגע ועל כן כדאי לפנות לחברת האשראי בבקשת החזר בגלל “כשל תמורה” כמו שהציע עמיחי, ולהתבסס על המייל האישי מאל על כאסמכתא לביטול. 

    אנא עדכנו אם גם אתם קיבלתם מייל כזה מאל על, אם פניתם לחברת האשראי ואיך טופלה פנייתכם.



  • @נוסע-מתמיד

    פניתי לחברת האשראי, לא נאמר לי שום דבר על 120 יום (מישהו הזכיר בשרשור קודם).

    החברה – ויזה כאל.

    מילאתי טופס ששלחו לי, פיקססתי ואני מקווה לטוב…

    אעדכן



  • @K-Amit

    תודה רבה על המשך העדכון.

    גם לי נושא ה-120 יום נראה מוזר.

    הורדתי היום את טופס “כשל תמורה” מהאתר של ישראכרט והכנתי אותו עם הקבלה מאל על עד שאקבל את המייל על ביטול הטיסה.

    אמתין, כמו אחרים, להמשך ההתפתחויות אצלך.

    רק בריאות!

     



  • @K-Amit

    יש כבר עדכון בנוגע ל-120 יום בשרשור אחר.



  • @נוסע-מתמיד

    תוכל בבקשה לצרף קישור לשרשור שמתייחס לכשל תמורה מעל 120 יום?

    תודה רבה

    דבורה





  • @נוסע-מתמיד

    תודה רבה. נרגעתי.


 

בחזרה