בחזרה

לכטל או לא לבטל



  • מתלבטת מאוד. הזמנו קרוואן ליולי לארצות הברית. לבטל או לא? דמי ביטול גדלים ככל שמתקרבים למועד. כרגע זה רק 10 % ובקרוב עולה ל 25. אלפי שקלים.  הבנתי מחברת תעופה שאם יהיה ביטול בגלל הקורונה – הכסף יוחזר במלואו. כאן אני פחות דואגת. 

    מה דעתכם? 



  • @olgadadosh

    כרגע אין לנו מושג מה יהיה בעוד שבועיים, אז איך נוכל לנחש מה יהיה המצב ביולי. הניחוש שלך טוב כמו שלנו.



  • @olgadadosh 

     

    הייתי מנסה ליצור קשר עם החברה ממנה שכרתם את הקרוואן לבדוק אם קיימת אופציה של שינוי דמי הביטול (למשל שיישארו על 10%)

     

      אם לא הרי אף אחד לא יכול לתת תשובות מה יהיה עד יולי –  אני הייתי מבטל ולא מסתכן בדמי ביטול של 25 אלף שח

     



  • @olgadadosh

    באופן כללי ארה”ב  עוד לא לפני שיא התפרצות הקורונה. אף אחד לא יודע לנחש מה  יהיה ביולי



  • @olgadadosh


    לטעמי צריך לברר פרטים ואלטרנטיבות:

    קודם כל האם כבר שילמתם על הקראוון וזה עניין של קבלת החזרים, או שצריך לשלם תשלומים נוספים בקרוב? כי כל תעשיית התיירות כרגע בחשש של פשיטת רגל. ולכן החשש הוא לא רק שלא נקבל החזר על פי תנאי הביטול אלה שלא נקבל בכלל החזר כי לא יהיה ממי לבקש. אני לא טוען שהסיכון גדול, אבל הוא בהחלט קיים.

    בנוסף – מה הסכומים והתאריכים הקובעים לעניין הקראוון

    לגבי הטיסות – נכון לכאורה שאם החסרה מבטלת את הטיסה תקבלו את כל הכסף חזרה אבל – זה רק עם החברה מבטלת, ורק אם החברה לא פושטת רגל. המצב כרגע שחברות התעופה מנסות להתחמק מהחזר כספי ע”י הצעת זיכויים, וע”י משיכת זמן. אני לא טוען שהן לא ישלמו, אבל אני מרגיש פחות בטוח. אני לא בטוח שיש להן מאיפה לשלם את כל ביטולי הטיסות.

    ולכן גם לגבי הטיסות חשוב להבין כמה כסף נפסיד אם נבטל עכשיו, וכמה אנחנו עשויים להפסיד אם החברה תפשוט רגל.

    אני ביטלתי טיול (לפסח הקרוב) ורוב הספקים שחייבים לי כסף מושכים זמן. קשה אפילו להשיג את שירות הלקוחות בגלל העומס, ולא בהכרח מקבלים תשובה מדוייקת בפנייה ראשונה, ובהמשך מחכים לזיכוי וכו’. לא נעים.

     

    בגדול מבחינת הטיול עצמו יש לכם 3 אלטרנטיבות:

    • לבטל את הטיול
    • להשאר עם התוכנית הרגילה
    • לבטל את הקראוון ולתכנן טיול חלופי על בסיס אותן טיסות

    אם אפשרות 3 מעניינת אתכם, אז אפשר לשקול לבטל את הקראוון. אם וכשיעבור זעם – תוכלו לבדוק שוב אפשרויות קראוון.

    בכל מקרה אני מסכים עם דור – יתכן שלאור המצב חברת הקראוונים תגמיש את תנאי הביטול/שינוי שלהם -שווה לבדוק.

     

    אני חושב שכרגע אי הודאות גדולה ולהניח שתוכלו בנחת לטייל ביולי זה אופטימי. כולל אפשרות שחברות הביטוח יפסיקו למכור ביטוחי נסיעות (בריאות).

    יותר מזה, כשהמשק נכנס למיתון ואולי מיתון כבד, ומקומות העבודה של רובנו בסכנה כזו או אחרת, יש פרשנים כלכליים שיטענו שזה לא הזמן להוציא כסף טוב אחרי כסף רע. מה שהפסדנו על הטיול כבר הפסדנו. זה הזמן לשמור על הכסף קרוב לחזה.

    צריך לזכור שכל הסכום שכבר הוצאת או התחייבתם עליו הוא עדיין רק חלק מעלות הטיול. יש עוד 50% ויותר שלא שילמתם, וככל שתתקדמו בתאריכים תוציאו עוד ועוד כסף.

     



  • @olgadadosh


    אני הייתי מבטל את הקרוואן.

    לגבי הטיסה, לא יודע מסם תנאי הביטול אז לא יכול להתייחס לביטול עכשיו. לגבי ביטול עתידי, לא ברור כמה ההבנה שלך מעוגנת בכתובים ומה משקלה ביום פקודה



  • @דוקטור-דו-ליטל

    הייתי מבטל

    איכשהו נראה לי שגם בתסריט האופטימי שתהיה חזרה לשגרה ביולי לא יהיה ביקוש גבוה לטיולים השנה (מצב כלכלי וכו) ויהיו מציאות

    ובתסריט הפסימי ברור שכדאי לבטל



  • הייתי מבטלת.
    הסיכויים כרגע לטיול רגיל ביולי לא ברורים לגמרי.
    ומצד שני, אם יהיה אפשר לטייל תהיה ירידת מחירים כי העולם במיתון.

    לי יש הזמנה ליולי לכרטיסי טיסה ושייט.
    לשייט שילמתי מקדמה בסף 300 דולר וצריך להתחיל לשלם במאי.
    צריך לקרות משהו דרמטי כדי שאשלם, למרות שיש לי ביטוח ביטול.



  • גם אני הייתי מבטלת.

    הנבואה ניתנה לשוטים, אבל המציאות היא שלכל בחירה שלך כרגע יש מחיר, ולכן הייתי בוחרת במחיר הנמוך יותר. 

    בנוגע לטיסות ולכל השאר, אני לא יודעת מהם תנאי הביטול שלך, אבל לאור הנסיבות קיים חשש שגם כספים ש”מגיעים” לך ע”פי תנאי ההתקשרות במקרה של ביטול מצדם, לא ישולמו לך עקב המצב יוצא הדופן, שטרף את כל הקלפים, ומאיים להקריס גם חברות חזקות.

    במצב היום, הייתי מתמקדת במזעור נזקים.

    כשתהיה יותר וודאות, נחזור לטייל.



  • @יונה-וקשת

    ייתכן ויהיה בקרוב מיתון בארה"ב, עדיף לנסות לקבל החזרים כספיים עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי. 



  • די חושב כמו קודמי אבל ללא ביטחון מלא מה הצעד הנכון, אני מלא ספקות מה יוליד יום, וחודש, וחצי שנה.
    למשל אני גם חושב לשמור על הכסף שלי אצלי, ולא לחשוב על מותרות, עם כזה חוסר בהירות.
    אני גם לא אופטימי שניתן יהיה לחזור לשיגרה בקרוב, בטח ברמה העולמית, ושהמצב אז יהיה כתמול שלשום.
    מצד שני אם לא נצרוך נתרום ישירות לנפילות עסקים וחברות אחת אחרי השנייה, ומה יהיה ההמשך?

     

    הייתי אמור לטוס לצפון איטליה עם תחילת הסגר המקומי שם, ממש בהתחלה, כמובן הכל בוטל.
    חברות שאני מוקיר הן הראל ושלמה סיקסט (דמי הביטוח נסיעות והשכרת הרכב הוחזרו במלואם בשקלים במקום והתעלמו מכל דמי ביטול).
    איזיג’ט אני שמח שביטלו את הטיסה חזרה (היה כבר סגר מלא) וזיכו זיכוי מלא.
    המלון התווכח בהתחלה שהכל כרגיל, וחייבו לבסוף את הדמי ביטול בגובה לילה ראשון – אבל שלחו זיכוי באותו סכום לשימוש עד סוף החורף הבא.

    מכאן שהייתי מתכתב עם המשכירים ומברר מה עמדתם בנושא – במקרה הגרוע להגיע לשיטת “וואוצ’ר”.
    אגב ישרוטל היו אופטימיים, מציעים ביטול חינם עד סוף מאי משהו כזה – כלומר יש כאלה שחושבים על טובת הלקוח כדי לשמור עליו לעתיד.

    שיגמר כבר הסרט הזה, לא יודע, בנטפליקס התפשטות נגמר תוך שעתיים.



  • @אלי-רון

    תודה על העדכון. טוב לדעת איך זה מתנהל כשמבטלים.



  • @olgadadosh

    אני הייתי מבטל.


 

בחזרה