בחזרה

איזי ג'ט החזר כספי עקב ביטול טיסה



  • הייתה מתוכננת לנו חופשה בשוייץ כאשר חלק מבני המשפחה מגיעים דרך מילאנו וחלק מבאזל,

    הטיסה למילאנו בוטלה כבר בתחלית המשבר,ובדף ההזמנות הופיע קישור להחזר כספי או לשינוי לטיסה אחרת בחינם,

    לעומתה הטיסה לבאזל בוטלה רק היום,וזאת כיומיים בלבד ממועד היציאה(25 במרץ)

    ואילו כאן בדף ההזמנות הופיע לי קישור אך ורק לשינוי לטיסה אחרת בחינם,

    האם המדיניות של איזי ג’ט השתנתה וכבר אין החזרים כספיים?



  • @NATAN-D

    על הטיסה ממילאנו קיבלת החזר כספי?



  • @מטייל_3937334

    כן,למרות שבוטלה רק טיסת ההלוך הופיע קישור לביטול כל ההזמנה,

    וכמובן עקב כך קיבלתי החזר כספי מלא,

    הבעיה שכעת לא מופיע קישור לביטול והחזר כספי.



  • @NATAN-D

    עדכון:

    איזי ג’ט אכן לא מוכנה להחזיר לי כסף,

    עקב כך פניתי לחברת האשראי והצהרתי על כשל תמורה,וקיבלתי החזר כספי בלי בעיות.

    (הכסף אמור להגיע תוך מספר ימים)

    אגב,נציג חברת האשראי אמר לי שאפשר להצהיר על כך עד 120 יום ממועד התשלום,

    לתשומת לב כל מי ששואף לנצל מחירים נמוכים ולרכוש טיסות לחורף הבא

    במידה ותבוטל טיסתו – לא יוכל להצהיר על כשל תמורה (לפחות כך זה בלאומי קארד)



  • @NATAN-D


    בשורות טובות, תודה על העדכון



  • @NATAN-D

    תודה על העדכון.

    לגבי ה 120 יום, נראה לי מוזר שזה יהיה ממועד התשלום כי למעשה התמורה היא רק במועד הטיסה אז איך אפשר יהיה להגדיר כשל תמורה לפני כן? אלא אם איזיג'ט יפשטו את הרגל...



  • @NATAN-D

    יש לי חבר עם סיטואציה דומה החליף בחינם לטיסה לאוגוסט בשווי 580 אירו,

    מה דעתכם? הייתם מהמרים?

     



  • @NATAN-D

    כשל תמורה- כלומר לצורך העניין נניח שקנית כרטיסים בדצמבר 2019 לטיסה במרץ 2020

    האם הכוונה עד 120 יום מתאריך רכישת הכרטיס

    או עד 120 יום מיום ביטול הטיסה עצמה?



  • @יונית

    אם מועד קניית הכרטיס מרוחק 150 יום ממועד הטיסה – איך תדע אחרי 120 יום שיש כשל תמורה מלא? הרי מועד ביצוע העסקה עדיין לא הגיע.

    לכן, לא נראה לי הגיוני 120 יום ממועד העסקה, כאשר מועד האספקה/ביצוע מרוחק הרבה יותר



  • @K-Amit


    להערכתי חברת האשראי מנסה למנוע מעצמה בלבול מוח

    שהאנשים ינסו קודם כל לקבל את ההחזר מחברת התעופה ורק אם לא הצליחו שיפנו אליה.

     

    כמו שאמרו בשרשור באתר האינטרנט כתוב רק תשלומים שעדיין לא בוצעו,

    כשמישהו פנה ישירות אמרו לו שמחזירים לו את הכסף כי נכנס ל 3 חודשים

    יכול להיות שכשיפנה מישהו עם תשלום בן חמישה חודשים יגידו לו שהרף הוא חצי שנה…..

     

    הערכה שלי, אני לא סמנכ”ל המכירות של איזושהי חברת אשראי.



  • @יונית

    עדכון נוסף:

    (ספויילר:צדקתם!)

    התכתבתי שוב עם אותו נציג מחברת האשראי,

    ואכן הודה בפני הוא טעה והצהרה על כשל תמורה הינה רק 120 יום ממועד ביצוע העסקה האמורה,

    במקרה זה 120 יום ממועד הטיסה.



  • @NATAN-D

    תודה על העידכון. עכשיו זה הגיוני.



  • @NATAN-D

    כלומר --רק כדי לסבר את העין

    נניח שהזמנת בינואר- טיסה לאפריל

    הטיסה לא תתבצע (לשון עתיד)

    חברת האשראי תקבל את טפסי כשל התמורה מייד לאחר תאריך הטיסה שלא מומשה (התמורה)

    ותוך 4 חודשים (120 יום) תקבל את ההחזר הכספי עבור הטיסה שלא מומשה.

    לצורך זה צריך:

    1. הודעה של חברת התעופה על ביטול הטיסה
    2. מילוי הטפסים של כשל תמורה.

    כל זה יכול להתבצע רק לאחר מועד הטיסה התיאורטי .



  • @יונית

    עד 120 יום לאחר מועד הטיסה

    אפשר לפנות לחברת האשראי ולהצהיר על כשל תמורה,

    אגב,אני פניתי יום לפני הטיסה,

    נציג חברת האשראי סיפר לי שלמרות שההנחייה בימי שגרה היא לקבל הצהרות רק לאחר מועד העסקה,

     לאור הקורונה וכו’ החליטו שם להגדיל ראש,

    ולקבל הצהרות על טיסות מבוטלות,גם לפני מועד הטיסה

    (כמובן בכפוף לאישור חברת התעופה שהטיסה בוטלה – מספיק למלא הטופס בצירוף המייל ובו ההודעה על ביטול הטיסה)



  • @NATAN-D

    נכון לעכשיו איזי ג’ט לא מודיעה על ביטול טיסה ללקוחות

    (טיסה עתידית אפריל 2020)

    לא רק זה אלא שאם אני נכנסת לנהול ההזמנה-היא מופיעה.

    ללא המכתב של איזי ג’ט על ביטול הטיסה

    ולחלופין (ניסיון עבר לצערי) להראות בעיתוי הטיסה שלא הייתה טיסה כזו על לוח הטיסות היוצאות.

    חברת האשראי לא תקבל כשל תמורה.

    משרשור אחר כאן- עולה שגם חלק מחברות האשראי כבר “מתאימות את עצמן” לסיטואציה הנוכחית.

    בסופו של דבר -אני מנחמת את עצמי- זה רק כסף שירד לטימיון- הכול בסדר חוץ מזה.



  • @יונית

    לא להתייאש!!! אני מאמין שתקבלי את כספך בחזרה בסופו של דבר,

    נכנסתי בשבילך עכשיו לאיזי ג’ט וניסיתי לרכוש כביכול כרטיסים לאפריל,

    והופ! מה מופיע לי?סולד אאוט… ברור שזה לא המצב ,

    אלא שהם ביטלו את הטיסות,

    ורוצים להודיע על כך רשמית רק ימים ספורים לפני מועד הטיסה,

    וכל זאת- בכדי להוריד עומס משירות הלקוחות שלהם,

    איך עלה בראשי הרעיון? כי אותו הדבר אירע בדיוק לטיסה של אחותי לבאזל,

    ניסיתי לרכוש כרטיס כביכול – מופיע סולד אאוט,

    ורק יומיים לפני הטיסה היא קיבלה הודעת ביטול.

     



  • @NATAN-D

    נחכה ונראה.

    עד לפני כמה ימים ניתן היה לקבל החזר באתר החברה, כרגע הם לא מאפשרים החזר גם לנוסעים שהטיסה שלהם בוטלה, ניתן רק לשנות מועד טיסה או ביטול וקבלת החזר מיסי-נמל,  התירוץ שלהם- יש עומס פניות לשירות הלקוחות, אולי העניין יסתדר במשך הזמן. 

    ואולי הם מחכים לקבל עזרה פיננסית מהממשלה, בינתיים חילקו דיווידנדים למחזיקי המניות: 

     The UK-based airline easyJet, for example, which sought state aid after it had to cancel most of its flights, nevertheless said it would go ahead with a £174m dividend payout. Such short-sightedness won’t be forgotten — and it shouldn’t be — by clients, employees and governments



  • @aljaje

    לשמחתי  היום הכסף חזר.למרות שאיזי עצמה סירבה להחזיר,

    כך שנראה שאפשר לבנות על חברת האשראי (לאומי קארד במקרה שלי)



  • @NATAN-D

    תודה, חדשות טובות.

     

     



  • @NATAN-D

     

    נתן -ברור לי שהם ביטלו את הטיסות ,זה מופיע בכל מקום שחור על גבי לבן.

    גם ברור לי שהם מנסים למשוך זמן – ולהודיע על ביטול ברגע האחרון.

    יחד עם זאת- התחושה שלי שאיזי ג’ט שינתה את המדיניות לאחרונה - וכיום לא מאפשרת אופציה של החזר כספי.

    ניתן היום- לקבל החזר מיסי נמל או לשנות מועד טיסה (כאשר מועד הטיסה העתידי גם אם רוצים-לרוב במחיר כפול ומרובע מהמחיר המקורי-מה שנקרא “בלי טובות” ).

    אפילו אם רוצים להמיר את הטיסה בוואוצ’ר עתידי- מגיעים למבוי סתום.

    באתר האינטרנט שלהם- לא ניתן להתקדם בהיבטי ביטול טיסה- רק שינוי.

    טלפונית הם לא עונים- אחרי המתנה ממושכת מאד על הקו

    (האמור לעיל מתוך דף הפייס בוק של החברה- נכון לאתמול ל10.000 תלונות של גולשים).

     

     

     


 

בחזרה