בחזרה

וויז אייר - קשיים בקבלת כספים בחזרה מביטול טיסות שלהם בעצמם .



  • היו לנו טיסות לבוקרשט בחג שהם בעצמם ביטלו לפני כחודש . בהתחלה הודיעו שמי ששילם בכרטיס אשראי כמונו יקבלו את ההחזר הכספי לכרטיסי האשראי תוך 7 ימי עסקים ,אחר כך קיבלתי מייל שאקבל את ההחזר לחשבון הבנק (מאיפה להם חשבון הבנק אם שילמתי בכרטיס אשראי) בין 30-60 יום ,אתמול קיבלתי מייל שלא ידוע מתי יתבצע ההחזר עקב קשיים שהם חווים בעקבות משבר הקורונה .לפי דעתי הם מתכננים לא לשלם בכלל ומכינים את הקרקע לכך .האם גם אתם נתקלתם בכך ?


  • מיקרה דומה בישראייר  ,ביקשתי החזר לאחר שהם ביטלו את הטיסה  ,תשובתם הייתה ,תקבל החזר מלא רק לאחר שישראייר תחזור לפעילות רגילה.

     


  • מורחק

    @sol11655

    נשמע לא טוב.

    אני לא טס בוויז או ביברות מהסוג הזה אז אין לי עצה טובה.

    להבא תזמין טיסה בחברה עם כתובת ברורה בארץ ועם טלפון לתשובות וכתובת לתביעה אפשרית מול נציג עם שם.

    אולי יעלה יותר אבל במקרה של בעיה הסיכוי לקבל החזר יגדל.

    ובמקרה תביעה ההתנהלות בארץ תהיה פשוטה יותר .

    למרות שהפעם במקרה קורונה זהו משבר שאין לו דוגמא והשווואה ולכן בהחלט ייתכן שחברת וויז תיקלע לקשיים או נקלעה כבר ומחשבת את המשך צעדיה.


  • מורחק

    @SPRR

    זה לא מקרה דומה ולמה ? 

    כי מדובר בחברה בישראל עם כתובת ידועה ונציג.

    יש תשובה שההחזר יתקבל במלואו

    ולכן ככל הנראה הסיכוי במקרה הזה להפסד כספי הוא נמוך יותר. 

    רק אם יישראייר תפשוט רגל אז תיווצר בעיה.

    מה שלא נראה באופק עקב הסיוע הכלכלי הצפוי לחברה.

    וויז כעל הנראה לא תקבל סיוע כלכלי ולכן היא בסיכון גבוה יותר.



  • @משה-22

    אתה טועה  מחוסר ידע, ומטעה.

    ראשית- היבט התביעה המשפטית- גם לחברות לואו קוסט יש מייצגים בארץ, אפשרות לתבוע בארץ- ואפילו לנהל משפט או פשרה ופיצוי (ידע אישי). 

    שנית- חברות לואו קוסט נכנסו למשבר הקורונה במצב כלכלי טוב מאד, ולכן יכולת השרידות שלהן טובה- היו על כך כמה דיונים בעבר.

    שלישית- נכון להיום מי שהיו לו כרטיסים של אל על, או ישראייר מחכה למשיח, ומי שהיו לו כרטיסים למשל של איזיג’ט -קיבל את הסכום במלואו( ידע אישי).

     

    רביעית------כשאתה מודע לכך ש”אני לא טס בוויז או ביברות מהסוג הזה אז אין לי עצה טובה.” אז…. אין לך מה להוסיף לדיון שמבקש עיצה טובה .



  • @sol11655

    תראה אולי תעופה נבונה תוכל לסייע לך


  • מורחק

    @יונית

    אולי אני טועה . אבל טעות בתום לב אינה נחשבת  בעלת משמעות.

    כנל לגבי מטעה ... רק כאשר מצטרפת אליו זיקה של יסוד הכוונה דבר שקשה להוכיח.

    לגבי שרידות חברות הלואו קוסט מול אלעל לדוגמא .. נחיה ונראה כמו שאומרים ... מה יקרה בעוד שנה של מיעטו אם בכלל טיסות .. 

    גיבוי ממשלתי תמיד ינצח את החברות הפרטיות כמו וויז ושאר מיני ירקות.

    תביעה היא המוצא האחרון ותמיד יהיה קל יותר לבצע זאת בבית מול כתובת ידועה שגם רוצה שתמשיך לטוס איתה.

    ואפשר להוסיף ...... עוד 


  • מורחק

    @יונית


    וכן הייתה לי עצה טובה לתרום ומי שמעוניין לקרוא והיא שלא לטוס בחברות בכאלו כי לדעתי חברות סדירות נותנות יותר לפחות בהיבט השקט הנפשי גם בשגרה וגם בחירום.

    ראיתי את חברת אל על מטיסה לארץ תרופות וציוד מיגון ונוסעים ישראליים שנקלעו למצוקה.

    פחות ראיתי חברות אחרות.

    אנשי ממשל וכד’ הטסים לחו”ל בענייני עבודה לעולם יטוסו אך ורק בחברות סדירות ואפילו אם זה יעלה כפול ומכופל . ( מניסיון אישי ).

    ולכן שוב הגיבוי שיקבלו חברות אלו ממדינותיהם ממשלותיהם  יהיה בסוף גבוה יותר מגיבוי אם בכלל לחברות לואו קוסט.



  • @משה-22

    יש מקום בשוק, אם יחזור להיות שוק, גם לחברות סדירות וגם ללאו קוסט.

    לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות ואני  טס בשתיהן.

    מצאתי שלאו קוטס יוצאות בדרכ בזמן ללא עיכובים מודל הרווח שלהן תלוי בזה.

    השווי של חלק מחברות הלאו קוסט עולה בהרבה על שווי אלעל. של איזי גט פי 10 ומעלה.

    מודל הרווח שלהן הרבה יותר רובסטי.

    מקווה שכולם יחזרו לפעול והכל יבוא על מקומו בשלום

     


  • מורחק

    @צחצח-המטייל


    כולם מקווים .

    אבל צריכים להיות ריאליים מעולם לא היה אירוע קולוסאלי כזה שדרך אגב לא נגמר ואפילו לא היגיע לשיא, ומכאן ההבנה שייקחו שנים לשיקום.

    ולאירוע יהיה תג מחיר אסטרונומי .

    ומכיוון שכך רק חברות שיהיה להם גיבוי ממשלתי יצליחו לשרוד.



  • @משה-22

     

     

     אין שום קשר לשאלה שנשאלה שאינה מה הפרוגנוזה שלך לעתיד התעופה, אלא מה עושים כדי לקבל כספים חזרה מחברת וויז אייר.

     



  • @משה-22

    אתה לא מדייק.…

    חברות לואו קוסט הן חברות סדירות בהגדרה. הביטוי המתאים יותר לאבחנה שלך הוא 'חברות לגאסי' (אלעל, לופטהאנזה ואיר פראנס לדוגמא) אם לא מתבלבל במינוח.

    מעבר לזה אלעל מבצעת טיסות לציוד רפואי וכו' לא בהכרח כי היא רוצה. למדינה יש 'מנית זהב' באלעל, שבהתאם יכולה להכריח אותה לבצע טיסות כאלה.

    וטיסות 'חילוץ' לישראלים, לא ניתנות בחינם לנוסעים, וגם ישראייר וארקיע ביצעו כאלה, וגם סיטונאי תיירות ארגנו טיסות דומות


  • מורחק

    @תומר


    אני יזרום איתך .

    אבל בסופו של יום לאחר שנפיק לקחים מהאירוע הקורונה ובבואנו לבצע הזמנת טיסה היכן אנו נרגיש יותר שקטים לבצע הזמנה ?

    מול נציג חברה דובר עברית כאשר משרדי החברה נמצאים בקו אווירי של 10 ק”מ או באתר אינטרנט של חברה זרה ללא מענה אנושי בעברית ?

    כאשר נידרש לסיוע אזי יתחיל מרוץ שדים ?

    אני מוכן לשלם יותר ולקבל שקט יחסי ופחות טירטורים כאשר תיווצר איזו שהיא בעיה.

    דבר נוסף חברת אל על ואנשיה במיוחד צוותי האוויר מוגדרת מפעל חיוני ויש לזה משמעות גדולה  במיוחד בחירום.

    לא יקרה מצב בו חברת אל על תפשוט רגל היות והמדינה תעדיף שיהיו 1000000 מובטלים ואת הכספים הנדרשים יועברו למפעלים החיוניים.

    כי בלי מפעלים חיוניים, המשק והאזרחים והמדינה כמו שאומרים “הלכה פקקט”.

    אז אתה אומר חבורת לגאסי , שיהיה לגאסי ובכל זאת הם האחרונות שיתפרקו : ראה דוגמאות בעולם כמו אל איטליה , איבריה ועוד’ – היו על סף פשיטת רגל וקיבלו סיוע מהממשלה או מגופים השייכים לאיחוד האירופי.

    לעומת זאת חברות שכר בשנים האחרונות ירדו מנכסיהם ולא זכו להכרה מצד מדינות בהם פעלו.

    אל על מטיסה בשנה מאות אלפי עובדי מדינה למשלחות והידוק שת”פ ומשימות ביטחוניות וחיבור אינטרסים, לא יהיה מצב בו עובדי המדינה המסוימים יטוסו בחברות שכר ממניעים ברורים.

    אני לא רואה בעיה באל על, אני הצלחתי לשנות את מועד הטיסות שלי מיוני לאוקטובר באופן מהיר וללא טלפונים וסחבת.

    ונדמה לי שגם בחברות לגאסי אחרות עם נציגות בישראל המצב יהיה נוח יותר לבצע שינויים.

    בסופו של יום לא כולנו דומים ולא כולנו חושבים ומנתחים תמונת מצב באופן זהה ולכן יהיו מגוון של דעות ואנשים יבצעו רכישה של כרטיסי טיסה היכן שירצו.

    רק הזמן יאמר את דברו – אני מצעי שנבחן זאת אחרי ההתפרצות השנייה של המחלה שצפויה בין ספטמבר לנובמבר ונקבע תאריך של 01.05.21 לבחינת מי מחברות התעופה שרד ומי לא ? ומי שהצליח באיזה מחיר זה קרה ?

    בוא לא נישכח גם שהתיירות  הטיסות תלויה הרבה בבתי מלון ולא ניראה לי שאנשים יגיעו לבתי מלון בקיץ הנוכחי .( מי ירצה מלון בלי בריכה  באוגוסט ? , או איזה מלון ירוויח מאירוח של עד 100 אורחים במצטבר במקרה הטוב ? )



  • @משה-22

    לא יודע עד כמה נקודות המוצא שלנו כל-כך שונות

    באמת יהיה מענין לראות איך חברות התעופה יתאקלמו. מזכיר לי במשהו את התפוצצות בועת ה'דוט קום', כאירוע שיגרום להתפכחות התעופה, יתכן מאוד שחברות לואו קוסט ייקלטו שמאחורי מחיר נמוך צריך תוכנית עסקית מתאימה.

    נראה לי שבין 'לגאסי' ל'לואו-קוסט' (השוואה שונה מאשר שכר/סדירה), זאת העדפה, כשבבסיס כמו כל קניה, צריך להיות מודעים למוצר אותו קונים, ולא להיות מופתעים אח'כ (לקנות כרטיס לואו קוסט ולהתפלא למה צ'ק אין בדלפק עולה כסף, או מצד שני, למה אני צריך לתקשר עם דיילים בטיסה של 3 שעות בחברת לגאסי'?)

    לא חושב שאמורה להיות סתירה בין 'לואו-קוסט' לשירות לקוחות טוב. 

    אתה מעדיף לטוס עם חברות לגאסי בגלל אופי המוצר שמתאים לך יותר, מה רע בזה? כל אחד והעדפותיו



  • @משה-22 אמר:

    אבל בסופו של יום לאחר שנפיק לקחים מהאירוע הקורונה ובבואנו לבצע הזמנת טיסה היכן אנו נרגיש יותר שקטים לבצע הזמנה ?

     

    דווקא אירועי הקורונה לא העלו בי שום סיבה להעדיף חברת תעופה ישראלית.

    בוא נפריד בין טיסות “רגילות” לבין טיסות “חילוץ”. לפחות ממה שאני התרשמתי טיסות החילוץ שעשו חברות התעופה הישראליות היו תמורת תשלום (של הנוסעים או תרומות או המדינה) וללא הבחנה מי החברה שהיה בה את הכרטיס המקורי. כלומר אם נתקעתי בחו”ל בגלל שוויזאיר, לופטהאנזה או אלעל לא החזירו אותי, הרי שאלעל או חברה ישראלית אחרת שטסה לאיזור תשמח להחזיר אותי ללא תלות אם הגעתי לשם עם לופטהאנזה או אלעל.

    בטיסות הרגילות – אני מזכיר שאלעל למשל הקפיאו את כל הטיסות בעוד שיונייטד למשל עדיין טסים לישראל. אז מה היתרון של אלעל.

    דווקא אירועי הקורונה לא הראו לי שאלעל מחזיקים את הקוים יותר מהאחרים.
    אלעל כרגע לא מחזירים כסף על טיסות שהם ביטלו, והתירוצים שלהם לא שונים מהותית מהתירוצים של החברות הזרות. ואין לי שום אפשרות מעשית לתבוע את אלעל בארץ. כלומר אני יכול לתבוע, אבל עד שהתביעה שלי תתברר יקח שנה ובינתיים או שהמשבר יגמר או שאלעל תפשוט רגל. בכל מקרנ התביעה לא תעזור לי להחזיר את הכסף הרבה יותר טוב. וזה בלי להכנס לשאלה האם לתבוע את אלעל יותר פשוט מאשר לתבוע את איזיג’ט או וויזאיר.

    האפשרות לשינוי גמיש שאלעל מציע עכשיו אולי מאד נחמדה, אבל גם המתחרים מציעים את זה. שום דבר מיוחד.

    אלעל מטיסה מאות אלפי עובדי מדינה, כי בכללי לעובדי מדינה לא אכפת מעלות הכרטיס, הרי זה כסף שלי משלם המיסים ולא שלהם. רוב החברות במשק (שאינן נסמכות על שולחן הממשלה) לא בוחרות באלעל כברירת מחדל פשוט כי ברוב המקרים אלעל יקרה מהמתחרים ומציעה מבחר קטן יותר של טיסות.

    לעומת זאת בעשור האחרון אלעל הראו לי שהם יחסית פחות אמינים מהמתחרים. בביטול טיסות (מכל מיני סיבות), אחורים,העברת להחכרה רטובה (עם צוות זר) או דברים אחרים. בהיסטריה האישית שלי פעמיים אלעל איבדו לי מזוודה, פעם אחת שברו אותה, ופעמיים ביטלו לי טיסה (והעבירו אותי לאחרת) זמן קצר בלבד לפני שהיא קרתה (פעם אחת בהתראה של שבועיים ופעם אחת בהתראה של יומיים). מעולם זה לא קרה לי עם חברול אחרות (פעם אחת איזי הזיזו לי את הטיסה בחצי שעה בהתראה של 5 חודשים, ופעם אחת אוסטריאן הזיזו ב-5 דקות בהתראה של חודש).

    אז אני לא רוצה לחזור לדיון הישן של אלעל טוב או רע. אף אחד כמעט לא משתכנע בדיון הזה.  אני רק טוען שהקורונה לא שינתה את התמונה.

     

    לי יש כרטיסים שבוטלו עם אוסטריאן. אני מחכה חזרה לכסף כמו כולם. אוסטריאן הם מה שמכונה לגאסי. אני לא לא חושב שהסיכוי שאני אקבל חזרה את הכסף גדול יותר או קטן יותר ממי שוויזאיר חייבים לו כסף. בינתיים כל החברות עושות תרגילי התחמקות.

     

    (אגב נציגות בישראל – מנסיון עם כל מיני חברות כולל אלעל – לפעמים יותר קל לצלצל למוקד בחו”ל מאשר למוקד בישראל)


  • מורחק

    מה שבטוח שסאת הולכת להיות תקופה מעניינת.

    אירועים שטרם רובנו ראינו.

    מצב כלכלי ובורסות שמתנדנדות ולא ניתן לנתח אותן.

    מחיר נפט ומטבע זר משתוללים.

    שום פרה כבר לא קדושה.

    הכל אפשרי גם ההזוי והדימיוני ביותר.

    מבחינתי תקופה סופר מעניינת שאחריה אמי יוכל לקחת את הלקחים החשובים לי וליישם הן לטובת המדינה והן לטובתי האישית במרתפי דיסקונט.חחחח


  • מורחק

    @אנשיםטובים

    שלא ישתמע שאני מעריץ מושבע של אלעל.

    ממש לא .

    בדרך כלל טס איתם רק במסגרת העבודה היות ולא אני משלם או מחליט.

    ובמקרים חריגים לטיסות קצרות לאירופה.

    אבל מעדיף את החברות הסדירות הגדולות כמו לפוטהאנזה למשל.

    לאחר שדחיתי את הטיסה עם אל על מיוני לאוקטובר הזמנתי גם מלופהאנזה במקביל .

    במידה והטיסות יתקיימו כשגרה מקסימום אבטל באל על.

    ובכלל אנחנו מדברים על סדרי גודל של 350 עד 500 דולר לכרטיס לא קנינו אחוזה בהר סוף.

    מקסימום הלכו כמה דולרים .. ממש לא סוף העולם.



  • @משה-22

    טוב שאתה מסכם כך .

    כיוון שהיתי בטוח שאת שליח של משרד יחסי הציבור של “אל על” 

     

    עכשיו זה יותר מובן

    כשזה על חשבון העבודה . וליעדים המצומצמים של “אל על” מובן למה אתה לא טס בוויזאייר וכ”ו

     

    גם אני כבר חודש לא קיבלתי מוויז את הכסףלמרות שהם ביקשו מספר זהב של הבנק   וכ”ו ומסרתי להם.

    כנ”ל לא קיבלתי מריינאייר


  • מורחק

    תגובה זו נמחקה!


  • @משה-22

    לא תמיד טוב לעבוד בחברות שחיים ע”י הנשמה מלאכותית.

    גם למכשירי ההנשמה יש תוחלת חיים...


 

בחזרה