בחזרה

סנוניות ראשונות של חזל"ש



  • בריטיש אייר וויז- תתחיל לטוס מתחילת מאי פעם ביום.

    אייר קנדה -מתוכננת לחזור לטוס ממחצית מאי.

    התחלה  של ההמשך?

    נקווה לטוב.



  • @יונית

    התקווה שלי היא קצת אבסורדית,

    מכיוון השתבשו תוכניות הנסיעה, אני מקווה שחברת התעופה שקניתי טיסה אצלה, לא תטוס עד השבוע הראשון של יולי.…

    קצת הומור עצמי…

    שנחזור לשגרת טיולים כמה שיותר מהר!



  • @תומר

    😥


  • מורחק

    @יונית

    האם מדובר לטיסות לארץ ?

    לדעתי ממש לא .

    התעופה והתיירות לא מיועדים להיפתח בשלבים הקרובים .



  • גם אלעל ,‘’על הנייר’’ חוזרת לפעילות ב 2 במאי, השאלה אם זה יצא לפועל.

    אם הגבולות ישארו סגורים, וכן חובת הבידוד לשבים, זה לא כ’’כ יקדם אותנו..

    יש כאן בפורום הרבה ‘מכורטסים’ ליולי-אוגוסט נקווה שעד שם הכל מאחורינו.


  • מורחק

    @daniel-0


    אל על נותנת כבר מלפני שבועיים אפשרות לטסים בחודש יוני 2020 לדחות את הטיסה. ( אני דחיתי לאוקטובר ) וגם מבין שהסיכויים באוקטובר הם חמישים אחוז במקרה הטוב.

    וברור כי אחד מנקודות החולשה של כניסת גורמים מפיצי מחלות זה מנתב”ג.

    באירופה המחלה בשיא, המדיניות ברורה לא תותר כניסה לארץ לתיירות חוץ או אזרחים ישראלים ללא בידוד מפוקח.

    יציאה זאת כבר שאלה אחרת ותלויה במדיניות של כל מדינה בפני עצמה.

    אבל ברור שזה לכשעצמו מהווה גורם מרתיע ומונע .

     



  • @משה-22

    בחלק מהמדינות באירופה, המצב הוא מעבר לשיא. חשוב לא להתרשם ממספר הנדבקים אלא לשים לב לאחוז באוכלוסיה.

    בגרמניה יש כ 2000 נדבקים ליום  נשמע הרבה לעומת ה 200 ביום בישראל. אבל כששמים לב שהאוכלוסיה בגרמניה היא פי 10 בקרוב לישרטל, מבינים שהמצב לא מאוד שונה.

     

    באיטליה וספרד המספרים נמוכים משמעותית מאשר לפני שבוע, כך שגם הם בדרך הנכונה. בחלק מהמדינות (אנגליה, בלגיה, רוסיה, טורקיה וכו) יש עוד דרך ארוכה יותר.

     

    ועם זאת, אני מקווה אבל חסר אמונה שבקיץ תהיה כאןתיירות חוץ. גם באוקטובר הסיכוי נמוך וכנראה שרק למספר מדינות מצומצם



  • @משה-22

     

    ברור שמדובר על טיסות לארץ.

    תל אביב היתרו של BAW מדי יום הלוך ,וגם חזור (לא יודעת את תנאי הבידוד העצמי לא באנגליה ולא כאן) אבל פורסם היום –

    לאחר שהפעילה במשך החודש האחרון טיסות מטען בין לונדון לתל אביב, בתחילת מאי החברה מחדשת את טיסות הנוסעים בין נתב"ג לנמל הית'רו לונדון

    בחודש האחרון, אחרי שנאלצה להפסיק את טיסות הנוסעים עקב המגבלות, בריטיש איירווייס הפעילה מגוון טיסות מטען, במטוסי נוסעים, בין לונדון לתל אביב. עם הסרה חלקית של המגבלות, החברה החליטה לחדש את טיסות הנוסעים בקו.
    עפ"י לוח הטיסות המחודש של בריטיש איירווייס, ב-1 במאי תתחדש הפעילות בקו הית'רו – לונדון לנתב"ג. הטיסה הראשונה תצא מלונדון ב-1 במאי ב-16:55 ותנחת בנתב"ג בחצות.
    הטיסה הראשונה מתל אביב ללונדון תצא מנתב"ג ב-2 במאי בשעה 07:10 ותגיע להית'רו ב-10:30. כל הטיסות היומיות תפעלנה עפ"י לו"ז זה בשלב הנוכחי במטוס בואינג 777.
    בשלב הראשון הקו בין נתב"ג להית'רו – לונדון יפעל בתדירות יומית, ובעתיד, עפ"י ההתפתחויות, תדירות הטיסות בקו תתרחב.
    ראוי לציין, כי הטיסות מעודכנות זה מכבר בכל מערכות ההזמנות, ומנמל הית'רו, כמובן, לרשות הנוסעים הישראלים עומדות מגוון טיסות המשך ליעדים שונים, שיתרחבו במשך הזמן בהתאם למדיניות המדינות השונות ופתיחת הגבולות.

    •  

    ואייר קנדה -ראיתי כבר לפני כמה ימים שמתחילים לטוס מהארץ ולארץ- במחצית שנייה של מאי, או תחילת יוני- לא זוכרת את העיתוי.

     



  • @daniel-0

     

    אל על עדיין לא “תיקנה” את מועד החזרה שלה לפעילות (סביר מאד להניח שלא יהיה ב2.5)

    ברור שגבולות סגורים, מעבר גבולות, צורך בבידוד כפול (ביעד וכאן) הופך טיול לבלתי רלוונטי

    אבל--לפחות מראה שיש אור בקצה מנהרת הסגר.



  • @יונית

     

    אני מניח שהחזרה לשגרה תהיה בשלבים,

    לא לכל היעדים, בכפוף לכל מיני בדיקות והצהרות, לא לכל הנוסעים וכו’.

    אולי בהתחלה יהיה מדובר בנוסעים עסקיים בלבד ורק אחרי כן תיירות.

     

    כמו שהתרגלנו לא להעביר נוזלים נצטרך להתרגל למדידת חום בכניסה לטרמינל או בהגעה ליעד, אולי לטיסה עם מסיכה וכו’, לפחות בהתחלה.

    אני מקווה שאלו השלבים הראשונים בחזרה לנורמליות

     



  • @imeshy

     

    כן, למספרים האבסולטיים אין שום משמעות (חוץ מצער על חיי אדם כמובן)

    גם לכמות המאומתים אין משמעות (יותר בדיקות=יותר מאומתים)

    מה שמשמעותי הוא כמות המתים וכמות המחלימים- ואת זה ביחס לגודל האוכלוסיה.

     

    בנוסף כדאי לעקוב אחרי מדיניות החזרה לשגרה- בארץ ה”יעד” מהו לוח הזמנים המשוער, מהם הפרמטרים לבדיקת הצלחה ועוד.

    לדוגמה אוסטריה עם תהליך מאד מסודר ומובנה לחזרה לשגרה, כאשר מתוכנן במחצית מאי להפעיל הכול כולל בתי מלון ומסעדות אבלללללללל---- ללא מעבר גבולות באירופה אל אוסטריה וממנה (וכנגזרת גם כנראה ללא טיסות בינלאומיות ).

     



  • @דוקטור-דו-ליטל

     

    כן, בהחלט מסכימה לשלבים- למיון הצרכים (תיירות בסוף),לבדיקות

    ונתרגל מהר מאד למדידות החדשות- כי אנחנו סתגלנים 

    (מי זוכר מה היה לפני 11.9 , מי זוכר מה היה לפני שהיו בכלל בדיקות בטחון לטיסה… )

    מתרגלים.

     



  • @יונית

    גם אני חושב וקורא שתהיה חזרה חלקית ךטיסות וזה לא יהיה בפעם אחת.

    החזרה תהיה לחלק מהיעדים היותר בטוחים ויעדים שיהיו מוכנים לקבל ישראלים כאוכלוסיה בסיכון נמוך.

    מדברים על אישורים רפאויים כאלה ואחרים כתנאי לטיסה וכו'.

    אני כבר מהמר על יעדים שייפתחו ראשונים אולי אפילו לקיץ. למשל יוון. מדינה עם שיעור תחלואה נמוך ביותר ותלות כלכלית אדירה בתיירות. 

    מדינה כזו תחזור קודם למעגל


  • מורחק

    הבעיה שאי אפשר להתחייב לטיסות ביולי אוגוסט ספטמבר מראש כי לא ניתן לחזות התנהגות המגיפה. 

    ומספטמבר נכנסים למוכנות לקראת הגל השני הקשה יותר של המגיפה.

    ולכן בהתאמה לכך נגזרים בתי מלון ואתרים לבילוי קהל שללא פתיחתם לא תהיה תיירות .

    בסופו של דבר גם אם יפתחו את התעופה בתרחיש אופטימי לא יהיה לחברה רווחי להטיס כמות זעומה של נוסעים אלה אולי על בסיס טיסה בשבוע או דומה וזה בשביל להחזיר את הישראלים שהעזו לצאת לחול וחוזרין לשבועיים בידוד.

    הייתי רגע לפני הזמנת חופשה משפחתית ביולי באיי יוון .

    ועכשיו אני מבין שבהעדר פתיחת בריכות וחופי רחצה בארץ נצטרך להסתפק בבריכה בגינה בבית הקטן שלנו ועם המזגן שלנו בחום הישראלי.

    אני כבר לא זוכר מתי פעם אחרונה שהינו בארץ בקיץ ? 

    תקופה מטורפת שאני מקווה שתוך שנה וחצי לאחר מציאת חיסון וביצוע תהליך החיסון העולמי נוכל להתחיל לחזור למה שהיינו רגילים.



  • @משה-22

    לא ברור על בסיס מה הטענה שיהיה גל שני בספטמבר, והוא יהיה קשה יותר.

    זה מזכיר את האיומים של משרד הבריאות על עשרת מתים למערכת רפואה שקורסת


  • מורחק

    @תומר

    פשוט מאוד כי כך מתנהגת מגיפה בפנדמיה.

    בגלים כאשר הגל השני ולאלחיו הם קטלניים יותר משום שהנגיף משנה הרכב .

    אני לא רופא אבל כך  היו הפנדמיות במהלך ההיסטוריה .

    הלוואי ואני טועה.


  • מורחק

    @תומר

    אני גם יכול להגיד שהארגון שלי מתכונן לנושא במלוא הרצינות ואנו עושים מהלכים נרחבים להיות מוכנים יותר טוב לגל כמובן עד כמה שניתן.

    אבל ההיערכות תהיה עולמית ולאומית במגרש הביתי.



  • גם אם ייפתחו השמיים לטיסות לחו”ל – מישהו מעז לטוס לאיטליה? ספרד? צרפת?ארה”ב?

    אני מתוכננת לשבוע האחרון של יוני – אלפ”צ כשהטיסה לז’נבה.

    במדינה כמו צרפת, עם כמות כ”כ גדולה של מתים ונדבקים, גם אם השמיים יפתחו – לא יהיה לי אומץ לטוס ולטייל שם. כ”כ הרבה סיכונים: הטיסה עצמה, ההצטופפות עם תיירים נוספים במקומות תיירותיים ועוד…

    גם לא מבינה את החזרה לשיגרה בתעופה, יותר מידי סיכונים של העברה מחודשת של המחלה ממדינה למדינה.


  • מורחק

    @גילץ

    זה בסדר לא תהיה חזרה לשגרה בתעופה ובכלל. 

    היות וברור שהסיכון גבוה ומוכך .

    ההגדרה של היום שאחרי תהיה .  חיים בצל הקורונה במה שניתן עד להוצאת חיסון.

    צריך לעשות היפוך וסידור מחשבות ולהבין שמה שהיה לא יהיה עוד בשלב הקרוב והבינוני.

    ואפשר לחיות כך תוך כדי תשלום מחיר סביר מבלי שמערכות הרפואה יקרסו.

    עולם התעופה יבצע שינויים נדרשים וברור שזה לא יהיה טוב ואפילו לא סביר .

    אבל זה מה ניתן ומי שרוצה לטוס יקח זאת בחשבון.



  • @משה-22

    הכל ניחושים חהשערות

    יכול להיות שיהיה גל שני ויכול להיות שלא

    אך אחד לא האמין שנהיה בסגר

    דווקא המארס נעלם מהר מאד

    מה שבטוח ועובדתי זה שבמדינת ישראל כרגע מצב תחת שליטה וטוב מאד

    אני שומר על אופטימיות גם ברמת התיירות

    התיירות קריטית לכלכלת לא מעט מדינות באירופה ובעולם. לא תיירות הן יקרסו. 

    התיירות הפכה גם לחלק אינטגראלי מתרבות הפנאי ויהיה לחץ גדול להחזיר לכשישתפר. 

     

     


 

בחזרה