בחזרה

מילה טובה למי שהחזיר לי כסף מהר יחסית



  • אומנם מדובר היה על טיול לארה”ב וזה פורום אירופה, אבל לאור השרשורים הרבים על ההחזרים שמתמהמהים וההתלבטויות רציתי לתת כמה מילים טובות למי שהחזיר לי כסף מהר יחסית לאור ביטול הטיול.

    רקע – היה אמור להיות טיול פסח לארה”ב (לוס אנג’לס), טיסה עם אוסטריאן. כשבועיים לפני הטיסה אוסטריאן הודיעו על ביטול הטיסה ובאותו שלה התחלתי לנסות לבטל את השאר.

    אלומה השכרת רכב – שובר ההשכרה קובע החזר בניקוי 20 דולר דמי ביטול (בלי קשר לקורונה). החזירו לי את הכסף תוך שבוע בערך מהרגע שביקשתי (בניקוי 20 הדולרים)

    איר בי אנד בי  – שילמתי מקדמה של 50% שלא הייתה אמורה להיות מוחזרת. היות ולוס אנג’לס הוגרדה כמוקד קורונה הם הודיעו שכל ההזמנות לשם ניתנות לביטול ולהחזר מלא. ואכן קיבלתי את הכסף תוך כמה ימים מרגע שביקשתי. וגם בעלת הבית הייתה אדיבה, לא התלוננה ונפרדנו כידידים

    AXS – סוכנות כרטיסים שהיא המפציה הרשמית של לוס אנג’לס לייקרס. המשחק נדחה על להודעה חדשה. לא ענו לי למיילים במשך כמה ימים, אבל מרגע שפיניתי לעצמי חצי שעה וחיכיתי בתור לנציג בצ’ט זיכו אותי ללא בעיה תוך פחות משבוע

     

    יחד עם זאת אני עדיין מחכה לאוסטריאן – כבר למעלה מחודש. בשיחת טלפון עם הנציגים בישראל הם אישרו לי את הביטול יום אחרי שהחברה פרסמה שהיא מבטלת. שלחו לי מיד אישור בכתב, והבטיחו החזר מלא. מאד דיברתי איתם פעמיים והם לא התכחשו אבל אמרו שפשוט זה לוקח זמן. נקווה לטוב.



  • @אנשיםטובים

    אני קיבלתי זיכוי מ Renatal cars  מספר ימין בודדים אחרי ביטול רכב.

    מבחינתי גם booking ו agoda נתנו שירות מעולה היו לי מלונית לפסח ולעצמאות ללא אפשרות ביטול. ענו לי מהר לטלפון. בבוקינג שירות בעברית  ופנו למלונות וביקשו עבורי ביטול והצליחו להשיג ללא יוצא מהכלל לכולם. שוב זיכוי תוך כמה ימים בודדים.

    מי שאני ממתין לכסף זה אלעל שבהשהייה

    וטיסה נוספת שביטלו בAir europa והבטיחו לי זיכוי אבל כבר חודש ממתין לכסף.

     

    קיץ כבר התחלתי לבטל. ביטלתי קרוז בסוף יולי באיי יוון. אקבל זיכוי מלא כולל פיקדון אמרו לי שייקח זמן.

    את הטיסה לקיץ בינתיים משאיר. נראה מה יהיה. 



  • חייבת לציין לטובה את איירפראנס. 
    היו לנו כרטיסים לקנדה לסוף יוני. התקשרתי לבטל לפי חוק הגנת הצרכן לאזרחים ותיקים. 
    בלי שום “אבל” או “אם” – מייד אמרו שאשלח צילום דרכון או תעודת אזרח ותיק במייל. באותו יום זיכו את כרטיס האשראי. 
    בחירת המושבים שולמו בנקודות – תוך יום הוחזרו הנקודות לחשבון.


  • קיבלתי זיכוי כמעט מיידי מ Economy Cars Rental

    ישראייר מייבשים אותי כבר חודש וחצי ולא נראה שאני אראה מהם משהו בקרוב, גם לא מכתב מהם שהטיסה בוטלה כדי לפנות לביטוח.

     

    אני מבין את הבקשות של חברות ישראליות לתת להן פרנסה בזמנים קשים כאלה אבל לאור ההבדל העצום ברמת השירות והנזק הכספי שאני סופג נראה שדוחפים אותי לרכוש מספקים מחו”ל.



  • גם לי rental cars החזירו כסף מיידית. 

     

    לגבי חברות התעופה – לא חושב שזה קשור למנטליות הישראלית (של ישראייר) מול ספקי חו”ל.. לתחושתי, כל מקרה לגופו.. 



  • @imeshy אמר:

    גם לי rental cars החזירו כסף מיידית. 

     

    לגבי חברות התעופה – לא חושב שזה קשור למנטליות הישראלית (של ישראייר) מול ספקי חו”ל.. לתחושתי, כל מקרה לגופו.. 

     


    אני לא יודע מה הגורם, מנטליות או אחר, אני יודע מהו מבחן התוצאה.

    ישראייר ואל על מהרגע הראשון לא החזירו כסף וגם עכשיו לא מחזירים, חברות תעופה אחרות – משתנה, בתחילה היה יותר טוב ועכשיו פחות.

    השכרת רכב, לא זוכר שראיתי כאן בפורום עדויות על סוכנים ישראלים, העדויות על סוכנים זרים מראה התנהגות מופתית.

    בבירור טלפוני חברות אשראי ישראליות לא מוכנות להחזיר כסף ששולם לספקים ישראלים החל מהרגע ששולם, מוכנות להחזיר כסף ששולם לספקי חו”ל עד 3 חודשים לאחר התשלום.

    אני לא רואה התפזרות של מקרים, אני רואה הבדל עקבי בין שירות של ספקי שירות בחו”ל לעומת ספקי שירות ישראלים

    המסקנה שלי לגבי עצמי די ברורה, שכל אחד יסיק את המסקנות שלו להתנהלות הפרטית שלו



  • הכול נכון

     

    ומאידך – מכיוון שהסיטואציה הזו היא כל כך ייחודית , אני לא הייתי מסיק ממנה שום דבר לפעילות שבשגרה. 



  • אומנם זה היה טיול מתוכנן לארצות הברית , אבל אתן את תגובתי גם כן כאן ,

    הסוכן הראשון שפניתי אליו היה אלומה – השכרת רכב , הכסף הוחזר תוך יום למעט 20 דולר .

    המלונות הוזמנו דרך אקספדיה , שהחזירו את כל הכסף כולל שני מלונות שהיו ללא החזר .

    בעצת אקספדיה ביטלתי את הטיסה ביונייטד דרכם , הובטח לי החזר עד 1/5 , הכסף הוחזר לחשבוני שבוע קודם , וסתם אנקדוטה , הזמנתי בדולר נמוך וההחזר היה בדולר גבוה , בשקלים הוחזר יותר מאשר שולם .

    פספורט קארד החזירו את הכסף בניכוי סכום מסויים .

    הסכומים היחידים שלא הוחזרו , היו שידרוג המושבים , ולמעו ההגינות אציין שבזמן התשלום הם ציינו שאין החזר.

    הופעות לא הספקתי לרכוש מראש 

    לסיכום , אני מרוצה משני הספקים הישראלים , אלומה ופספורט כארד . מטוד מרוצה מאקספדיה שהחזירו לי גם תשלום עבור מלונות שהיו ללא החזר , ומרוצה מהסיוע שלהם מול יונייטד .



  • על פספורטקארד גם אני יכולה להגיד מילה טובה. כל כספי הביטוח הוחזרו (והיה ביטוח יקר כי כלל ספורט חורף) תוך מספר שעות משיחת הטלפון. היה תהליך קל ופשוט.


  • בצד הזכות – שאפו גדול -

    צ’יינה איירלינס – CA – הטיסה בוטלה והחזירו את הכסף תוך ימים. (ההזמנה בוצעה ב Trip.com)

    צ’יינה סאותרן – CZ – הטיסה בוטלה והחזירו את הכסף תוך ימים. (ההזמנה בוצעה ב Trip.com)

    Burasari Phuket Resort & Spa – נתנו אישור להחזיר את מלוא הסכום למרות שההזמנה הייתה ללא אפשרות ביטול (הוזמן ב hotels.com). הזיכוי הגיע תוך ימים.

    THAI SMILE – שינו מועד טיסה בשעתיים! (שממילא לא יכולתי לממש)- הציעו החזר – הכסף הגיע תוך כמה ימים.

     

    בצד הזכות – הוגן

    Shama Lakeview Asoke Bangkok – ההזמנה ללא אפשרות ביטול, שמרו לי את ההזמנה לשימוש עד סוף נובמבר.

     

    בצד החובה – לזכור בעתיד

    אל על – הטיסה בוטלה. בשיחות למוקד (בתחילת הדרך) הבטיחו החזר שלא מומש, כרגע הכסף אצלם, כמו לכולם הבטיחו שיטפלו בזה (מה זה אומר?) “כשיחזרו לעבודה סדירה” ("מה זה אומר?”) ועל הדרך קיבלו מתנה מהממשלה בדבר דחיית החזר מ-21 יום ל-90 יום.

     

    לא אומר חברות זרות/ישראליות – אבל שכל אחד יסיק את המסקנות שלו.


  • מורחק

    @dyarok

    המסקנה שלי למרות שכבר מזמן אני נוהג כך היא שלא משנה מתי ולאן והמחיר לא מזמין טיסות האתרים של ספקי משנה או חברות לואו קוסט או חברות שאין להם נציגות בישראל רשמית.

    אולי זה מקדם זהירות מיותר ?

    לא יודע.

    אולי אני חתול שלא רוצה להיכוות בפושרים ? 

    לא יודע.

    דבר אחד אני יודע .. שעד היום לא נכוותי בהתנהלות זו וגם אלעל יבטלו לי טיסה וימיאו לי לתאריך אחר ללא בכי וללא נהי. אלא תוך שירות בחיוך.

    ואני לא חסיד של אל על ממש לא אני חסיד של כתובת ידועה וברורה שניתן לגשת ולדפוק על הדלת אם נוצרת בעיה.



  • @משה-22

    חלק גדול מהתגובות החיוביות פה היו לגבי חברות וספקי משנה בלי נציגות רשמית בארץ....


  • מורחק

    @תומר


    יפה להם

    מקווה שימשיכו כך .


  • מורחק

    @תומר


    אני שייך מובנה ומתוכנת  לחשיבה אחרת ככה אני גם מיישם זאת בעבודתי לצורך השגת “ אפס תקלות “.

    אני לא עובד על 99 אחוז הצלחה וביטחון כי לפעמים האחוז הבודד הסטטיסטי יהיה  בעוכרי.

    השאלה עד כמה לקחת סיכון ?

    זה אינדיבידואלי.

    בינתיים זה עובד ולא תיתקל בשאלה שלי (מה שרואים פה הרבה ) לפורום על כך שחברה או ספק מערים קשיים או יש לי תחושה שהשרות שקיבלתי היה פחות ממושלם.

    כנ”ל לגבי השכרת רכב ומלון.

    משפט מפתח לחיים “ אם יש ספק אז אין ספק” !!! משפט כל כך נכון ומוחשי.

     



  •  

    מילים טובות יש לי

    לחברת אופרן- החזירו לי את עלות הזמנת הרכב.

    חברת הראל- ביטוח טיסה

    בוקינג -אבל לא חכמה זה עוד היה בטווח ביטול לא חרגתי

    וחברת איזי ג’ט (בלי משרדים בארץ וכו) שהחזירו לחשבוני את הסכום במלואו במטבע זר (בלי חשבונות של שערי המרה וכו).

    אפס נזק.

    (חוץ מהעובדה שלא טיילתי כמובן).


  • מורחק

    לי אלעל לא החזירו כסף אלה שינו לי את מועד הטיסה.

    סיקסט לא החזירו את תשלום שכירות המרצדס אס שהזמנתי אלה שינו לי את מועד ההשכרה כולל הוספת יומיים על חשבונם .

    בבןקינג לא החזירו לי כסף אלה שיניתי את כל  תארכי המלונות כמובן שזה היה ללא תשלום מראש.

    וכל התהליך לקח כמה דקות ועוד קיבלתי התנצליות ושרות ושדרוג באופן יוצא מן הכלל.

    אני לא רוצה כסף בחזרה כי הרי המטרה הסוף זה לנסוע לחול ולהבטיח לעצמי את מחירי הטיסה . את סוג הרכב שהשכרתי היות ומדובר בדגם מפואר ואת המלונות שבחרתי מראש לאחר בדיקת איכות של המלונות.

    וגם אם הפעם הזו לא נוכל לטוס אזי נותני השרות הללו בשיחת טלפון מקומית ישמחו לעזור ולתת שרות במקום באופן מיידי.



  • @משה-22

    אבל שוב אתה משמיץ את הלואו קוסט בלי קשר למציאות ומסרב לשחרר את התדמית שבראש שלך בגלל השם כאילו “קוראים לזה זול אז זה גרוע” (ואגב, לא תמיד טיסת לואו קוסט היא בהכרח זולה יותר מחברת שירות מלא, סתם עובדה שכדאי לדעת, זה רק מודל תמחור אחר). כמו שכתבו פה, גם חברות לואו קוסט החזירו את הכסף כנדרש. היחידות שצוינו לרעה היו אותן חברות שירות מלא שאתה טוען שהן יותר אמינות ויציבות כלכלית מלואו קוסט (למרות שאין לכך שום בסיס), אוסטריאן ואל על. כשמסתכלים על עובדות וסטטיסטיקות, לחברה כמו איזי ג’ט יש יותר יציבות כלכלית, פחות איחורים, פחות ביטולי טיסות מאל על. 


  • מורחק

    @keves160

    קודם כל כמנהג הבריות מברכים .

    חג עצמאות שמח .. אמנם טרם החל אבל לא נורא.

    שנית אין שום המלצה זו דיעה אישית.


  • מורחק

    הכוונה אין שום השמצה .


  • @יונית


    rentalcars.com- החזירו את מלוא הסכום ( אמנם אחרי שיחת טלפון כשגיליתי שהחזירו סכום קטן כי היה כנראה משהו שפספסתי באותיות הקטנות שמנע ביטול עד הרגע האחרון)

    אלסקה אירליינס- טיסת פנים בארה”ב ללא אפשרות ביטול- מאפשרים לעשות שימוש בכסף לרכישה עד מרץ 2021

    חברת טיסות פנים בקנדה- פלאייר- נתנו גם דחייה לשנה לרכישת כרטיס אחר


 

בחזרה