בחזרה

ביטול טיסת אלעל - מתי לצפות להודעה על הביטול?



  • טיסתנו המתוכננת לוינה ב-18/5/20 כמובן לא תתקיים. טרם קיבלנו הודעה על ביטול הטיסה ובלעדיה לא נוכל לפעול להשבת כספנו. ראינו את ההודעה הגורפת של אלעל על “השהיית” הטיסות עד 30/5/20.

    כמובן שפניה בכתב לאלעל לא נענתה, וכידוע המוקד הטלפוני לא פועל.

    מוזר, אבל בטיסות העתידיות שלנו כחברי הנוסע המתמיד, עדיין מופיעה טיסת החזור מוינה ב-3/6/20, למרות שפורסם שמנכ”ל אלעל הודיע על חל”ת עד סוף יוני.

    מנסיון של מי שבוטלה טיסתו עם אלעל בימים האחרונים, מתי והאם נשלחת הודעה מאלעל על ביטול הטיסה?

    במצב המיוחד הנוכחי, מה לעשות אם לא נקבל הודעה על ביטול עד טיסת ההלוך בעוד 5 ימים?



  • @נוסע-מתמיד

    לי הודיעו ב 19 במרץ על ביטול טיסה של 7/4.

    בטח יודיעו לך בקרוב, ויספרו לך שהם “שומרים” לך על הכסף עד שיחזרו לפעילות רגילה, ואז תוכל לבחור בין קבלת הכסף או שינוי מועד הטיסה.

    ככה זה נראה:

     

    נוסע/ת יקר/ה,
    עקב אירועי מגפת הקורונה, טיסתך בוטלה.
    אנו שומרים בשלב זה את כרטיסך למימוש עתידי.
    שינוי מועד, יעד הטיסה או טיפול בקבלת החזר יתאפשרו עם חזרת אל על לפעילות רגילה.
    ניתן לעקוב אחר לוח הטיסות באתר אל עלwww.elal.com .
    אנו מתנצלים על אי הנוחות ומייחלים לחזור במהרה לשגרה,
    אל על.



  • @K-Amit

    תודה רבה.

    אבל, את קיבלת את ההודעה כשלושה שבועות לפני הטיסה, ואנחנו נמצאים חמישה ימים לפני הטיסה בלי הודעה על ביטול, וזה מטריד.


  • מורחק

    @נוסע-מתמיד

    אולי בגלל שהם עבדו עדיין בחודש מרץ.

    לדעתי אין מה לדאוג הרי ברור שלא תתקיים הטיסה ולכן לא תהיה בעיה להמשיך את טיפול ההחזרים.

    אל על לא בורחת או מסתתרת בחו”ל ויש טלפון וכתובת ומענה .

    למזלך הזמנת בחברה עצמה ולא אצל סוכן משנה או אתר מפוקפק או חברת טיסה זרה ללא נציגות בארץ.

    מה שצריך זה סבלנות .



  • @נוסע-מתמיד

    נסי לפעול מול חברת האשראי, לדברים אלעל הודיע עלהשהיית טיסות מעבר לתאריך הטיסה שלך. הודעה כזאת לעיתונות היא די מחייבת.

    הטיסה חזור נקנתה ביחד עם ההלוך. לפחות חצי מהעסקה בוטל ולדעתי זה מספיק כדי לבטל את כולה.

    שאלי את חברת האשראי בנושא, כשיש לך את ההודעה של אלעל מול העיניים



  • @תומר

    תודה תומר.

    אני נוסע ולא נוסעת, אבל זה לא עקרוני.

    אינני סומך על תשובות של נציגי שירות בכלל.

    אני זקוק להודעת ביטול ספציפית ולא להודעה כללית גורפת, ובעזרתה אוכל לשקול את הצעדים הבאים.

    אם אקבל הודעת ביטול ספציפית מסלול אוכל לפנות בכתב אל חברת האשראי ו/או לגורמים אחרים. 

    מי שיתן תשובה בכתב כבר יצטרך להתייחס אליה ביתר זהירות מאשר לתשובה בע"פ.



  • @נוסע-מתמיד

    אנא המתן בתור - אל על ( בקרוב נדע). 



  • @נוסע-מתמיד

    אחרי כתיבת ההודעה הבנתי שאולי בלבלתי את מין הנמען.…

    לדעתי לא מזיק לפנות לחברת האשראי עם המידע הקיים. וואני עדין בדיעה שהודעה לעיתונות היא מחייבת מבחינתם. (גם אולי אמת בפרסום).

    עשיתי אותו דבר- כשדיברתיעם חברת אשראי על נוהל כשל תמורה התבססתי על הודעה לעיתונות על ביטול (או דחייה) סיבוב הופעות, וזה היה קביל מבחינת חברת האשראי



  • @נוסע-מתמיד

     

     

    גם אותי זה היה מטריד, לוח זמנים שכבר אמור ליידע אותך ללא ספק על הביטול העתידי 

    כי ללא ספק הטיסה לא תתקיים בעיתוי זה.

    השאלה- לאיזו מטרה אתה צריך את ההודעה?-

    לקבל החזר מחברת האשראי (ראה פוסט שלי למעלה לגבי אי החזר כשל תמורה כשמדובר באל על)

    לקבל 80% מחברת ביטוח גרנטי?

    לקבל את ההחזר מאל על ? -חכה בתור. הרבה כבר מחכים מחודש מרץ והלאה.


  • מורחק

    כשאני חושב שבעוד חודשיים שלושה אולי ארבעה חודשים נשב על המרפסת וניזכר על הלחץ, העצבים והמתחים והטלפונים לחברת האשראי לבנק לספק ולחברת התעופה ולמי לא כדי לקבל תשובה ברורה לגבי הטיפול בעלות הטיסה שבוטלה.

    ואז כנראה נבין שזה היה מיותר, לפחות לגבי אל על .

    ולמה ? 

    מכיוון שחברת אל על תמשיך לטוס אחרי הקורונה ומכיוון שכך היא זקוקה לדעת קהל חיובית ולא לשחק בעוקץ וזריזות יידיים.

    גם היום היא מפרסמת הודעה ברורה באשר למדיניות החזרי הכרטיסים ולאיזה תאריכים.

    אני מציע לקחת את סוגיית ביטולי הטיסות בתקופה זו בשלוות נפש, זה לא שקנינו בית והקבלן פשט רגל.

    פשוט השקעה של כל כך הרבה פעולות מיותרות שגם ככה כרגע אין תשובה ברורה וממוקדת ולנו אין שליטה בנושא ולכן זה לא מוביל לשום מטרה מלבד חששות סתם.

    ושוב אני מדבר על חברת אל על ולא על חברות זרות אשר לא מיוצגות בארץ ועתידן אינו ברור היות ולא מקבלות סיוע ממשלתי.

    כמובן שיש סיכוי שגם אל על תפשוט רגל, סיכוי של 0.0001 אחוז ולכן בתהליך הערכת הסיכונים מדובר בסיכון מחושב.

    אז אנא למען בריאותכם הסרו דאגה מעצמכם,הכל יסתדר וכל אחד מהלקוחות יקבל מענה אשר תואם לציפיותיו.

    ולמען הסר ספק אינני עובד אל על וממעט  לטוס באל על למעט טיסות מטעם העבודה.



  • @משה-22

    הלקוחות תמיד בראש מעייניה של אל על, אולי לכן שמעתי היום את גונן אוסישקין( המנכ"ל) אומר היום בראיון שאם המדינה לא תסייע להם הם לא יחזירו כסף עבור טיסות שהתבטלו, אחלה שירות לקחת את הנוסעים כבני ערובה..


  • מורחק

    @Meiroosh

    נפלאות הם דרכי המשא ומתן 

    פוליטקה כלבבי .

    יצירת לחץ אסטרטגית אמנם לא מתוככמת אבל כזו שמניעה את גלגלי הכסף.



  • @משה-22

     

    אנא שתף בנושא “גם היום היא מפרסמת הודעה ברורה באשר למדיניות החזרי הכרטיסים ולאיזה תאריכים”

     

    אגב “שוב אני מדבר על חברת אל על ולא על חברות זרות אשר לא מיוצגות בארץ ועתידן אינו ברור היות ולא מקבלות סיוע ממשלתי” 

    היו לי אישית כרטיסי טיסה של איזי ג’ט לפסח וקיבלתי את תמורתם המלאה תוך 48 שעות מקבלת פנייתי לחשבוני.

    אבל לא ניתן לעובדות לבלבל אותך חלילה.

     

     


  • מורחק

    @יונית

    שמח שקיבלת את כספך .

    לפי העובדות שלא מבלבלות נראה כי שיחק לך המזל. 

    היות ולאחרים שהזמינו בחברות תעופה מהסוג הזה לא שפר עליהם מזלם.

    וכמו שאמרתי אנחנו עוד נשב במרפסת ונצחק כאשר לקוחות אל על יקבלו את התמורה לכספם בהתאם לחוקי הכרטיס.

    אני כבר סידרתי את עינייני מול אל על בדרכי שלי.



  • @נוסע-מתמיד

     

    האם כבר קיבלת הודעת ביטול? 



  • @יונית

    עדיין לא. אנחנו ארבעה ימים לפני הטיסה הלוך.

    טיסת החזור ב-3/6/20 עדיין מופיעה בטיסות העתידיות במועדון הנוסע המתמיד.



  • @נוסע-מתמיד

    ללא ספק התנהלות חברת אלעל בסיפור הקורונה היא בין הגרועות ביותר של כל חברות התעופה.

    אין שירות ואין עם מי לדבר וכן יש גם אי וודאות ולא הייתי שאנן



  • @נוסע-מתמיד

     

    אם הדברים לא ישתנו-- מציעה לך לצלם את לוח הטיסות היוצאות (והנכנסות) בתאריך הטיסה - כדי להוכיח (אם תצטרך ) שהטיסה בוטלה.

    נכון לעכשיו כתוב מפורשות בלוח הטיסות יוצאות (מאתר נתבג זמן אמת)

    לא נמצאו תוצאות חיפוש עבור טיסה: אוסטריה, וינה, VIENNA, מתאריך: 18/05/2020, עד תאריך: 19/05/2020, בימים: א',ב',ג',ד',ה',ו',ש'

    ואפשר לראות שמתוכננת טיסה ב31.5 של אל על לוינה



  • @יונית

    תודה רבה, אעשה זאת.

    למרות שבלוח ההמראות של רש"ת כתוב שהמידע הוא לא באחריותם, אלא באחריות חברות התעופה שמספקות אותו.


  • מורחק

    חדש באתר אל על 

    לפחות היום ראיתי שהחברה הרחיבה את אפשרויות שינוי מועד ההמראה לכלל הטיסות עד 31.8 .

    ומאפשרת שינוי בכרטיס עד לתאריך 31.12.2021.... שנה וחצי מהיום . 

    קודם כל שאפו לאל על .…

    נותן לכל מי שהזמין ולא טס או יטוס בקרוב אורך רוח ושקט נפשי ... 

    באמת שיפור ענק ... 


 

בחזרה