בחזרה

ביטול טיסה לניו יורק -שאלות ותהיות



  • שלום לכולם,

     

    אז אחרי שהפנמנו שהטיול בר מצווה לארה”ב עליו חלמנו, ואותו תכננו שנה מראש לאוגוסט הקרוב לא הולך להתקיים ☹

     

    מישהו יודע איך אפשר לדבר עם אל על כדי להבין מה האופציות לגבי דחייה / ביטול?   אין עם מי לדבר, שלחתי פניה ב”צור קשר”  אבל לא הצלחתי להגיע אפילו למקום שבו יכולה לתאר מה אני רוצה לשאול,  רק סעיף לכתוב מה מספר הטיסה…

     

    יש לנו ביטוח בטריפ גרנטי,   קראתי כאן בפורום, וזו גם התשובה שאני קיבלתי – שאני לא יכולה להמשיך את הביטוח לאוגוסט הבא (לא ברור למה עדיף להם לשלם לי עכשיו 80% במקום שנה הבאה אולי אפס..).  ושאם ברצוני לרכוש ביטוח חדש אפשר רק שנה מראש…  אבל דחיית הכרטיסים , במקרה וישתלם, תהיה לקיץ הבא (כלומר יותר משנה)..  

    1. האם מישהו הצליח אכן להזיז את מועד הטיסה שלו באל על לקיץ הבא?  +  שינוי מיקום ההמראה בחזרה (היום החזרה היא ממיאמי ואנחנו רוצים לחזור בפעם הבאה מניו יורק) – האם יש עלות נוספת?  מה הפרוצדורה?
    2. מישהו יודע איך אפשר להשיג מישהו ולדבר איתו באל על כדי לבדוק את הנושא?
    3. האם ניתן אכן לרכוש ביטוח (בכל חברה שהיא) לכרטיסים שאני רק מזיזה את מועד שלהם (יותר משנה מראש)?

     

    תודה מראש למתייחסים,    ושנשוב כולנו במהרה להתעסק רק בתכנונים ולא בביטולים 

     

     

     



  • @you_me

    אין כרגע עם מי לדבר באל על כי המוקד סגור ממה שידוע לי. רוב החברה בחל”ת. כרגע גם החברה טוענת שעד שלא יצילו אותה היא בסכנת פשיטת רגל, אז קשה לתכנן עד אוגוסט 2021. 



  • @you_me

    אני נמצאת באותו מצב.

    הכרטיסים שלנו לסוף יולי.

    כרגע עובדי החברה נמצאים בחל"ת עד 20/6, לכן אין עם מי לדבר.

    מה שנותר לנו לעשות זה רק להמתין, מאמינה שהחברה תבטל את הטיסות ונקבל את הכסף תוך 90 יום מרגע הביטול.

    ואם לא יבטלו, נבטל אנחנו ממש כמה ימים לפני מועד הטיסה ונפעיל את הביטוח.

    לא מאמינה שאל על תפשוט רגל (אולי אני נאיבית, אבל מאמינה שלמדינה יש אינטרס לשמור על אל על).

    במידה ויפשטו רגל נוכל לדרוש מחברת האשראי "כשל תמורה", קרה לי שנה שעברה עם גרמניה אירליינס וקיבלתי את כל הכסף חזרה.

    לגבי ביטוח עם חברה אחרת, לא בדקתי, כמדומני יש רק עוד חברה אחת בשוק שמבטחת ביטול מכל סיבה שהיא, אם יהיו תובנות אשמח בשיתוף.

     

     



  • @גנית-נ אמר:

    מה שנותר לנו לעשות זה רק להמתין, מאמינה שהחברה תבטל את הטיסות ונקבל את הכסף תוך 90 יום מרגע הביטול.

    אומנם עוד לא עברו 90 יום מאז שהטיסות נעצרו, אבל אנחנו מתקרבים לזה, ובינתיים להבנתי הכספים לא מוחזרים

     

    ואם לא יבטלו, נבטל אנחנו ממש כמה ימים לפני מועד הטיסה ונפעיל את הביטוח.

    אם החברה תבטל הביטוח פוקע אוטומית, בלי קשר אם חברת התעופה תחזיר כסף או לא

     

    במידה ויפשטו רגל נוכל לדרוש מחברת האשראי "כשל תמורה", קרה לי שנה שעברה עם גרמניה אירליינס וקיבלתי את כל הכסף חזרה.

    מסתמן שחברות האשראי הקשיחו את המדיניות בנושא, ובהחלט יתכן שמה שהיה זה לא מה שיהיה

     



  • כרגע הם בחל"ת ולא מתעסקים בהחזרים.

    לגבי הביטוח, ברור שאם חברת התעופה מבטלת אז לא ניתן להפעיל את הביטוח, יש לנו עד 12 שעות לפני הטיסה אפשרות , אם חברת התעופה תבטל אשרינו, אנחנו זכאים למלוא הסכום בלי הפעלת הביטוח.

    מה גם  שרוב הכסף שלנו נמצא אצל חברת התעופה ולא אצל חברת הביטוח מה שמשאיר אותנו נכון לרגע זה בלי הרבה אופציות.

     



  • תודה לכל המשיבים,

    אני יודעת שגם חברת הראל מבטחת כרטיסים, אבל גם היא מבטחת בתוך 7 ימים מרגע רכישת הכרטיסים,  ואם אנחנו לא מבטלים אלא רק מזיזים תאריך,  להבנתי לא תופס..… 

    בקיצור, אין עם מי לדבר, מייאש למדי :(

     

     



  • @גנית-נ

    למדינה יש אינטרס שתהיה חברת תעופה ישראלית. לא בטוח שזו צריכה דווקא להיות אל על במתכונתה הנוכחית. כרגע רק לרוכשי כרטיסים היא חייבת מיליארד שקל, אז ההצלה שלה תעלה הרבה מאוד כסף אם רוצים גם להחזיר את הכסף לרוכשים (שבעצם במסים יממנו חלק מההחזרה הזו לעצמם). 



  • @you_me

    חברת הראל ביטחה עד פרוץ הקורונה ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה. ככל שידוע לי הם הפסיקו לבטח. נכנסתי לאתר שלהם ולמרות שהביטוח הזה קיים בתפריט אי אפשר להזמין. אם מישהו יודע משהו אחר אני בטוחה שכולם ישמחו לשמוע. 



  • @keves160

    סביר להניח שיהיה למדינה יותר זול להקים חברת תעופה חדשה או על בסיס חברה קיימת כמו ישראייר (שגם נושאת את שם המדינה) מאשר להציל את אל על. 



  • @גנית-נ אמר:

    כרגע הם בחל"ת ולא מתעסקים בהחזרים.

    לגבי הביטוח, ברור שאם חברת התעופה מבטלת אז לא ניתן להפעיל את הביטוח, יש לנו עד 12 שעות לפני הטיסה אפשרות , אם חברת התעופה תבטל אשרינו, אנחנו זכאים למלוא הסכום בלי הפעלת הביטוח.

    מה גם  שרוב הכסף שלנו נמצא אצל חברת התעופה ולא אצל חברת הביטוח מה שמשאיר אותנו נכון לרגע זה בלי הרבה אופציות.

     

     

    לא בטוח שאם אל על תבטל אז אשריכם,

    לפי התכתובות בפורומים החברה ביטלה המון כרטיסים ובינתיים לא החזירה כסף



  • @you_me

    היי, ניתן לפנות אלינו בהודעה פרטית דרך עמוד הפייסבוק שלנו ונשמח לסייע. בברכה, ירון. 
    קישור לעמוד הפייסבוק של אל על >> https://bit.ly/2TCqeLM



  • @elalrep

    לא יודעת מה תפקידך בכח, אך לא יעזור שתפרסם את הקישור לתכתובת עמכם מאחר שאף אחד לא עונה.

    מקווה מאד שאני לא הולכת לאבד 20,000 ש"ח.

     



  • @דוקטור-דו-ליטל

    מהמקרים שסביבי חברות ומכרים שהזמינו בחברות תעופה זרות לאפריל וטיסתם בוטלה, גם טרם קיבלו החזר.

    המצב הנ"ל לא מאפיין רק את  אל על, מאחר שרוב הפעילות הופסקה ורוב העובדים בחל"ת.

     

    אני יודעת שבקרב המטיילים הישראלים יש שמחה לאיד על מצבה של אל על, אני עדיין שומרת על אופטימיות.



  • @elalrep אמר:

    @you_me

    היי, ניתן לפנות אלינו בהודעה פרטית דרך עמוד הפייסבוק שלנו ונשמח לסייע. בברכה, ירון. 
    קישור לעמוד הפייסבוק של אל על >> https://bit.ly/2TCqeLM

     

    לי אין דף פייסבוק, למה שלא תספר לכולנו כאן מתי אל על תחזיר לנוסעים כסף עבור כרטיסים שאל על ביטלה?

    לא מדובר על עניין פרטי של נוסע מסויים, מדובר בעשרות אלפי כרטיסים.



  • @גנית-נ

    דווקא מאפיין מאוד את אל על. רוב מי שהזמין ישירות דרך חברות תעופה קיבל את הכסף הרבה יותר מהר. מקסימום פנה אל החברה אם לא קיבל ישר, ואז הוחזר הכסף. אל על לפי מה שטען מנהל החברה טרם החזירה כסף בגובה כמיליארד שקל (350 מיליון דולר). 

    אין פה שמחה לאיד חלילה. מגיע למי שטיסתו בוטלה לקבל את הכסף חזרה ומהר. אבל לדעתי לא צריך להציל את אל על כמו שהיא, אלא לחייב אותה להתייעל ולשנות את אופן התנהלותה כדי שלא נצטרך בכל פעם להציל אותה ולשלם לה עוד ועוד (ועל זה משלמים גם קוני הכרטיסים וגם כלל האזרחים) בזמן שמנהליה ממשיכים לקטוף משכורות גבוהות והדיבידנדים ממשיכים לזרום. 



  • @גנית-נ אמר:

    @דוקטור-דו-ליטל

    מהמקרים שסביבי חברות ומכרים שהזמינו בחברות תעופה זרות לאפריל וטיסתם בוטלה, גם טרם קיבלו החזר.

    המצב הנ"ל לא מאפיין רק את  אל על, מאחר שרוב הפעילות הופסקה ורוב העובדים בחל"ת.

     

    אני יודעת שבקרב המטיילים הישראלים יש שמחה לאיד על מצבה של אל על, אני עדיין שומרת על אופטימיות.

     

    מאיפה את יודעת את הדברים הרעים האלו על מטיילים ישראלים?

    אני יודע על הרבה חברות זרות שכן החזירו כסף



  • @דוקטור-דו-ליטל


    ברור שמקרה אחד זה לא סטטיסטיקה, אבל אני מחכה כבר חודשיים וחצי להחזר מאוסטיראן



  • @אנשיםטובים

    אולי כן סטטיסטיקה, 3 חברות ישראליות מתוך 3 לא מחזירות כסף, לפחות לא בינתיים, “הצלחה” של 100%.

    חברות מחו”ל – חלק החזירו, חלק אולי יחזירו, חלק אפשר לשכוח מהכסף. לא מצב מזהיר אבל לא 100%

     

    בכל מקרה אני בעיקר מחיתי על האבחנה כאילו מטיילים ישראלים שמחים שאל על בקשיים כספיים.

    אל על כל הזמן בקשיים, לא רק בזמן הקורונה. למה לשמוח? אני אשמח אם אל על תתייעל כך שלא תהיה בקשיים כספיים, אני בטוח שיש עוד רבים כמוני



  • @דוקטור דו ליטל 

    בתוך עמי אני חיה, קוראת תגובות של מטיילים בקבוצות בפייסבוק ומבינה את הלך הרוח והשמחה לאיד כלפי אל על.

    זה לא חדש ולא מהיום, ולא פעם בעבר מצאתי את עצמי מגוננת על אל על.

    באמירתי לא התכוונתי אליך ולא היתה לי כל כוונה לפגוע.

    ובאשר להחזרים כספיים, מכירה מקרוב 2 סיפורים האחד בחברת סוויס, הטיסה בוטלה באפריל והכסף טרם הוחזר.

    השני, טיסה ביונייטד, בוטלה באפריל והוצע שובר למימוש עתידי, לא מוכנים להחזיר כסף.

    מאחלת לכולנו שנקבל את המגיע לנו והכי חשוב שנשוב לטייל🙏



  • דיברתי היום עם טריפ גרנטי.  הם לא מוכנים בשום פנים לבטח את הכרטיסים החדשים לאוגוסט 21’,  גם לא אם מתכוונים לשלם להם שוב דמי ביטוח. שכן, הצעתי לשלם שוב לאחר הזזת התאריך, אבל מבחינתם הם מבטחים רק כרטיסים שנרכשו בתוך 7 ימים, הזזת המועד לא נחשבת רכישה.

    מישהו קיבלת תשובה אחרת? 

     

    בקיצור, בגלל שאין סיכוי שאני הולכת להזיז את הטיסה לעוד שנה , מבלי לבטח את ה 25000 שח שהיא עלתה לי (אי הוודאות גדולה מדי),  כנראה שאין מנוס אלא לבטל את הכרטיסים.

    עכשיו נותרה הסוגיה האם באמת אל על הולכת להחזיר את הכסף או שעדיף להפעיל כבר עכשיו את הביטוח ולהפסיד 5000 שח (20% דמי ביטול)…..


 

בחזרה