טעיתי בהזמנה של......
-
אחרי שכל השבת ניסיתי לתת סיוע למישהו שטעה בהזמנה.
ולאחר שעולות פה כל שבוע סוגיות של טעות
היות ואנחנו (חלקנו) מזמינים את הטיסה-לינה-רכב באמצעות אתרי אינטרנט.
בואו נפתח שרשור של עצות איך להמנע מטעויות שלנו בהזמנות וירטואליות:
למשל
* (תחושה שלי) הזמנה שנעשת ממכשיר נייד, יותר נוטה לטעויות איות ממחשב נייח.
** כשמזמינים לינה בבוקינג לראות קודם כל שתנאי ההזמנה הפיכים.
*** כשמזמינים כמה לינות בבוקינג במקביל-לנהל רישום ותאריכי פג תוקף ביטול.
**** לעשות הזמנות בנחת, בלי ילדים מסביב, לא כשהשניצל מבעבע במחבת.
בואו נכין רשימה מסודרת ממה כדאי להיזהר בהזמנות וירטואליות בתהליך ההזמנה מצידנו .
-
קודם כל להרגעאז הטיפ הכי חשוב בעיניי הוא מה שהזכרת יותר מפעם אחת - "קודם כל להרגע"
יש פה תחושה בפורום שחייבים להזמין אתמול. ומי שממצמץ משלם יותר.
באופן כללי זה מאד לא נכון. המקרה הכמעט יחיד שבו זה נכון זה ב-5 השעות הראשונות אחרי שאיזיג'ט פתחו את ההזמנות. וגם זה לא מדוייק.
כל שאר הדברים (כולל טיסות איזיג'ט) - חכו כמה שעות. תנשמו, תחשבו עוד פעם ורק אז תזמינו
וגם אם חלילה טעינו - לעצור שניה ולנשום לפני שגולשים להיסטריה
-
אפשרות ביטולבהחלט אפשר להזמין בלי אפשרות ביטול. זו אפשרות שאני משתמש בה לא מעט, כי היא חוסכת כסף. אבל צריך לדעת מתי לעשות את זה.
בהרבה מקומות יש אפשרות להזמין עם או בלי אפשרות ביטול. מה שאני עושה זה בשלב ראשון מזמין עם אפשרות ביטול, עד שאני רואה שכל הפאזל מתחיל להסגר. רק אחרי שהפאזל נראה סגור, אפשר נקודתית לעבור מלון מלון (או כל דבר אחר) ולבדוק כדאיות של התחייבות.
מה זה הפאזל?
שעות הטיסה (והימים) צרכים להתאים לשעות של השכרת הרכב, לשאטל של המלון בשדה, לכל המלונות בדרך, לימי העומס בפארקי השעשועים ולשעות הפתיחה של האתרים השונים וכו'.
שלא נגיע למצב למשל שבו נוחתים ביום ראשון בצהריים, אבל אי אפשר לשכור רכב עד שני בבוקר.
-
תרימו טלפון ותבררו מראשיש לנו לפעמים דרישות מיוחדות. בגלל שזו משפחה ולא רק. חשוב לוודא מראש את כל השאלות לפני שמזמינים (או לפחות לפני שמתחייבים).
אם מדובר על רכב - מה הגדלים, והאם אוטומטי. מה קורא עם ביטוח והשתתפות עצמית, שעות השכרה והחזרה ואפשרויות ל off hour
אם מדובר על מלון/לינה- גדלי מיטות, אפשרות למיטה נוספת, חדרים מקושרים ואיזה חדרים, זמינות ומחיר של ארוחת בוקר, אינטרנט, חנייה, שאטל, בריכה ועוד. אפשרות לצ'ק אין מוקדם או דווקא מאוחר מאד, אפשרות להשאיר מזוודות לפני או אחרי ועוד.
אטרקציה - שעות פתיחה, מתקנים או דברים שלא פעילים בימים שלנו, אירועים מיוחדים, שפות (לסיורים וכדומה), דרישות גיל מסויימות (בחו"ל פחות מעגלים את הגילאים) מחירים והנחות למשפחות
את כל הדברים האלה אני ממליץ לעשות בטלפון, בשיחה ישירה (עם פקיד הקבלה במלון, בסוכנות הרכב וכו') ולא עם מרכז הזמנות כזה או אחר. שיחה כזו של 5 דקות חוסכת שפע אי הבנות בהמשך.
-
ואם קרתה תקלה - תרימו טלפוןאם חלילה יש בעיה - דבר ראשון תרימו טלפון לספק הרלוונטי לשאול מה אפשר לעשות. הרבה פעמים יש מה לעשות. חינם או תמורת תשלום נמוך. בשיחה כמה עם אנשים אפשר לפתור הרבה דברים.
בתחום התיירות במיוחד השם הטוב של הספק חשוב לו מאד, והוא בהחלט ינסה לעזור לכם. לא תמיד זה יצליח, אבל שווה לנסות
-
ואם יש "קנס" או חוסר אפשרות ביטול - כמה זה בפועל?תמיד יש אפשרות ביטול. השאלה היא מה התשלום והאם יהיה החזר.
אם הגעתם למצב שצריך או אפילו רק כדאי לשנות הזמנה ויש לה דמי ביטול או קנס - שווה פשוט לבדוק מה הם. לעיתים בפועל מדובר על סכומים קטנים יחסית שווה לשלם אותם.
בדוגמא הקיצונית - לפעמים שוה לשלם על לילה במלון בלי להגיע אליו אם זה גורם לטיול שלנו להיות יותר טוב.
תזכרו - אף אחד לא יעלה אתכם לטיסה באיומי אקדח, ואף מלון לא יטבע אתכם אם לא תבואו לישון בו אם כבר שילמתם.
אז אם יצא לשלם 50 אירו דמי שינוי למלון (למשל בדוגמא שהוזכרה בסוף השבוע) לא נעים אבל לא סוף העולם.
-
תרימו טלפון ותבררו מראש - קשר ישירמסכימה מאד עם הנקודה הזו.
בשיחה טלפונית מגלים כל מיני דברים, אפשר גם לקבל דברים שלא מקבלים דרך האינטרנט.
אנחנו תמיד מתקשרים לפני ההזמנה, מסבירים בדיוק מי אנחנו [ביחוד מאז שאנחנו 4 ילדים - קשה יותר להזמין דירות] ומבררים כל מיני דברים.
ואני מוסיפה - להתקשר יומיים-שלושה לפני ההגעה, לוודא שאכן זה מוזמן ומחכים לנו, במקרה של דירות/בתים לודא שבעל הדירה/הקוטג/B&B גם מודיעים באיזו שעה בערך נגיע ומבררים האם בעל הדירה יהיה זמין או איפה למצוא את המפתח וכד'.
-
סדר וארגון....צריך לעבוד מאוד מסודר, לפני כל הזמנה לבדוק ביסודיות אם כל הפרטים נכונים, תאריכים, סוג החדר, הקלדת שמות. בטיולים ארוכים ומורכבים לעבוד עם טבלה של תאריכים ומקומות לינה רצויים ולבדוק ושוב לבדוק. רצוי לעשות זאת בשקט, בלי לחץ ואם יש אדם מהימן בבית לבקש ממנו להציץ שוב לפני הלחיצה הסופית על "submit".
-
טעיתי בהזמנה של......רק רציתי לציין, יונית, שההודעה שלך מזכירה לי את ליאור שליין מ"גב האומה".
"אז חברים, בואו נעזור ל-XXX להבין איך YYY"
-
טעיתי בהזמנה של......אחרי שבת שניסיתי מול בוקינג להסביר שמישהו הזמין 4 לינות חופפות לא בגלל שהוא רוצה להלין כל איבר מגופו במלון אחר באותה שעה- אלא טעות, אי תשומת לב, ובקיצור "רחמונס" על הבן אדם.
אז בשלב של ליאור שליין ,כבר הייתי מחוקה לגמרי, ויכול להיות שסתם נדמה לי שזה היה "לקט" וכבר ראיתי אותו? (האפשרות השנייה שההומור חוזר על עצמו ואני רואה צל הרים כהרים).
-
טעיתי בהזמנה של......חחח, זה אכן היה לקט, אבל לא התכוונתי לתכנית ספציפית אלא להרגל של ליאור שליין שחוזר על עצמו כל פעם. יש איזשהו נושא, הוא עושה עליו קטע הסבר מצחיק, ואז פונה לפאנל של החבר'ה סביבו עם משפט בסגנון "קדימה, בואו נעזור ל...", ואז כל אחד נותן את הרעיון המצחיק שלו איך לעזור לכאורה ל...
לא יודעת, משהו בניסוח של ההודעה שלך הביא אותי לשם.
האמת? אם מישהו הצליח להזמין 4 לינות חופפות בטעות אז זה באמת באמת שייך לתכנית סאטירה. אם ננחת רגע לקרקע המציאות, יותר סביר שההזמנה היתה בכוונה לפתוח אופציות ולהשאיר את הבחירה הסופית לרגע האחרון. כלומר, הטעות היא לא בעצם ההזמנה החופפת, אלא בהזמנה ללא אפשרות ביטול. יכול להיות שאין לבוקינג אינטרס לעודד אינפלציה של הזמנות חופפות.
אז שני הסנט שלי לשרשור:
1. כמו שאמרו קודם: לא לעשות הזמנה ממכשיר נייד כלאחר יד. לשבת במלוא תשומת הלב, בשקט, ברוגע מול מסך מחשב עם מקלדת נוחה ולעשות את ההזמנה בתשומת לב. לא לבדוק רק בזמן הקלדת הנתונים, אלא גם במסך האחרון שלפני הסוף - לבדוק שהפרטים המצוטטים אכן נכונים ותואמים את מה שאתם חושבים שהקלדתם.
2. לא להסתמך על הזכרון בעניין תאריכי טיסה וכו'. לא להתעצל. לבדוק ולוודא.
3. אני אישית נרתעת מהזמנה של יותר מאופציה אחת של לינה לאותו היום במטרה להחליט ברגע האחרון. זה פתח ענקי לטעויות. אני ממליצה על זה רק לאנשים מאוד מסודרים, שמנהלים טבלאות ויש להם זכרון טוב. כל היתר - עדיף להמנע.
-
טעיתי בהזמנה של......ברור שהוא הזמין בכפולות כדי להחליט מאוחר יותר על ההעדפה שלו.
וברור שהוא שכח לבטל בטווח המותר (24 שעות לפני וכו)
וברור שכל זה מתרחש כשהוא כבר נמצא בחו"ל עם תקשורת מוגבלת.
אישית,אני נזהרת מאד בהזמנות לינה כפולות
רק כאשר יש לי שני מקומות עם התלבטות קשה אני עושה הזמנה כפולה.
אבל עם רישום מדויק, בקרה, בדיקה שוב ושוב שאכן אני מבטלת בזמן.
מי שפחות מסודר או יותר שכחן--עדיף שלא ינקוט באופציה זו.
וכן---הנוסח באמת מזכיר את "בואו נעזור ל.." אבל באמת מתוך כוונות חיוביות פה.
.
-
תמיד לקרוא את הדף האחרון לפני האשרור הסופיזה הדף שמיועד רק לבלבל את המוח לאלה שלא מבינים ולוחצים אוטומטית על האשרור בלי להציץ על אף מילה? בדיוק הדף הזה.
לעבור עליו בתשומת לב של פקיד דואר שוויצרי שכל תנאי העסקה ברורים.
איות נכון של השמות, תאריכי ההזמנה כולל שנה ואם רלוונטי בצורה אמריקאית, השירות המוזמן, הסכום, המטבע בו נכתב הסכום, תנאי ביטול.
לעבור על כל הפרטים בתשומת וב ולראות שכולם תואמים ב 100%.
לא פחות חשוב - אם יש פרטים חשובים שלא מופיעים.
אם יש ספק אפילו אם מדובר בטרחה נוספת לחזור ולבדוק לפני האשרור.
אחרי האשרור לבדוק קבלת אישור מהספק. לוודא שההזמנה אכן נקלטה כיאות ועוד פעם שכל הפרטים נכונים.
אחרי שהתהליך בוצע בהצלחה אם יש צורך לסמן למעקב לתאריך מסויים, לפי הצורך.
כדי לתזכר, כדי להשלים צרכים, כדי לבדוק ולהשוות, כדי לבטל - הכל לפי הצורך.
חלק שני "אמרו לי עשו לי לקחו לי שתו לי היה ערפל".
לבצע החלטות רק על סמך עובדות בדוקות ולא על סמך "אמרו לי".
"אמרו לי" שבעליה למטוס מותר שני תיקים ושקית מהדיוטי ובוסטר לילד.... מי אמר? על סמך מה? עם מי בדקת?
חלק שלישי: התחייבות ספק למתן השירות.
אם קנית כרטיס טיסה, לינה, כרטיס להצגה או לא חשוב מה, לקבל מהספק כרטיס טיסה, שובר למלון כרטיס להצגה או לא חשוב מה.
אם הספק מתחייב רק להשתדל, אין מועד לסיום ההשתדלות ולעומת זאת הלקוח מחוייב בתשלום ולא רק בהשתדלות לשלם - אז שהלקוח לא יתפלא....
-
תמיד לקרוא את הדף האחרון לפני האשרור הסופיואפרופו האשכול המקביל שפתחה נירית - ובעניין ההזמנות הכפולות ומכופלות של מלונות -
כמו שיונית גם כתבה בהזדמנויות אחרות -
עשו חסד עם בעלי המלונות המתפרנסים מעמל כפיהם ואל תחכו עם הביטולים ל 24 שעות לפני... גם אם זה אפשרי ...
הרי ברוב המוחלט של המקרים אנחנו יודעים הרבה קודם למועד האחרון באיזה מלון אנחנו רוצים ולפחות - אין באמת סיבה טובה שלא להחליט.
אז אל תעשו מה שלא הייתם רוצים שיעשו לכם ...
השתדלו שלא להשאיר את הבעלים - וודאי של המקומות הקטנים - עם חדר פנוי בדקה התשעים ...
שמוליק
-
תמיד לקרוא את הדף האחרון לפני האשרור הסופיאני משתמשת בקובץ וורד שיש בו את השמות של בני המשפחה כמו שהם מופיעים בדרכון, וככה אני יודעת שאני עושה קופי פייסט ואין טעויות מהבחינה הזו
-
תמיד לקרוא את הדף האחרון לפני האשרור הסופיאשכול נהדר, שיהיה נפלא אם יניב בסוף רשימה מסודרת לשימוש.
העצה הכי טובה בעיניי היא באמת - להרגע. לא צריך לרוץ. לא לכולם מתאימה השקעה מראש - כלומר שנה מראש בטיול. מי שמתאים לו, שייכנס למירוץ מי שלא, אפשר למצוא טיסות במחיר סביר גם במועד קרוב יותר לחופשה.
שמוליק - נכון ביותר מה שכתבת. לפני הנסיעה לליון, בעלי המלון התקשרו אלינו (במייל) לפחות פעמיים לוודא שאכן אנחנו באים. גם אם חשבנו להחליף את הלינה, כבר לא היה נעים. צריך תמיד לחשוב על הצד השני.
ויחד עם זאת, אני כאן כדי להגיד שטעויות קורות לכולם. גם לנו קרה, הזמנו טיסה לערב במקום לבוקר, זה עלה לנו בביטול הפגישה עם הבן שגר אז בלונדון, ותסכימו איתי שזה יקר בהרבה ממחיר הטיסה שהוא לא השתמש בה.
תודה יונית על פתיחת השרשור.
רבקה
-
תמיד לקרוא את הדף האחרון לפני האשרור הסופירעיונות חשובים!
אני אוהבת להזמין רק דברים שאפשר לבטל, ככל שניתן... אולי בגלל השקפת עולם פסימית שדברים רעים הולכים לקרות, וגם, סוג של "נגד עין הרע"... ואולי כי אני לא בנויה להתחייבוות...
אז אולי אני משלמת על כך תוספת בדרכים שונות, אבל זה נותן לי שקט נפשי.
לכן, אני תמיד מוודאה בין אם במייל עם בקשה להברה באופן ברור וחד משמעי, שניתן לבטל, ללא שום קנס, וללא שום תוספת נסתרת, ובין אם בקריאת התנאים בצורה יסודית.
אני רושמת לעצמי את מה שלא מתועד במייל, את שם הפקיד שאיתו דיברתי, והתאריך, והסכומים שנקב בהם.
אני מציינת ביומן את התאריך שבו אני צריכה להודיע על ביטול, על מנת שלא אתחייב בקנס אם אאחר.
ועדיין, כשביטלתי פעם חדר במלון מספיק זמן מראש בבוקינג, קיבלתי מייל מבעל המלון המתחשב שבו בירר אם זה שביטלתי רק חדר אחד מההזמנה של שני חדרים (ששכחתי שעשיתי), זה במכוון, או לא... תודה לאל...
-
תמיד לקרוא את הדף האחרון לפני האשרור הסופירבקה- זו הכוונה- להכין דף עצות למשתמש איך להמנע מטעויות.
ו....לגבי הזמנות כפולות -אני עוד מבינה כשמתלבטים בין גברת מרתה למר פולר, אבל 10-12-15 הזמנות לאותו עיתוי .
זה "סוגר" למר פולר את האופציות לאותם תאריכים
אבל זה גם סוגר לאחרים שמחפשים את האפשרויות האלו.
(ולכן נוצר מצג שווא למשל בחודשי החורף על לינות ב...יער השחור)
אגב- בהערת ביניים יש מקומות שדפוס ההזמנות שלהם היה מאד גמיש " תגיד שאתה מגיע הלינה שמורה לך"
ובשנים האחרונות הפכו למערכת יותר חשדנית "תפקיד 30% דמי קדימה" או "העברה בנקאית שלא תוחזר/כן תוחזר" או "בכל מקרה של ביטול 10% יגבו מהשוכר".
אז בעניין ההזמנות מולטי- מערכות הזמנה נוסח בוקינג נותנות את האפשרות.
אבל נתקלתי כבר ביותר מאדם אחד- שמערכת בוקינג זיהתה אצלו "מולטי" -וחסמה אותו.
קל לנו לעשות זאת
אבל מעבר להגינות כלפי בעלי המקום
רק ועבור עצמנו, אם בחרנו להזמין כמה לינות משולשות ומרובעות-נהלו פנקס שחור ועפרון מאחורי האוזן.
והעיצה לגבי לא תמיד "הזמנה מראש" נכונה לכולם-כל כך נכונה!!!!!!
יש משהו קצת מטעה במדיה הוירטואלית ,בתחושת הדחיפות.
-
תמיד לקרוא את הדף האחרון לפני האשרור הסופיאין לי אף עצה טובה להוסיף למה שכבר נכתב (אני חושבת שהכל כבר כוסה), אבל רציתי להצטרף להערתו/בקשתו הנבונה והמתחשבת של שמוליק לבטל הזמנות מיותרות בהקדם, גם אם נותר לנו עוד זמן רב עד לדדליין שבו אנחנו *חייבים* לעשות זאת.
זה גם יותר אנושי והגון כלפי בעלי המקום, גם מסיר דאגות מיותרות מהראש (שלא נפספס את הדדליין ונשלם בטעות!), וגם שומר על הסביבה העסקית הזו של הזמנת מקומות הרבה יותר יעילה, רגועה, נעימה ומועילה לכולם.
התנהגות חשדנית של בעלי מקומות אירוח הנובעת ממקרה אחד יותר מדי שבו תקעו אותם עם חדרים פנויים בשיא העונה פוגעת, בסופו של דבר - בכולנו.
-
תמיד לקרוא את הדף האחרון לפני האשרור הסופיאולי קצת מצחיק
לפני כל הזמנה ולאחרונה אני עושה הזמנות להרבה נוסעים.
ואני מפחד לטעות.
אני מקריא בקול רם לעצמי את ההזמנה. זה בד"כ יותר יסודי מאשר עם העיניים.