בחזרה

התמודדות מול Joombofly



  • היי, אשמח לעצות: למישהו/משהי יצא להתמודד עם החזר על כרטיס טיסה או קביעת מועד חדש  מול Joombofly ?הם לא עונים, לא מגיבים. מה האופציות? אמא שלי קנתה כרטיס ליוני 2020 לקנדה, התכתבתי איתם לפני המועד, בגלל ביטולי הטיסות וזנחתי את זה מתוך ייאוש.


  • @noa-yoni1

    עכשיו אין מה לעשות, בפעם הבאה בודקים את הביקורות על חברה קיקיונית באתר כמו: Trustpilot.

    או ב”פריז, ב-  30, Rue du Chemin Vert.



  • היה לי סיפור אתם לפני כמה שבועות. גם אותי רימו. פניתי לחברת האשראי, ניסו להתחמק. עשיתי ממש זעקה, כי אני רוכש די הרבה עם כרטיס האשראי שלהם ואמרתי שאני עוזב. חזרו אלי  כל מיני וטענו שאסור להם כי זה לא כשל עסקה וכו’. אמרתי שאני לא מתווכח לפי החוק, אבל כשיש הונאה, בין אם זה בא מצד המשטרה ובין אם מצד הלקוחות, חובת חברת האשראי להתערב. מכיוון שאני עו”ד ביקשתי רק את הכתובת שלהם ותו לא. נתנו לי כתובת ברעננה (מה שכבר הפריך את המצג שהם כביכול חברה לא ישראלית) אבל לא הכתובת לא הטלפון ולא הח.פ. של החברה היו נכונים. עשיתי ממש בלגן בחברת האשראי (מקס) ואמרתי שאפרסם את זה והם ‘נתנו לי’ את המידע שכבר ידעתי שג’ומבופליי היא חברת בת של סמארט-אייר. ואכן, הכתובת של סמארט אייר היא אותה כתובת ברעננה (ששתיהן לא נכונות). באמת שהחלטתי שאני מתאגד לתביעה ייצוגית נגד הג’ומבופליי האלו וגם כתבתי להן, ואז חזרה אלי מנהלת מכירות שהתקשרה מחו”ל ‘כדי לפתור את הבעיה’, והסכמתי על איזה פשרה שלא ממש טובה לי, אבל יותר טובה מכלום. הם כביכול עכשיו ‘בודקים’ את זה מול חברת התעופה. אבל אם זה לא יסתדר, באמת אשמח להריץ את זה הלאה. 

    אמנם מדובר בחברה שהיינו אמורים לבדוק אותה עד כמה היא גרועה, אבל לא צריך לוותר שעה שמדובר בהונאה. וצריך ללכת עד הסוף ולתבוע אותה פעם אחר פעם. 



  • @mcmcmc

    רח’ המלאכה 4? 

    סמארטאייר ותלמה תיירות, עכשיו גם חב' שלמה הצטרפה לסיפור. חבל שלא בודקים את ההיסטוריה שלהם.

     



  • @aljaje

    כן. הם לא ברחוב המלאכה וגם הטלפון שקיבלתי לא נכון. אבל אפשר לתבוע את סמארטאייר וכדאי שנהיה הרבה יותר אגרסיביים הן מולם והן מול חברות האשראי. 

    לא ייתכן שחברות האשראי ישתבללו וישחקו אותה שהם מחויבים רק למה שהאוצר או בנק ישראל קובעים להם כי זה מאוד מינימלי – כשל תמורה מוחלט. מה שג’ומבופליי עושה זה עוקפת את הסיפור הזה. היא נותנת לך כרטיס שכנראה אפשר לטוס בו (לא בדקתי...) אבל נעלמת. לא מחויבת לביטול, לאפשרויות הביטול החינמיות וכו’. ושם אין כביכול מה לעשות. אבל כיוון שזו שיטה כדאי להתאגד לייצוגית נגדם. כל זמן שהם משחקים אותה שחיים בחו”ל נדמה שאין מה לעשות אבל זו חברה ישראלית. 

    אנחנו צריכים לדרוש מהאשראי לטפל בהם כמו בתלונת לקוח על הונאה. ברור שהתפקיד של האשראי לא להיכנס לכל ויכוח עם לקוח אבל אם הם לא עושים את הבסיס, אין הצדקה לרכישות באשראי. 



  • @mcmcmc אמר:

    מכיוון שאני עו”ד ביקשתי רק את הכתובת שלהם ותו לא. נתנו לי כתובת ברעננה (מה שכבר הפריך את המצג שהם כביכול חברה לא ישראלית) אבל לא הכתובת לא הטלפון ולא הח.פ. של החברה היו נכונים.

    אני לא עורך דין אבל על פניו נראה לי שיש כאן ממש עבירות על החוק ולא רק בפן האזרחי,

    נראה לי שתלונות מתאימות גם מול המשטרה וגם מול חברות האשראי צריכה לכל הפחות לבטל להם את אפשרות הסליקה מול חברת האשראי, שחברות כאלה לא יוכלו לחייב כרטיסי אשראי, גם אם פיסית העבריינים לכאורה נמצאים מחוץ למדינת ישראל וקשה להביא אותם לבית דין.

    תחושה שלי שאם חברות האשראי במקום להרוויח על עמלות יתחילו להפסיד כי יאלצו להחזיר כסף בגלל כשל תמורה מלא הן בעצמן יחפשו את הדרך למנוע סליקה דרכן וכשהן מחפשות – הן מוצאות. בקיצור צד הלקוח פתאום יעניין אותן הרבה יותר מצד הספק.

    בערך כמו החברות שמתמחות בגזלת קשישים, קודם כל לחנוק להם את אפשרות החיוב.



  • @דוקטור-דו-ליטל

    מסכים עם כל מילה. זה בדיוק מה שרציתי שנתחיל להתאגד כנגד חברות האשראי. שלא יתחבאו מאחורי הרגולציה שהיא מצומצמת לכשל תמורה (ואני מבין את זה – חברות האשראי לא רוצות שכל לקוח יוכל לבטל אחרי שקיבל את המוצר כי לא מוצא חן בעיניו, כי בא לו וכו’). אבל במקרי קיצון, וג’ומבופליי עוברת לכל הדעות את המבחן הזה, צריך שהאשראי יידעו שאנחנו עוזבים אותם, חד וחלק. הייתי מוכן לעשות את כל העסקאות שלי במזומן מעתה ועד עולם ולא לסכן את עצמי שוב מול חברה קיקיונית שיושבת לה איפשהו פה וצוחקת על כולנו. 

     

    לא ייתכן שחברות האשראי ירוויחו על גבינו מיליונים ולא יתנו שירות שיגן עלינו מרמאים. עשיתי ממש בלגן גדול ב’מקס’ ואמרתי שאפרסם את זה וכו’ (מה שאני עושה עכשיו, אבל זה באמת צריך להיות בהיקף גדול יותר) ואז במקום לנפנף אותי התחילו להתקשר וגם פתאום הציעו שידברו עם גומבופליי ואז פתאום חזרו אלי מג’ומבופליי (כאמור, עדיין לא נגמר ולא יודע אם להאמין לאף מילה שלהם. עד שהנציגה ה’בכירה’ התערבה זה היה נראה שהם צוחקים עלי בפנים. אח”כ זה קצת היה נראה כמו ניסיון לעשות משהו, אבל הוא יימדד בימים הקרובים במבחן התוצאה, אחרת אחזור לפעול נגדם). הם ניסו הרבה פעמים לשלוח אותי למועצה הישראלית לצרכנות, שעם כל הרצון הטוב, לא מסוגלת לדגדג אף אחד מהם ולא עומדת בהיקף התלונות. זה באמת צריך להיות במסגרת מחלקת הונאה בחברת האשראי והם צריכים לקבל עוד ועוד תלונות ישירות כאלה כדי שהצרכנים יתחילו לסכן את האפשרות שלהם להשתמש באשראי. 

     

     



  • @mcmcmc אמר:

    צריך שהאשראי יידעו שאנחנו עוזבים אותם, חד וחלק.

    זו לא היתה הכוונה שלי, אני לא חושב שזה מעשי.

    אני חושב שלמשל תלונות במשטרה על הונאה, למשל חברה שנותנת מידע כוזב על הכתובת שלה ומספר ח.פ. לא נכון ודומיהם אולי יכריחו את חברות האשראי להפסיק לסלוק לטובת החברות האלה.

    ראה למשל הוראת בנק ישראל במקרה שאיננו זהה אבל נראה לי דומה מספיק.

    ככלל, סולק אינו ראשי להפסיק לסלוק עסקאות של בית עסק מסוים, ללא סיבה סבירה. בהתאם לתיקון ההוראה שפרסמנו היום, סולק יהיה רשאי לסרב לתת לבית עסק שירותי סליקה או לסרב לבצע עבורו פעולה מסוימת, כאשר מתעורר אצל הסולק חשש שבפעילות בית העסק יש משום הונאת לקוחות.

    בהוראה פורטו דוגמאות לתבחינים, אשר ניתן לראות בכל אחד מהם כמבסס חשש להונאת לקוחות. לדוגמא, שיעור גבוה של חיובים חוזרים ביחס למחזור בית העסק או ביחס לכמות העסקאות, או שיעור גבוה של תלונות לקוחות כנגד בית עסק בנושא הונאה...

    אם הרבה לקוחות יתלוננו על הונאה החברה הזו לא תוכל יותר לקבל כרטיסי אשראי וממילא תסגור את העסק בישראל.



  • @aljaje

    תודה רבה על ההפנייה לאתרים הללו, 

    לא ידעתי על קיומם קודם לכן! 



  • @פשוט-מיכל

    אין בעד מה.


 

בחזרה