בחזרה

טיסות



  • מתכונן לטוס לבנגקוק ראיתי את הלו"ז ש ל טורקיש

     

    ברוב הטיסות יש שעה ורבע "המתנה" באיסטנבול.

    האם מי שהוא התנסה בזה?

    זה מספיק זמן?



  • @avi

    אם טורקיש מוכרת כזה כרטיס אז הזמן אפשרי.

    יחד עם זאת, הבעיה העיקרית בקונקשנים קצרים (בייחוד באיסטנבול) זה פחות האנשים ויותר המזוודות.

    ספציפית עם טורקיש, אין שום בעיה לקונקשן ארוך יותר. יש להם מלא טיסות בין תל אביב לאיסטנבול, פשוט תבחר מסלול עם קונקשן של 3 שעות...



  • @avi

    עשיתי קונקשיין כזה באיסטנבול מספר פעמים. אם יש עיכוב בטיסה שיצאה מהארץ הם מעכבים קצת את טיסת ההמשך ושמים מישהו מיד ביציאה מהמטוס והוא מריץ את הנוסעים לטיסה .הם אלופים בזה. גם המזוודות תמיד הגיעו. 



  • @מוטי-א

    טורקיש ואירופלוט שמו לעצמן מטרה להיות מרכזי מעבר מרכזיים באירופה ולכן הם אכן אלופים בקונקשנים.

    יחד עם זאת, שתיהן ידועות בכך שעניין הכבודה בעייתי, במיוחד בקונקשנים קצרים. (החוויה האישית פחות רלוונטית – טסתי מספר פעמים עם טורקיש ופעמיים לא הגיעו לי מזוודות. פעם הלוך ופעם בחזור. זה לא אומר שבהכרח לא תגיע המזוודה...)

    לי בחזור לא מפריע קונקשן קצר כי אני מגיע הביתה ושם את כל הדברים החשובים בתיק שעולה איתי לטיסה, אבל בהלוך מעדיף לצמצם את הסיכוי שלא תגיע לי המזוודה. במיוחד כשזה נוגע למזרח שם לפעמים יש רק טיסה יומית אחת וזה אומר מינימום 24 שעות עד שתגיע המזוודה או אפילו שממשיכים ליעד נוסף (צפון תאילנד, לאיים וכדומה מה שעוד יותר מסרבל את העניין).

    כיוון שאין שום בעיה למצוא עם טורקיש קונקשן של 3 שעות והשדה באיסטנבול נחשב לשדה מעולה, אישית לא הייתי מהמהר על קונקשן של 1:20.


  • הנהלת הפורום

    @yushon

    היי אבי,

    שעה ורבע זה קצר מדי, אין כמעט סיכוי להגיע בזמן…

    איחור של רבע שעה בארץ,  תור ארוך בביטחון בטרמינל באיסטנבול ואתה מאחר את הטיסה. הטרמינל החדש באיסטנבול הוא ענק ולוקח זמן לעבור ממקום למקום.

    יש לי היסטוריה ארוכה עם טורקיש ואיחור בהגעת מזוודות (כפי שיושון כתב).

    חפש קונקשן ארוך יותר.



  • @תאי

     

    כנראה שהיה לנו מזל מטורף מהסרטים....

    טיסה עם טורקיש לסרי לנקה עם קונקשיין של שעה וחמישים ביום שישי האחרון. לקח לנו חצי שעה בהליכה לא מהירה עם ילדה חצי ישנה ועוד ילד. המתנתי חמישים דקות השער לקוקשיין יפתח...

     

    סטטיסטיקה של הטיסה הזאת שלקחתי (789) מראה שהיא בדרך כלל מדייקת יחסית.

    לוקח פחות זמן לעשות קונקשיין בשדה התעופה החדש באיסטנבול מאשר בפרנקפורט.

     

    הבעיה היא לא באיסטנבול אלא בנתב״ג. שם יש איחורים ממוצעים של חצי שעה בהמראות כל יום.

     

    כמובן זה שלקחתי טיסה בשישי בערב ולא באמצע השבוע כשאין בשישי טיסות אל על ושאר חברות ישראליות משפר את הסטטיסטיקה.

     

    כמובן מכוון שיש טיסה שעתיים קודם עדיף פשוט לרווח את הקונקשיין כפי שנאמר.

     

    אבל מצד שני זה לא משחק אבוד מראש. יש סיכוי להספיק את הטיסה. אבל יש גם סיכוי שלא. לכן עם ריווח מתאים זה יעבוד כמעט בוודאות. יש אינסוף חנויות דיוטי באיסטנבול להרוג את הזמן...

     

    אלעד

     



  • @eladv6

    לא ברור לי מה הלחץ לגבי קונקשן קצר,

    טורקיש חברה רבת ניסיון ועם שירות מהטובים בעולם!

    אם היא מציעה קונקשן קצר זה לא כדי לקלקל את הרזומה שלהם.

    תמיד אני רואה את הנוסעים בקונקשנים קצרים בפניקה כמעט דורסים האחד את השני בדרך לשער, אבל תמיד זה נגמר במקרה הרע בעיכוב של אלו שהגיעו בזמן מקונקשנים ארוכים יותר והטיסה לא תצא עד שאחרון הנוסעים מהקונקשן המאחר יעלו על המטוס גם אם חלקנו נאלץ “להתייבש” במטוס.

    יש הבדל גדול בין איחור לטיסה לאיחור של קונקשן

    אם יש בעיה בהגעה של מזוודות למדינת היעד זה לא בהכרח בגלל קונקשן קצר, זה קורה גם בארוכים

    לא התנסיתי בקונקשן של שעה ורבע, אבל בשעה וחצי כן ולא היו בעיות



  • @מטייל_4042347

    כבר כתבו, הטיסה יכולה להתעכב בנתב"ג, גם טורקיש איירליינס יכטלה לצאת באיחור של חצי שעה: אנשי-הצוות לא סיימו את השופינג בדיוטי-פרי, לא סיימו ללרוקן את הנוזלים, למלא דלק, האחראים עדיין לא הגיעו עם רשימות הנוסעים ו/ תוכנית הטיסה, נותנים קדימות להמראות של חברת "הבית"…

    מגיעים לנמל איסטנבול, יש תור ארוך גם בבידוק לנוסעים במעבר…

     "...אם יש בעיה בהגעה של מזוודות למדינת היעד זה לא בהכרח בגלל קונקשן קצר, זה קורה גם בארוכים" - בד"כ ההיפך, מישהו צריך להוריד את המזוודות להעביר למיון והעברה למטוס בטיסת ההמשך. 

    מי שחווה הנאה מ"סטרס", קונקשן קצרצר, יכול להתאים לו.



  • @aljaje

    לפי מה שאת כותבת זה כמעט בלתי אפשרי שטיסה כזו לא תסתיים בדיזסטר.

    שלא יהיו לך טעויות, ברור גם לי שסביר מאוד שהקונקשן בפועל לא יהיה שעה ורבע, אך יחד עם זאת אסור לשכוח

    שחברות תעופה לא אוהבות לשלם פיצויים

    וש99% של העיכובים בקונקשנים קצרים מסתיימים בעיכוב הנוסעים בטיסה שהגיעו מוקדם יותר ומטוסים לא עולים בגלל זה סתם ככה לאוויר עם חצי מטוס ריק...וגם כשמדובר ב4-5 נוסעים בודדים, יחכו להם וגם למזוודות.(שוב...אני מדבר על קונקשן, לא על איחור של נוסע לשדה התעופה.)

    את השיקול של הסטרס שאולי הסבלים מהלחץ יעשו טעות אנוש בניווט של המזוודות אני מקבל.

    אחרי הכל אשקר אם אכחיש שהתגובה שלי מושפעת לא מעט מתסכול של מי שלא פעם עוכב בטיסות המשך והתייבש במטוס בגלל קונקשנים אחרים (קצרים) שהגיעו באיחור.



  • @מטייל_4042347

    הדיון גולש קצת מעבר לשאלה המקורית, אבל כמו שאמרתי, אי אפשר לקחת את הניסיון האישי מהטיסה הספציפית שבה היינו ולהחיל מזה חוקים.

    טסתי לארץ מבנגקוק עם ג’ורדניאן, מראש היה קונקשן של 50 דקות ועוד היה איחור של מעל חצי שעה. אבל כאשר כל המטוס שיצא לארץ היה מורכב מאנשים שהיו על הטיסה מבנגקוק, אז וודאי שהמטוס חיכה לנו… אבל כשאתה נוסע בודד בשדה בינלאומי שטס ליעד בינלאומי בחברת הקונקשנים הגדולה בעולם….

    חברות תעופה בגדול לא מחכות לנוסעים. יש מקרים שאפילו אנשים ממחלקת עסקים לא הורשו לעלות לטיסה למרות שהגיעו לשער לפני שהטיסה יצאה אך אחרי סגירתו. תחשבו שהמטוס שיוצא מאיסטנבול מגיע לבנגקוק, ותוך שעה יוצא חזרה לאיסטנבול עם נוסעים חדשים. עיכוב בטיסה הראשונית יגרור עיכובי המשך ו/או ידרוש מחברת התעופה לטוס מהר יותר ובשני המקרים זה עולה להם הרבה יותר מפיצוי של מספר נוסעים שהוא זעום בדרך כלל.

    לגבי מזוודות, התהליך כל כך שונה ולא קשור כך שגם אם המטוס יחכה למספר נוסעים (שבדרך כלל יהוו מסה קריטית) אין קשר למזוודות. זה לא אדם שיורד מהגייט ויש איזה איש ביטחון שמזרז אתכם ונותן קדימות כדי שתלכו ישירות לשער המטוס. המזוודות יורדות, עוברות מיון, צריך לקוות שהעמיסו אותן בהתאם (יש מזוודות עם קדימות, יש קונקשן וכו’) וזה ממש לא מובן מאליו. 

    אז האם ניתן לקחת קונקשן של שעה? ודאי שכן. יש הרבה חברות שמאפשרות זאת וברוב המקרים הכל יהיה בסדר.

    אבל כן, סטטיסטית, הסיכוי לפספס את הטיסה עולה משמעותית והסיכוי שהמזוודות לא יגיעו הוא עוד יותר גדול (ושוב, טורקיש ואירופלוט ידועות בבעייתיות הזאת).



  • @yushon

    אז אם כבר גלש...מה רע, סה”כ דיון מפרה

    זה פורם פה, לא “על כל שאלה תשובה...”

    אפשר גם להתדיין באשכולות ולא כל אשכול שנפתח חייב בהכרח להסתיים בתשובה,סמיילי ולייק

    אתה כותב “כשמדובר בנוסע אחד משדה תעופה בינלאומי..."  באמת נדמה לך שמגיע לפה מטוס פרטי לאסוף את אבי לטורקיה?

    נכון יש מצב שהמטוס יהיה כמעט ריק..ברויאל היה לי מקרה שהטיסה(טיסת המשך מעמאן לבן גוריון) עוכבה ויובשנו במטוס מעל לחצי שעה בהמתנה ל 5 נוסעים מקונקשן מאחר

    אני רוצה להבין… כשמדובר בקונקשן אחד ליעד..במידה ויש עיכוב של חצי שעה או 40 דק אתה רוצה להגיד לי שהטיסה מטורקיה למדינת היעד (תאילנד במקרה זה) תצא בלי להמתין לנוסעים מבן גוריון ?? קרה לך או מישהו אחר מקרה כזה??

    אני לא סתם שואל כי לי אישית יצא להיות מעוכב בגלל קונקשנים מאחרים וגם להגיע בקונקשן מאחר(איחור של כ 35 דק ולא מוכר לי מקרה כזה.



  • @מטייל_4042347

    בקיצור.לכל נוסע היתה חוויה שונה מהאחר.כולם צודקים.



  • @shimon-amar

    שמעון

    אנחנו מתדיינים פה..לא מתווכחים

    זה לא שאלה של צודק או לא צודק,

    וגם באשכולות שאתה סה”כ מגיב בהם אתה יכול ללמוד מאחרים, זו לא בושה

    רק שיש הבדל בין לכתוב המלצות כ”כ החלטיות על סמך “היו מקרים ש...” לבין לכתוב על סמך ניסיון אישי



  • @מטייל_4042347

    לא מגיע מטוס פרטי לאסוף את אבי, אבל לא כל הנוסעים טסים לבנגקוק… אתה יוצא מתוך הנחה שגויה שרוב הטסים ממשיכים לבנגקוק ולכן ברור שהמטוס יחכה. מה שאני אמר זה שאבי הוא נוסע בודד (או זוג או משפחה, לא רלוונטי), והמטוס לבנגקוק אוסף נוסעים מטורקיה , מגרמניה, מרוסיה, מצרפת, מקניה ו… הבנת את הנקודה. 

    ברויאל מעמאן לתל אביב לרוב מדובר במטוסים מאוד קטנים ו-5 נוסעים הם חלק נכבד מהטיסה, ומכיוון שאין באמת תנועת נוסעים מירדן לישראל, המטוס כולו מיועד לנוסעים בקונקשן לישראל. כך שלא ניתן להשתמש הבזה כדוגמא. גם לי כאמור היה בדיוק אותו המקרה.

    מאיסטנבול לבנגקוק מדובר על המטוסים הכי חדישים וגדולים ורוב הסיכויים שבדיוק אותו מטוס ייתן כיף לבנגקוק ויחזור מלא לאיסטנבול. נראה לך שטורקיש תחכה לנוסע מאחר ולא משנה מה הסיבה? ותעכב על הדרך 400 נוסעים אחרים (הלוך-חזור) ותגרור לעצמה נזקים כספיים אדירים עקב הוצאות דלק, עובדים, איבוד סלוטים בשדה ועוד? 

    ברוב המקרים, בטח ליעדים מרוחקים ומטוסים מלאים זה לא יקרה. 

    והאם קרה שמטוס לא חיכה לנוסעים מבן גוריון? וואו… המון. לפי מה שאתה אומר לא ייתכן מצב של פספוס קונקשן, תמיד המטוס יחכה למאחרים...

    לכן אני אומר שהחוויה האישית שלנו אמנם רלוונטית ועוזרת, אך לא ניתן להסיק ממנה כללים. 



  • @yushon

    אם אתה מודאג לגבי חוסר הבנת הנקרא שלי אז אני ינסה להרגיע אותך..

    לא….אני לא חושב שכל מי שעולה עם אבי על המטוס של טורקיש מבן גוריון לאיסטנבול ממשיך איתו גם בטיסת ההמשך לבנגקוק :)

     

    לגבי אם זה קורה שמטוס בטיסת המשך לא ממתין לטסים בטיסה מתעכבת

    גם אם מדובר בשניים שלושה, שוב, לא לי ולא לאף אחד שאני מכיר זה קרה, כן חוויתי וגם שמעתי על מקרים הפוכים מחברים לחיים, לא למקלדת,לך זה כן קרה ?

    (זה ברור שבמקרה קיצוני כפי שאתה מתאר חברת התעופה תעדיף לפצות 4 נוסעים ולא 400, להבדיל, במקרה קיצון עוד יותר מטוס יכול גם להתרסק מסיבות טכניות, זה משנה במשהו את השימוש לך באמצעי תעופה?)



  • @מטייל_4042347


    אם יש טיסות עם קונקשן ארוך יותר, למה להתעקש על קונקשן שיכול להיות בעיתי?

    כפי שכתבו לעיל, בעמאן אין בעיה, במוסקבה אין קונקשן כזה קצר וכנראה אפשר למצו טיסה אחרת של טורקיש מנתב”ג שתיתן קונקשן ארוך יותר.

    בטיסה לארץ זה פחות בעיתי כי הנוסע לא תלוי בבית במטען מבטן המטוס שאם לא יגיע במטוס שלו, יגיע מאוחר יותר עד הבית.



  • @Sailor

    ההיגיון הפשוט אומר שחברות התעופה מאוד תחרותיות ומאוד קנאיות לרזומה שלהן בעולם,

    על כן בעיני זה טיפשי שהן תצענה טיסות שיהיה להן מאוד קשה לממש

    אין ספק שאם יש במחיר זהה קונקשן של שעתיים וחצי זה עדיף



  • תגובה זו נמחקה!


  • @מטייל_4042347

    לפעמים המטוס נוחת בשדה אחר.



  • @aljaje

    מקווה שהטייסים של אירופלוט לא פספסו את השיעור וכן יודעים להבדיל בין port ל field

    אחרת אני בבעיה 😏


 

בחזרה