בחזרה

מעברי גבול



  • שלום לכולם,

    בדצמבר אנחנו מתכננים טיול חוצה מדינות ברכב.

    אשמח לתובנות לגבי מעברי הגבול (מיקום, מהירות התהליך, שעות פעילות וכו'):

    1. מוינה, אוסטריה לכיוון בראטיסלבה, סלובקיה.
    2. מברטיסלבה, לכיוון גיור (Gyor), הונגריה.
    3. מקסטלי (Keszthely), הונגריה לכיוון זאגרב, קרואטיה.
    4. מזאגרב, לכיוון לובליאנה, סלובניה.
    5. ממריבור, סלובניה לכיוון גראץ, אוסטריה.
    תודה מראש.    


  • @afikim1

    בעיקרון במעבר בין מדינות האיחוד אין מעברי גבול רשמיים .

    יש נקודות בקרה לא מאויישות.

    לנסיוני המעברים היחידים בהם נדרשתי לרישום או הצגת דרכון היו במעברים ממדינות הונגריה וסלובניה לכיוןן אוסטריה וגם שם מדובר בעיכוב קל של מספר דקות כאשר אתה ממתין ברכב .

    מה שכן לא לשכוח את הויגנטה מדבקת כבישים מהירים באוסטריה.



  • @משה-22

    תיקון: במקום ''מדינות האיחוד'' צריך לומר ''מדינות הסכם שנגן''.

    מעבר למדינות שמחוץ לזה צריך לבדוק דרישות מעבר לאנשים (ויזות) ורכב (רשיונות, ביטוחים ואישורים מיוחדים).



  • @רוני-סופר

    תיקון חשוב רק שהם לא ממש מקפידים על הכללים .. מספיק שרואים רכב עם לוחית רישוי גרמניה וכד. אז מספיק הצצה חטופה בדרכון והכל בסדר.

    לפחות אצלי אולי בגלל רמת הרכב או ויזה דיפלומטית  ודרכון זר.



  • @רוני-סופר

    רוני ומשה, תודה רבה.

    ע”פ האמנה, קרואטיה היא המדינה היחידה מאלו שנבקר בטיול זה שטרם מיישמת בפועל את האמנה. 

    אנחנו נגיע אליה מהונגריה, ונצא ממנה לסלובניה. מה סידורי המעבר הצפויים?

    לאור תשובתו של משה22, לא ברור לי האם גם אוסטריה לא מקיימת את האמנה (לפחות בכניסה לתחומה)?



  • @משה-22

    הרכב שכור מאוסטריה עם אישורי מעבר לכל המדינות המוזכרות.

    אה.. כן, לי אין דרכון דיפלומטי...😉



  • @afikim1

     

    אתה צריך גם מדבקת כבישים לסלובניה.

    הניסיון שלי ,לפני כמה שנים במעברים בין סלובניה לקרואטיה ולהיפך (בעיקר) היה איטי למדי, ובהחלט היה תהליך של עיכוב, עצירת רכב,הצצה לראות מי יושב בתוכו ופעם גם ביקשו דרכון (אחד מייצג).



  • @afikim1


    אל תדאג מה שלא יהיה זה פחות נורא מתהליך כניסה לארה”ב

    כמובן שוב למי שאין דרכון דיפלומטי 😊



  • @משה-22

    בהמשך לדברי רוני-

    יותר רלוונטי "מדינות אמנת שנגן", האמנה כוללת מדינות אירופאיות שונות, בלי קשר בהכרח לחברות באיחוד עצמו (שוויץ לדוגמא)

    https://www.alitalia.com/he_il/fly-alitalia/organize-your-trip/travel-documents/italy-europe-noneucountries/shengen-area-countries.html



  • @יונית

    תודה יונית,

    מתגובות אחרות באתר כנראה שגם בסלובקיה נדרשת מדבקה.

    מהתשובות השונות אני מבין שדי מדובר במזל (יש/אין מעבר, יעצרו/לא יעצרו, הצצה/דרכון וכו’). האם את מכירה אתר בו ניתן לקבל מידע על פעילות מעברי הגבולות השונים.



  • @תומר

    תודה תומר,

    מהתשובות מבינים שאמנה לחוד ומציאות לחוד…..



  • @afikim1

    לא מכירה וגם אם יש- הוא לא ריכוזי, אלא נקודתי.

    אולי אתה מייחס לכך יותר מדי חשיבות.

    חשוב- אישור מעבר של רכב שכור ושיהיו לך כתובות חירום של חברת ההשכרה במדינות השונות.

    חשוב- מדבקות אוטוסטרדות (אוסטריה, סלובניה,סלובקיה שלא שמתי לב)

    שהדרכון והרישיון יהיה עליך

    וכל השאר- זורם. דקה או 10 דקות… וזהו.

     



  • @יונית

    החשיבות היחידה בגינה אני שואל היא העובדה שאנחנו קבוצה של שישה ושחלק מהמעברים יתבצעו בשעות הערב המאוחרות ואני מנסה לצמצם התברברויות מיותרות.

    בנוסף, כדוגמא, יש באתר מידע סותר לגבי אותו מקום משני מגיבים (tomeramir 16/8/16 ומנגד Morly_3227681 8/9/18). (מצטער, לא יודע איך לצרף את הקישורים הרלוונטיים לפוסט הזה).



  • @afikim1

    זה לא הבדל בין אמנה למציאות. האמנה לא אומרת שהתבטלו גבולות...

    עדיין ביקורות מתבצעות. אז הם לא עקביים בביצוע הביקורות.

    אחרת, איך בודקים שאתה עומד בכללים ולא עובר על החוק?

    אם הכל תקין, כנראה גם לא תעוכב בבדיקה יתר על המידה.

    אנקדוטה קטנה- בג'ירו איטליה (מירוץ אופניים) לפני כמה שנים, באחד הקטעים עברו בין איטליה לשוויץ. ציינו בשידור שעשו את התיאומים והסידורים כדי שלא יעכבו את המירוץ. כנראה גם במסגרת האמנה, זה לא דבר מובן מאליו.


 

בחזרה