בחזרה

פסח בארה"ב



  • @אנשיםטובים

    אם כבר המסקנה ממשבר הקורונה היא לדעתי לא לגבי קוד-שייר אלא לגבי זה שכרגע יש כל כך הרבה אי ודאות שלא בטוח ששווה לעשות תוכניות לטווח ארוך שקשורות לתיירות כרגע. מילא אם זו טיסה ב-100 דולר לאדם או שניים, אבל למשפחה טיסות לארה”ב זה יותר מדי הימור לפחות בשבילי. מעבר לקורונה, נכנסים למיתון ארוך פה ובעולם, אז מי יודע איזה חברות בתחום התיירות ישרדו עוד כמעט שנה ואם המשרות של כולנו ישרדו ואיך המשבר הזה ישפיע בכלל על תחום התיירות. במקרה הכי גרוע, לא נוסעים בפסח לאמריקה (או פשוט מוצאים יעד אחר זול יותר חודשיים מראש) או משלמים קצת יותר בהזמנה קרובה יותר למועד.  



  • @דוקטור-דו-ליטל

    בהתייחס לאפשרות של פשיטות רגל של חברות תעופה וגורמי/ספקי שרותי תיירות, זה כבר קורה!

    ראו ברשת כתבות טריות מעכשיו על בקשה לפשיטת רגל של חברת אווינקה הגדולה מדרום אמריקה. זה עלול לדרדר כדור שלג על חברות נוספות.

    חברות אשראי וחברות ביטוח עלולות שלא לעמוד בנזקים אם אלה יגיעו בהיקפים שהן לא נערכו כלפיהם.



  • תודה לכולם

    לדעתי האישית:

    ברור שיהיו פשיטות רגל של ספקי תיירות. גם חברות תעופה, גם סוכנים, מקומות לינה וכדומה. האם זה יהיה נקודתי או שטפון אין לי מושג.

    אני חושב שאם מצב התמותה מקורונה לא ידרדר עוד יותר, וגם ארה”ב תצליח להתייצב – הכלכלה תהיה חייבת להשתפר. ברור שאם אנשים ימותו כמו זבוזים המצב ידרדר. אבל אם המצב ישתפר אז הממשלות יהיו חייבות לשפר את המצב. וחלק מהדרך לשפר את הכלכלה זה לעזור לתעשיית התיירות להתאושש. בחלקו ע”י הסרת מגבלות, ובחלקו ע”י סיוע לחברות תעופה.  לא חושב שזה יקרה בחודש הבא, ולא עוד חודשיים, אבל עוד שנה מהיום אני מניח שרוב המגבלות יוסרו.

    תאגידים כמו דיסני, או חברות התעופה הגדולות כמו יונייטד מפסידות הרבה מיליוני דולרים ביום (לא אובדן הכנסות אלא הפסדים). אני בטוח שהממשל האמריקאי (ואחרים) ימצאו דרך לגרום להם להתחיל לעבוד בקרוב.

     

    אם המצב לא ישפר (גם מבחינת בריאות וגם מבחינת הגבלות) אנשים לא ירצו לטוס (כולל אותי). אני טס כדי לבלות בדיסני או בהופעה, לא כדי לראות שהכל סגור.

    ואם המצב כן ישתפר – כנראה שהמחירים יעלו בהמשך. לא בטוח שהם יחזרו לרמה שהם היו, אולי פחות, ואולי מנגד הם מאד יעלו הרבה מעבר למה שהיינו רגילים. אבל מה שבטוח שהם לא ישארו בשפל הנוכחי. כרגע החברות הורידו מחירים באופן יחסי כי הן רעבות למזומנים. עד פסח או שהן יפשטו רגל, או שהמחיר יעלה.

     

    אני לא חושש ליציבות של חברות הביטוח. ביטוחי נסיעות הם פסיק קטן לחברות האלו. אולי הן יפסיקו למכור פוליסות כי זה לא רווחי, אבל הפוליסות שכבר נמכרו יכובדו בלי לגרות למצוקת מזומנים לחברת הביטוח.

    לגבי החזרים מחברת האשראי  – פה אני מניח שלא נקבל החזרים על מה ששילמנו. לא כי חברות האשרי יפשטו רגל אם יחזירו לנו כסף אלא פשוט כי הן לא חייבות. חברת האשראי היא לא ביטוח כנגד פשיטת רגל. היא יכולה להקפיא חיוב שעוד לא ירד, אבל במקרה שהכסף עבר לספק אז כדי לחזיר לי כסף היא צריכה להוציא מהכיס שלה. כשהיה מדובר על אירועים נקודתיים עם קריסה של חברות קטנות יחסית הן הלכו מלפנים משורת הדין מסיבות שיווקיות ואחרות. אבל כשמדובר על נחשול – הן לא ישתו פעולה.

    ככל שיותר גורמים יהיו מעורבים בתהליך  סוכני נסיעות, סיטונאים, שילוב חברות תעופה או טיסות קוד שייר – הסיכון יגדל. פשיטת רגל של כל אחד מהגורמים עשויה לגרום לבעיה רצינית. כשמדובר על הזמנה ישירה מחברת תעופה אחת –הסיכון הוא רק על החברה הזו. ברור שאם היא קורס אנחנו בבעיה, אבל אם חברה אחרת קורסת – לא.

     

    אני חוזה 3 תסריטים אפשריים

    1. המצב ישתפר במידה מספקת כדי לטוס ואז הרווחתי טיסה טובה במחירים אטרקטיביים מאד – כ-10,000 ש”ח פחות ממה שתכננתי לשלם לשנה זו
    2. חברת התעופה תקרוס ואני אפסיד את כל הכסף – כ-10,000 ש”ח במקרה שלי
    3. אני אחליט לא לטוס למרות שאפשר – כי המצב לא ישתפר מספיק, או כי מצבי האישי לא יתאים (למשל כי אאבד את עבודתי). במקרה כזה כאמור ההפסד שלי מצטמצם ל400 דולר. לא מעט, אבל לא הון עתק. בוא נגיד שאם אאבד את עבודתי הבעיה שלי תהיה הרבה יותר מ-400 דולר

    כל אחד צריך לשים את הסיכויים שהוא רואה לכל אחת האפשורויות (וגם את המספרים שלו) כדי להחליט איך להמשיך. ברור שזה לא חובה לטוס בפסח (או בכלל).

    כשאני מנטרל את שיקול פעילויות הילדים בפסח הערכת הסיכונים לטעמי הייתה 85% סיכוי לתסריט מס 1 (הטיול יצא לפועל), 5% לתסריט 2 (פשיטת רגל) ו-10% לתסריט 3(ביטול באשמתי). לפי המספרים האלה נראה לי ששווה להסתכן ולהזמין. אם אתם חושבים שהאחוזים הם שונים אתם תגיעו למסקנות אחרות.

    הבעיה שלי (והיא אישית שלי) זה שהגעתי למסקנה שיש סיכוי של 50% שאני ארצה לשנות בגלל שיקולים של פעילויות הילדים, וזה כבר משנה את המשוואות.

     

     



  • @אנשיםטובים

    אתה בוחן ומתמקד בצד הכספי.

    אני למשל, איבדתי, לפחות זמנית, את האמון במערכת הבריאות האמריקאית. יקח לי לא מעט זמן להשתכנע, שחלילה אם אקלע שם למצב כמו  שיש שם כעת, מישהו שם לא יתעדף טיפול באזרחים אמריקאים עם פוליסת בריאות בחברה אמריקאית על איזה תייר שמבוטח באיזה חברה זרה, שצריך אחר כל להתדיין עימה לגבי מימון הטיפול.

    נכון להיום, לא הייתי טס לשם גם בחינם. עם הזמן,  אני מקווה שתהיינה לי סיבות לשנות את דעתי.



  • @צביקה


    צודק



  • @צביקה

    או שיעדיפו לטפל בתייר עם פוליסת ביטוח שמשלמת, בניגוד לאמריקאים בלי ביטוח שלא ברור מאיפה יגיע הכסף ;)

    ונכון להיום, באמת אין מה לבוא. כל מה שרלוונטי לתיירים – סגור. 

     



  • @שירליץ

    שירלי, בלי קשר לנושא, אני שמח לראות אותך כאן, מה שאומר שאתם כנראה בסדר וטוב שכך.



  • @אנשיםטובים

    הי,

    הניתוח שלך הרבה יותר מעמיק ממה שאני נכנסתי.

    כשתכננתי בשנה שעברה את טיול הסתיו האחרון שלנו לארה”ב (וואו נראה כאילו עבר עידן שלם מאז), העולם היה אחר, וכל סט ההנחות שלי, כמו של רובנו אני משערת, היה מבוסס על הקצאת סיכונים פשוטה יחסית. הכלכלה זרמה מצויין, פה ושם חברות תעופה פשטו רגל אבל אנחנו ידענו איך לקחת סיכונים מחושבים (כך למשל רכשתי את הכרטיסים באליטליה. היו אחלה, אגב, ושניה לפני הקורונה עוד הספקתי לקבל מהם 1200 יורו פיצוי על עיכוב קל של 3.5 שעות שהיה לנו בקונקשן.*)

    היום נראה לי שמעבר לכל התרחישים שהועלו כאן, יש עוד משתנים שאולי אנחנו אפילו לא מודעים להם עדיין. הקורונה הזאת היא Game Changer אמיתי. זו תחושתי. כמובן שיכול להיות שתוך 3-4 חודשים הכל יחזור לקדמותו, אבל איכשהו לא כל כך נראה לי שכך יהיה.

    למה אירופה כן וארה”ב לא? כתבתי “אירופה בזול”, כאשר כוונתי היתה לדברים כמו הכרטיסים שמצאתי לברלין ב-26 יורו. כלומר זול-זול, לא 150-500 דולר לכרטיס. כאן כבר מדובר על רמת סיכון זהה של להכנס לאיזו מסעדה לארוחה משפחתית בנווה חמציצים, בידיעה שיתכן ותשאל את עצמך מיד אחריה למה לא יכולת פשוט להכין סלט וחביתה בבית, היה יוצא טעים וחסכוני יותר.

    בסופו של דבר זה תמיד מתנקז לתחושות אישיות… בואו נודה – הגמילה הזאת מנתב”ג קשה לנו….😭 וכל אחד מוצא את הנאראטיב המתאים לו להתמודד איתה.

    * יש לי תחושה שהחוק הזה הולך להתבטל, או לפחות להשתנות לרעת הנוסעים, בקרוב מאוד, בלחץ מצד חברות התעופה שגם ככה על סף קריסה.



  • @צביקה

    תודה :)

     

    אנחנו בסדר גמור. בריאים, עובדים מהבית, הבנות (תיכון ואוניברסיטה) לומדות מהבית. קליפורניה תחת shelter in place כרגע עד סוף מאי, אבל אין פה מגבלת 100 מטר. כן מבקשים לא לעבור בין מחוזות. רוב החנויות סגורות – מה שפתוח זה בעיקר אוכל, פארם, תיקונים בבית וציוד משרדי, אבל יש לנו אמאזון.  מסעדות פתוחות רק לטייק אאוט. 

     

    השמורות והפארקים הלאומיים ושל המדינה סגורים, אבל הפארקים המקומיים פתוחים ומומלץ לטייל, לעשות ספורט ולנשום קצת אויר. אז מנצלים את זה בכיף. 

     

    בעיקר מחכים לראות איך ומתי ישחררו קצת. 

     

     


 

בחזרה