בחזרה

טרק פין פארווטי



  • שלום למומחי צפון הודו

    מתחיל לגלגל תוכנית/רעיון.

    האם אוקטובר באמת חודש מתאים?

    כמה קשה הטרק? אני מבין שכולו באוהלים אבל מעבר לזה, האם הוא קשה במיוחד?

    האם גם הוא כבר נפרץ בכבישים?

    איך הוא עומד מבחינת קושי, יופי, מול טרק דרצ’ה או סארצ’ו פאדום?

    האם יש טרקים נוספים באיזור שכדאי לשקול או להוסיף?. באבה פאס?

     


  • הנהלת הפורום

    @dregev03

    היי דרור,

    מניסיוני, חודש אוקטובר הוא כבר בעייתי באזור הזה ובגבהים האלו. כבר יכול לרדת שלג, דבר שיכול להוות בעיה בכל טרק…

    אני לא הייתי מתכנן טרק באזור הזה באוקטובר.

    מבחינת קושי וגבהים, הוא די דומה לטרק דארצ'ה/סארצ'ו - פאדום. 

     

    טיול מהנה,



  • @תאי

    הי תאי

    בעפתי כותבים שהחודשים המומלצים הם ספטמבר אוקטובר …. אולי כדאי לעדכן

    זה היה לי קצת חשוד ולכן שאלתי

    טוב, אז אפשר לתכנן על ספיטי וקינור והאיזור שם בלי טרק באוקטובר?

    לגבי לדאק

    אם אני רוצה לעשות גרסא מסויימת של טרק לה מנאליבאמצע ספטמבר, האם התחלה מלה מבטיחה בריחה מהפאסים והשלגים או שעדיף להתחיל הפוך?

    אגב, האם יש סיכוי שפין פארווטי טרק יותר “אוטנטי” מלה מנאלי בגלל הכבישים?

    תודה


  • הנהלת הפורום

    @dregev03

    אני לא אחראי מה כותבים בעפתי :-)

    אפשר לטייל בספיטי ובלאדאק באוקטובר, אבל אני לא מציע לתכנן על טרק באוקטובר.

    אני לא יודע מה כוונתך ב"טרק אוטנטי", אבל בשנה שעברה שטיילתי בטרק פאדום-סארצ'ו, לא פגשתי שום תייר מערבי לאורך כל הטרק…

    https://youtu.be/gypFPSU9WH8



  • @תאי

    סרטון מרהיב תאי

    הכרתי את התמונות שלך מהטרק עם המיים הכחולים בנהרות והסרטון בהחלט מוסיף.

    היית אתה מתכנן את טרק לאמיורו – סארצ’ו בשלושת השבועות האחרונים של ספטמבר?

    האם פאדום נחמדה מספיק כדי לעשות בה עצירה למנוחה אחרי הקטע מלאמיורו? או שזה סתם כפר קטן של כמה בתים?

    לא הבנתי חד משמעית אם אפשר לטייל ברכב לספיטי וקינור באוקטובר?

     


  • הנהלת הפורום

    @dregev03

    עד סוף ספטמבר לא אמורה להיות בעיית מזג אויר (ואם כן, זה יהיה חריג). כך שאפשר לתכנן, אבל נסה לסיים את הטרק לפני סוף החודש. פאדום זו בירת זאנסקר ,זה כפר ענק בממדי לאדאק, בהחלט אפשר לעצור בו, לנוח ולקנות כל מה שצריך להמשך.

    לגבי טיול רכוב בספיטי באוקטובר, בתחילת אוקטובר אין שום בעייה, מאוחר יותר, זה עניין של מזל (בעיקר עם רוטאנג פאס שעלול להיחסם בשלגים), אבל כשתהיה שם, תדע מה מצבו.



  • @dregev03

    בעפתי יש דברים מוזרים ושנים שלא מעדכנים שם.אל תיבנו על האתר הזה.



  • @תאי

    תודה  תאי 

    עד עכשיו שאלתי את השאלות הקלות :)

    עכשיו שאלה קשה:

    במידה ואין לי מספיק זמן לטרק המלא לאמיורו – דארצ’ה/סארצ’ו, באיזה קטע היית בוחר? לאמיורו-פאדום או פאדום סארצ’ו?


  • הנהלת הפורום

    @dregev03

    פאדום - סארצ'ו (רוצה יותר אותנטי, לא?).



  • @תאי

    ידעתי שזו שאלת קיטבג 😀



  • לגבי פין-פרווטי, ספטמבר זה זמן טוב, אוקטובר מאוחר מידי. קח בחשבון שהפאס רגיש יחסית לענייני מזג אוויר, וגם לא עביר לפרדות (רק סבלים). בין קירגאנגה בקצה עמק פרווטי לכפר מוד שבעמק פין אין דרכי רכב, אבל גם אין כפרים.

    לגבי לדאק וטרק למיורו-פאדום-דרצ’ה/סרצ’ו:

    אכן נסללו לא מעט דרכי רכב בתוואי הטרק המקורי. אבל עדיין יש חלקים נטולי דרכים, ויש וריאציות נטולות דרכי רכב (שבדרך כלל דורשות קמפינג). אם תרצה אפרט, ואתה בטח מכיר את הפוסט בבלוג שלי כאן באתר.

    אותנטיות – לא ברור למה אתה מתכוון. רוב הכפרים בלדאק, גם אלה שמחוברים בדרכי רכב ו/או נמצאים על נתיבי טרקים פופולריים, עדיין מתקיימים על רעיית יאקים והחקלאות המסורתית, ובמובן הזה הם אותנטיים (אתה מכיר את זה ממארקה). יש כמה כפרים נידחים במיוחד (ללא דרכי רכב וכמעט ללא תיירות) – שאדה, דיבלינג, ניראג.

    פאדום היא עיירה, אמנם מוזנחת מעט אבל יש בה כל מה שצריך למנוחה והצטיידות, וגם סביבה נהדרת.

    לדעתי הנופים בחלק שבין למיורו לפאדום דרמטיים יותר, חוצים כמה פאסים (מה שכמובן הופך את הטרק הזה לקשה יחסית). זאת לעומת הליכה בעמק רוב הזמן (יותרקל), וחציית פאס אחד בלבד (אבל יפהפה) בחלק שבין פאדום לדרצ’ה/סרצ’ו.

    כמה זמן יהיה לך? בעקרון אפשר להיעזר בדרכי הרכב ולעשות את שני חלקי הטרק בזמן לא ארוך. קח גם בחשבון ההגעה/יציאה ברכב לפאדום מלה לוקחת יומיים לפחות.

     

     



  • @zvikamr

    הי צביקה

    כן לגבי פין פרוואטי הבנתי לצערי שאוקטובר לא מתאים. 

    לגבי לאמיורו סארצ׳ו עדיין לא וויתרתי על הקטע עד לפאדום. קראתי שוב את השירשור שלי מלפני שנתיים בו נתת הרבה המלצות לגבי לאמיורו פאדום, סביבת לאמיורו ועוד ועוד. אני זוכר גם את הבלוג שלך ואת פוגטאל גומפה שמאוד אהבתי ושהגישה לשם היא מפאדום שמשום מה עד אתמול לא הבנתי את גודלה. אם הכל ילך לפי התוכנית שמתגבשת לא אוותר על כל אלו אבל המשמעות גם מההמלצות של תאי היא שאצטרך לצאת בתחילת ספטמבר. 

    לכמה זמן?

    בתקווה שלא מצוטטים לי פה פ, ״להרבה זמן״. 

    מקווה לעשות מלאמיורו לדארצ׳ה/סארצ׳ו ומשם להמשיך לצפון הודו. מתחיל לגבש תוכנית ובטח יהיו לי עוד הרבה שאלות. 

    הפנמתי כבר את העובדה שלא נוכל להסתמך אך ורק על הומסטייס ומקווה שאשתי תסתדר בעוד שבועיים בירדן תחת כיפת השמיים ואז נמשיך משם. 

     


  • הנהלת הפורום

    @dregev03

    עוד כמה טיפים לטרק:

    1. מציע לך לשכור מדריך שמכיר את הדרך. לא יהיו לך הומסטייס לאורך כל הדרך, לכן צריך להצטייד באוכל ואוהלים.
    2. חבל בטיחות באורך 100 מ’ לפחות לחציית נחלים – חובה!
    3. סנדלים לחציית נחלים – חובה. (לפעמים חוצים 4-5 ערוצי מים.
    4. אסור להכניס להודו טלפון לוויני (אם ימצאו אותו בשדה התעופה, יחרימו לך אותו. אל תתחכם איתם). אפשר לשכור בארץ GPS שיכול לשלוח הודעות, כולל הודעות למקרי חירום.
    5. כדאי להצטייד בבלוני חמצן אישיים (ניתן להצטייד בלה) למקרי מחלות גבהים.
    6. אהיה שם שוב באוגוסט הקרוב, אם תרצה שאשאיר לך ציוד בדרך, תגיד… :-)


  • @תאי

    תודה תאי

    1. מדריך/כה ניקח. אולי גם פורטרים הפעם
    2. חבל 100 מטר דורש צוות שיחזיק בשני הצדדים ומדריך שילך עם אשתי אבל הבנתי את המסר
    3. סנדלים ברור. השתמשנו במארקה
    4. בלוני חמצן בתלות בפרופיל ההסתגלות ובמיוחד בימים הראשונים בלה/לאמיורו
    5. GPS עוד אברר איתך למה אתה מתכוון בדיוק אבל אני מבין שלא המגנוסים למיניהם. 

    הפעם אני מקווה להיות שבועות אחריך :). מקווה שהתוכנית תקרום עור וגידים



  • @תאי

    תאי 

    אני מבין ששילבתם אוהלים והומסטייס בטרק בשנה שעברה?

    אם אני יוצא למסלול שבחלקו דורש אוהלים ו״צוות״, איך עדיין אפשר להשתמש בהומסטייס היכן שניתן?


  • הנהלת הפורום

    @dregev03

    היי דרור, 

    לא השתמשנו בהומסטייס בכלל,  אלא רק באוהלים…

    היה לנו צוות מדהים, טבח מעולה, 3 ארוחות חמות ביום, זה מה שאני הולך לעשות גם השנה. בשלושת הימים האחרונים, לא עברנו בכלל כפרים (פגשנו נוודים ורועים עם עדרים, לא יותר).

    אבל, אם אתה רוצה, אפשר לשלב לינה בהומסטייס, ראיתי כאלה בכפרים שעברתי בהם.



  • @תאי

    תודה תאי

    קבוצה גדולה יחסית מרגישה יחסית בנוח באוהלים. הרגשתי את זה לפני כמה חודשים בפרו  ובטרק הארוך גם ערקנו לקבוצות של ישראלים בכמה מן הערבים. 

    בלדאק נהיה בטרק זוג או שניים ובאוהל יכול להרגיש קצת בודד במיוחד אם נלך במסלול שלך לסארצ’ו ולא נפגוש עוד אנשים.  החוויה של ההומסטייס במארקה אפשרה אינטראקציה עם תיירים אחרים אבל בשני הלילות שהיינו לבד הייתה חוויה מדהימה עם המקומיים. הייתה לנו מדריכה מקומית שתווכה לנו ותרגמה.  אני מאוד אשמח לשלב היכן שאפשר. 

    אשמח לרעיונות. 

    אשמח גם לשמוע קצת מגולני ורוני על טיול ברכב באיזור שימלה קינור ספיטי. טיול ברכב בין כפרים פחות מוכר לי ואני מנסה להבין את האטרקטיביות שבו מחוץ לנופים המדהימים. 

    איך האינטראקציה עם המקומיים באיזורים האלו?

    ישנים בהומסטייס?



  • @dregev03

    לא מסכימה; אבל אולי זה ענין של אופי. אני תמיד לבד באוהל עם צוות  סוסים או דזו – כמובן מחוצה לאוהל שלי 😜😂

    תמיד יש מקומיים , מהם שוכרים את פיסת הקרקע להקמת האוהל אם מטרקים בין כפרים.

    האוהל הזה היה בטרק הלה סרמולה – בלאדאק בין עמק הנוברה למנזר פיאנג- שם לא הייתה נפש חיה אחרי הונדר העליונה- אבל הטבע השקט והנוף- מדהימים , גם את זה צריך לפעמים!



  • @dregev03

    שלום דרור. אנחנו טיילנו בלוקאלים ובכל מקום  עשינו טיולי יום.

    ישנים בגסט הוסים אינטראקציה מעולה עם המקומיים, כמו בכל הודו.

    אחד הטיולים המדהימים שהיו לי 



  • @גולני

    איזה כייף שעליתם צילה וגולני. 

    צילה נתת לי רעיון…..

    את אומרת שאם אני יוצא ממילא עם אוהל אז בכפרים אני ישן בשטח של המקומיים. 

    גולני

    אם במקרה צילמת שם, אז תעלה כמה תמונות :)

     

    אגב צילה

    תמונה מדהימה. תודה


 

בחזרה