בחזרה

פסח בארה"ב



  • ברור שאף אחד מאיתנו לא נביא, ולא יודע מה ילד יום עם הקורונה, אבל אני תוהה עד כמה זה מסוכן לתכנן את פסח הבא בארה”ב.

    באופן לא מפתיע יש עכשיו מחירים סבירים. לא זיל הזול, (לא מדובר על 100 דולר לכרטיס) אבל נמוכים למדי ביחס לעיתוי.

    אם זה לא היה עידן הקורונה הייתי שוקל מאד בחיוב ללכת על זה.

    נגיף הקורונה מציב 4 סימני שאלה ברורים:

    הכי חשוב – סכנה בריאותית. כמובן שאם יהיה מסוכן לא נרצה לטוס. בינתיים ארה”ב נחשבת יעד מאד מסוכן, אבל עוד שנה?

    מגבלות תיירות – האם ענף התיירות יתאושש עד אז? מקומות יפתחו חזרה? לא יהיו מגבלות משמעותיות?  אנחנו לא מחפשים בידוד בטבע אלא אתרים הומים בעיר. מוזיאונים, דיסנילנד, משחקי כדורסל, הופעות ועוד. האם הכל יהיה פתוח? והם המחירים לא יזנקו?

    האם יהיה שינוי בלוח החופשות של בית ספר? בעצם הבחירה בפסח קשורה בחופשת פסח הארוכה של הילדים. לכאורה לאור הפסד הלימודים הדרמטי שנה זו יש סיכוי מסויים שיהיה קיצור בחופשות בשנה הבאה. אם כי לאור העובדה שלא מאד מקצרים את החופש הגדול אני בספק אם יקצרו את פסח הבא

    וכמובן – האם חברת התעופה עשויה לפשוט רגל עם הכסף שלי? מדובר על הנראה על יונייטד או דלתא. מישהו יודע משהו קונקרטי עליהם?

     

    אני שם בצד את השיקולים האישיים שלי – מה הסיכוי שאני אאבד את העבודה ולא יהיה לי כסף (לא זניח), שהילדים יתעקשו על מחנה פסח של הצופים או כל דבר אחר. אלה דברים שאני יודע לתמחר לבד.

     

    כל רעיון, מחשבה, או דעה יתקבלו בברכה



  • @אנשיםטובים


    לדעתי הסיכוי שחופשת הפסח תתקצר מאוד מאוד נמוך,

    אישית מבחינתי הסיכון הזה היה אולי במקום האחרון במערך השיקולים

     

    לגבי שאר השאלות – אין לי שום תובנה מקומית לארה”ב

    לפי תחומי העניין שלכם אולי כדאי לחפש תחליף באירופה שלפחות לעניין עלות כרטיסי הטיסה תציג סיכון נמוך יותר.

    דיסילנד יש גם באירופה, אפשר לחבר את פארק אסטריקס ואם נוסעים מערבה ללואר יש לפחות עוד 2 פארקי שעשועים על רמה.

    מוזיאונים מעולים יש גם באירופה, טיולי ערים באירופה לטעמי (האישי מאוד, מודה) מעניינים יותר מארה”ב.

    הופעות כמובן גם כן יש באירופה וכו’.

    ומכיוון שהטיסה לאירופה קצרה יותר אתה יכול להרשות לעצמך לקצר קצת בזמן הטיול, כך שאם אתה בכל זאת חושב שחופשת פסח תקוצר אתה יכול לקבוע מועד טיסה מאוחר יותר מזמן תחילת חופשת הפסח.



  • @דוקטור-דו-ליטל


    תודה רבה. אבל NBA אין באירופה, וגם מתקנים של NASA אין

    וגם מזג אויר כמו של דרום ארה”ב אין באירופה בפסח

     

    בכל מקרה זמן הטיסה בעיניי הוא לא שיקול דרמטי לגבי ארה”ב או אירופה. בגדול טיסה לוקחת יום שלם לכל כיוון. היכולת לנצל את יום הטיסה מאד מוגבלת, בייחוד בטיסות הזולות יותר שלרוב השעות שלהן פחות נוחות. ההבדל העיקרי מתייחס לחוך המערבי, שאז הטיסה חזרה עשויה לבזבז יומיים ולא רק יום.

    מחיר הטיסה הוא כן שיקול ולכן המחירים שאני רואה כרגע לארה”ב קורצים לי.



  • @אנשיםטובים

    אם אתה מצליח לעשות ביטוח ביטול טיסה, אולי זה ישתלם לך. אם לא, השאלה בעיניי היא האם אתה מוכן שכמות כסף כזו תיעלם ללא שוב במקרה שהחברה תפשוט רגל/לא תוכלו לנסוע/יהיה מותר לנסוע אבל פתאום יתחיל גל שני של וירוס, או כל בלגן אחר. זו השורה התחתונה, השאלה הזו. הרי מה יעזור לך שמועות מיד חמישית על חברת הטיסה עכשיו, כשיש עוד כמעט שנה והכל יכול להתהפך כמו שהראו החודשים האחרונים. כרגע אפילו מורים לא יודעים מה יהיה בבתי הספר בשבוע הבא בביטחון, איך נדע מה יהיה בפסח של שנה הבאה? בקיצור – תשאל את עצמך האם הטיסה עד כדי כך שווה לך גם במחיר הפסד כל הסכום, או לא. 



  • ביטוח – אני לא מכיר ביטוח שמכסה פשיטת רגל של חברת התעופה. להבנתי אפשר לרכוש היום ביטוח ביטול נסיעה לשנה הבאה (תמורת פרמיה של 5% בקירוב). שמכסה חרטה שלי.

    אם לא מדובר על פשיטת רגל – דמי הביטול של הכרטיס (כמו רוב הכרטיסים שאני מכיר לארה”ב) הם 240 דולר לכרטיס. לא זניח כמובן. אבל סכום דומה למה שהתייבתי ברוב השנים לאיזיג’ט וחבריה על טיסות לאירופה ללא אפשרות ביטול.

     

    בכל מקרה חשוב לזכור שבמידה ולא טסים לא מפסידים כסף אלא מפסידים טיול, כי את הכסף בכל מקרה התכוונו לשלם. הרי אני לא מכנן טיול בתקציב שמיועד לאוכל או לשכר דירה (ואני מקווה שגם אחרים לא). אובדן הכסף יתסכל אותי כמובן, אבל לא ישפיע על החיים בכללי. אפילו להיפך – סביר שאם הטיול יבוטל הרי שלפחות חלק מהכסף אוכל להציל (כי חלק משלמים במקום, ולחלק יש אפשרויות ביטול כאלה או אחרות). כלומר גם אם “אפסיד” כסף על הטיסה, בסופו של דבר יהיה לי יותר כסך בבנק מאשר אם הטיול היה יוצא לפועל.

    הבעיה החמורה יותר היא סיכון כלכלי בהקשר שאני אפוטר ואז סדרי העדיפויות שלי ישתנו. אבל זה שיקול מאד אישי שמתייחס למידת היציבות בעבודה של כל אחד בפני עצמו. אני מניח שזה לא הפורום הנכון.

     

    רק לחדד על מחירי טיסות – קודם כל אף אחד לא יודע מה יהיה מחר. אני מעריך שלא יתכן שמחירי הטיסות ירדו הרבה ביחס למה שהיה נהוג לפני הקורונה, פשוט בגלל שהחברות לא יכולות להרשות לעצמן. אז הירידה במחירי הדלק תאפשר הורדה מסויימת של המחירים, אבל בהחלט יתכן שזה יתקזז עם עלויות אחרות. מצד שני ברור שהמחירים יכולים לעלות מאד כתלות במידת (היעדר) התחרות, וכתלות במצב.

    מחירי טיסות טובות (לא ישירות) בעונה (פסח/חופש גדול) יכולים בהחלט להיות 800 דולר בהזמנה של כמה חודשים מראש, ולחוף המערבי גם 1000 דולר בהזמנה מראש (ויותר אם מוסיפים מקומות ישיבה שבעיניי למשפחה זה חשוב). אני אומר את זה מתוך התוכניות שלי שבוטלו לפסח האחרון, ומבדיקות בפסחים שקדמו לו. כל שמחירים של 400 ו-500 דולר (לחוף המזרחי והמערבי בהתאמה) שאני רואה היום הם בהחלט מעניינים ומפתים.

    כמובן שיתכן שכל לוח הטיסות ישתנה, כך שמה שנראה כרגע כטיסה טובה יהפוך לטיסה פחות טובה בהמשך. ברור שאין ערבויות. אבל במקרה כזה ובהנחה שהחברה לא פושטת רגל הרי שאני מניח שאוכל לבטל ולקבל את הכסף בחזרה.

     

    ברור שאני לא רגוע מהמצב. אם הייתי רגוע לא הייתי שואל אלא מזמין. אני מנסה לחשוב אם יש איזה שיקולים שפספסתי (לטוב או לרע) או מידע כלשהו. למשל לא ראיתי פרטים קונקרטיים לגבי תוכניות סיוע לחברות התעופה האמריקאיות, אבל אולי מישהו פה בפורום ראה ויכול לספר וע”י כך להוריד את אי הודאות.



  • @אנשיםטובים

    ראיתי כתבה שיונייטד קבלה מהמימשל 5 מיליון דולר אבל זה בקושי יספיק לה ל"תחזק" את החברה עד ספטמבר. לעניות דעתי, מחירי הטיסות בעידן פוסט קורונה יהיו גבוהים מהסיבה שלא כל החברות ישארו במגרש...  אנשי עסקים יהיו חייבים להמשיך לטוס ולכן החברות ינסו להתאושש מהמצב העגום שלהן



  • @los-angeles

    לדעתי קשה לקבוע עכשיו אם מחירי הטיסה יעלו או ירדו. בסוף זה יהיה ביקוש והיצע. להערכתי הביקוש הקשיח של אנשי עסקים לכרטיסי טיסה יקרים מת יחד עם הקורונה. מכירה מקרוב עבודה של אנשי עסקים בארה”ב שעד הקורונה הרבו לטוס מהרגע להרגע וקנו כרטיסים יקרים של יום הטיסה או יום לפניו (הכרטיסים הבודדים שהחברות שומרות למטרה הזאת ומפציצות מחיר). אני שומעת  שאותם אנשי עסקים למדו לעבוד מרחוק  וחושבים שהמכה הכלכלית שכולם חטפו תשפיע על שינוי בסגנון העבודה והפחתה בכמות הטיסות גם אחרי הקורונה. 



  • אני לגמרי מבין את הרצון לטייל בארה”ב. מבחינת חוויית טיול עם ילדים (להבדיל מטיול זוגי), ארה”ב עולה על אירופה בכמה סדרי גודל. הנוחות, השפע, מגוון האטרקציות, השפה. זה נכון שגם באירופה יש מוזיאונים מעולים אבל זה כל כך נחמד שאת ההדרכות לילדים עושים באנגלית ולא בגרמנית. הטיול בארה”ב גם יקר יותר מטיול באירופה אבל אני מניח ששיקולים כלכליים כבר עשית. לך גם יש תיכנון טיול מוכן אז בכלל זה קל יותר.

    פסח 2021 עדיין רחוק, אבל אפשר להתייחס ל2 תרחישי קיצון:

    - המגיפה תדעך, לא יהיו גלים משמעותיים נוספים \ תמצא תרופה, חיסון או טיפול יעילים: במקרה כזה הכלכלה תשתקם וגם התיירות, והביקוש לטיסות יעלה מאוד – כך שהמחיר שאתה רואה היום יהיה הרבה יותר זול מהמחיר העתידי.

    - גלים נוספים \ המשך מיתון כלכלי עמוק \ אטרקציות לא יפעלו – ביטוח ביטול טיסה יתן לך מענה. לגבי הסיכון של פשיטת רגל של חברת תעופה – אם תקנה ישירות מחברת התעופה, אתה מכוסה בביטוח של חברת האשראי (כשל תמורה מלא). מניסיון, חברת גרמניה איירליינס פשטו רגל חודשים רבים אחרי שקניתי אצלם כרטיסים. ויזה החזירו לי את כל הכסף תוך 3 ימים. לכן כדאי לא לרכוש אצל מתווך.



  • @אנשיםטובים אמר:

    ביטוח – אני לא מכיר ביטוח שמכסה פשיטת רגל של חברת התעופה. להבנתי אפשר לרכוש היום ביטוח ביטול נסיעה לשנה הבאה (תמורת פרמיה של 5% בקירוב). שמכסה חרטה שלי.

    אם לא מדובר על פשיטת רגל – דמי הביטול של הכרטיס (כמו רוב הכרטיסים שאני מכיר לארה”ב) הם 240 דולר לכרטיס. לא זניח כמובן. אבל סכום דומה למה שהתייבתי ברוב השנים לאיזיג’ט וחבריה על טיסות לאירופה ללא אפשרות ביטול.

     

    בכל מקרה חשוב לזכור שבמידה ולא טסים לא מפסידים כסף אלא מפסידים טיול, כי את הכסף בכל מקרה התכוונו לשלם. הרי אני לא מכנן טיול בתקציב שמיועד לאוכל או לשכר דירה (ואני מקווה שגם אחרים לא). אובדן הכסף יתסכל אותי כמובן, אבל לא ישפיע על החיים בכללי. אפילו להיפך – סביר שאם הטיול יבוטל הרי שלפחות חלק מהכסף אוכל להציל (כי חלק משלמים במקום, ולחלק יש אפשרויות ביטול כאלה או אחרות). כלומר גם אם “אפסיד” כסף על הטיסה, בסופו של דבר יהיה לי יותר כסך בבנק מאשר אם הטיול היה יוצא לפועל.

    הבעיה החמורה יותר היא סיכון כלכלי בהקשר שאני אפוטר ואז סדרי העדיפויות שלי ישתנו. אבל זה שיקול מאד אישי שמתייחס למידת היציבות בעבודה של כל אחד בפני עצמו. אני מניח שזה לא הפורום הנכון.

     

    רק לחדד על מחירי טיסות – קודם כל אף אחד לא יודע מה יהיה מחר. אני מעריך שלא יתכן שמחירי הטיסות ירדו הרבה ביחס למה שהיה נהוג לפני הקורונה, פשוט בגלל שהחברות לא יכולות להרשות לעצמן. אז הירידה במחירי הדלק תאפשר הורדה מסויימת של המחירים, אבל בהחלט יתכן שזה יתקזז עם עלויות אחרות. מצד שני ברור שהמחירים יכולים לעלות מאד כתלות במידת (היעדר) התחרות, וכתלות במצב.

    מחירי טיסות טובות (לא ישירות) בעונה (פסח/חופש גדול) יכולים בהחלט להיות 800 דולר בהזמנה של כמה חודשים מראש, ולחוף המערבי גם 1000 דולר בהזמנה מראש (ויותר אם מוסיפים מקומות ישיבה שבעיניי למשפחה זה חשוב). אני אומר את זה מתוך התוכניות שלי שבוטלו לפסח האחרון, ומבדיקות בפסחים שקדמו לו. כל שמחירים של 400 ו-500 דולר (לחוף המזרחי והמערבי בהתאמה) שאני רואה היום הם בהחלט מעניינים ומפתים.

    כמובן שיתכן שכל לוח הטיסות ישתנה, כך שמה שנראה כרגע כטיסה טובה יהפוך לטיסה פחות טובה בהמשך. ברור שאין ערבויות. אבל במקרה כזה ובהנחה שהחברה לא פושטת רגל הרי שאני מניח שאוכל לבטל ולקבל את הכסף בחזרה.

     

    ברור שאני לא רגוע מהמצב. אם הייתי רגוע לא הייתי שואל אלא מזמין. אני מנסה לחשוב אם יש איזה שיקולים שפספסתי (לטוב או לרע) או מידע כלשהו. למשל לא ראיתי פרטים קונקרטיים לגבי תוכניות סיוע לחברות התעופה האמריקאיות, אבל אולי מישהו פה בפורום ראה ויכול לספר וע”י כך להוריד את אי הודאות.

     


    לגבי ביטוח, ככל שאני יודע אתה צודק, אין ביטוח לפשיטת רגל.

    יש סוכנים שמוכנים לגבות ממך רק את מחיר הביטול ואת שאר הכסף גובים סמוך למועד הטיסה.

    מבחינתם אין סיכון כי במקרה הכי גרוע מבטלים לך את הטיסה ויש להם את הכסף לביטול, זו דרך שאתה יכול לצמצם את הסיכון אבל בתמורה אתה מקבל את הגיבנת של הסוכן.

    יש חברות תעופה שתמורת סכום מסויים נועלות בשבילך את עלות הכרטיס, למשל יונייטד. בעבר לא ראיתי אופציה כזו לפרק זמן ארוך אבל תבדוק, אולי עם השינויים של היום העסק הפך לרלוונטי. ואז ויתרת על התענוג של הסוכן.

     

    אני לא מסכים עם המבט הכלכלי שלך בו אתה “צובע” את הכסף לשימוש מסויים ואז אם איבדת את הכסף אז לא איבדת כסף אלא את השירות.

    בשבילי שקל הוא שקל, אם הכסף לא שימש אותי לנסיעה לחו”ל ואני לא צריך אותו להוצאות השוטפות אז הוא ישמש אותי פעם ללימודים הגבוהים של הילד.

    בקיצור לדעתי כסף הוא המוצר הכי גמיש בעולם וביטול הגמישות באמצעות “צביעה” הוא טעות.

    וכמו שאמרת, זהו דיון כללי לפורום כלכלי.

     

    לגבי עלויות מחירי טיסה, חלק אומרים שהמחירים יעלו, חלק אומרים שדווקא ירדו, ולכולם יש נימוקים מעולים לנימוק דעתם. אתה מניח שהמחירים יעלו ומייקל אולירי אמר שמחירי הטיסות ירדו חזק לכיוון מחיר מגוחך ואולירי מנכ”ל חברת תעופה גדולה מאוד.

    אם מצאת מחירים של 400-500$ לטיסות רלוונטיות להערכתי לא יהיה מחיר נמוך יותר, לפחות לא משמעותית.

    אם הייתי במצבך הייתי קונה, האמת בעקבות השאלה שלך אני אולי אבדוק את האופציה לטובת המשפחה שלי.

     



  • @אנשיםטובים

    גם אני כמו הדוקטור לא רואה את זה כ”אם הטיול התבטל אז בעצם חסכתי”. ההסתכלות שלי היא גם על “האם קיבלתי תמורה לכסף שהוצאתי או שהוא נעלם סתם כך”. אבל כמו שאמרתי קודם, בסופו של דבר זה איך אתה רואה את זה: האם אתה מוכן לסכן את הסכום או לא. אם זו נקודת המבט שלך ואתה שקט ושלם איתה, תקנה. אם לא, אז לא. 

    הרבה דברים יכולים לקרות וגם הודעה של הממשל האמריקאי אינה בטון יצוק. הרי גם נתנו שם מעניק לעסקים קטנים שכמעט כולם נבלעו על ידי חברות ענק. נשמע שאתה מחפש סוג של ביטוח או ערבות או חדשות טובות כדי להרגיש נוח יותר עם ההחלטה, אבל בשורה התחתונה אנחנו לא יכולים לספק כזה דבר לעוד כמעט שנה מעכשיו. הרי יכולים להיות המון תרחישים שונים ומשונים. יכול להיות גם שהכל כבר יהיה מאחורינו, מי יודע. 



  • תודה לכולם

     

    ברור שאני מחפש חיזוק חיובי כזה או אחר, או מנגד ידיעה רעה במיוחד (שיגרום לי לרדת מהנושא וזהו).

     

    אני מסכים מאד שמה שנושא ה”מה הפסדתי – כסף או טיול” זה עניין של נקודת ההשקפה האישית שלי, ופה כל אחד רואה דברים אחרת וזה בסדר. אין הרבה טעם לפתח את הדיון הזה.



  • @אנשיםטובים

    לגבי מיזעור נזקים:

    איפה קונים כיום ביטוח ביטול טיסה ב5%?  אני מכירה את המוצר של הפניקס שחזר לשוק ועולה כ9% ואת המוצר של הראל שיצא מהשוק ולא חזר שעלה 6%.

    כשל תמורה – גם אני קיבלתי לפני הרבה שנים מלאומיקארד החזר על כרטיסי טיסה שרכשתי ישירות מספאנאייר שפשטה רגל מספר חודשים לפני כן. לפי שרשורים שהיו לאחרונה בפורומים השכנים ואני לא מצליחה למצוא כרגע,  נראה לי שכשל תמורה בחברה האשראי לא פועל כיום על תשלום שבוצע שנה אחורה. לא סגורה על הנקודה הזאת רק מציינת שהיא שווה בדיקה, שלא ברור לי איך עושים אותה לגבי משהו עתידי.

     



  • @דבורה-פ

    השירשורים שאת מזכירה מדברים על כשל תמורה במקרה שהחברה ביטלה טיסה.

     

    במקרים שבהם החברה פשטה את הרגל – ללא יוצא מהכלל, מי שרכש ישירות בחברה קיבל את כספו חזרה, בלי קשר למועד הרכישה או אם סיים לשלם.



  • @דבורה-פ אמר:

    איפה קונים כיום ביטוח ביטול טיסה ב5%?  אני מכירה את המוצר של הפניקס שחזר לשוק ועולה כ9% ואת המוצר של הראל שיצא מהשוק ולא חזר שעלה 6%.

     


    באתר של טריפגרנטי עשיתי עכשיו סימולציה על טיסה לארה”ב בקטגוריה של “טיסה בלבד עם החזר חלקי לנוסע במקרה של ביטול עם כל מיני עלויות

    ממה שאני רואה הפרמייה היא 5.7% עם סכום מינימום של 17.06 דולר.

    כלומר על כרטיס בעלות של 300 דולר ויותר הפרמייה היא 5.7 אחוז, ועד כרטיסים זולים יותר הפרמיה היא 17.06 דולר.

     

    כמובן שזו הפרמייה מהסכום הכולל המבוטח. בפועל בכרטיסים שעליהם אני מדבר דמי הביטול הם בערך חצי ממחיר הכרטיס, ודמי הביטול זה מה שיוחזר לי (כי את השאר אני אמור לקבל מחברת התעופה). כלומר הפרמייה בפועל מעל 10%



  • @עמיחי13 אמר:

    השירשורים שאת מזכירה מדברים על כשל תמורה במקרה שהחברה ביטלה טיסה.   במקרים שבהם החברה פשטה את הרגל – ללא יוצא מהכלל, מי שרכש ישירות בחברה קיבל את כספו חזרה, בלי קשר למועד הרכישה או אם סיים לשלם.

     

    אני תוהה אם זה עדיין נכון. כי לפי אותם שרשורים שדבורה ציינה מוזכר שם שחברת האשראי לא חייבת להחזיר כסף שהיא העבירה הלאה אלא רק לעצור תשלומים עתידיים. כלומר זה שבעבר חברות האשראי החזירו כסף במקרה של פשיטת רגל זה כנראה “מלפני משורת הדין”.

    אבל פשיטות הרגל בעבר היו נקודתיים וקטנות יחסית. לא זכור לי לאחרונה שחברת גדולה ופופולראית בישראל פשטה רגל. אני תוהה מה חברות האשראי יעשו עם אלעל, טורקיש או אפילו לופטהאנזה יפשטו רגל.

    אם כי עדיין כמות ההזמנות (שלא דרך סוכן שזה סיפור אחר) בחברות האלה קטנה יותר, וביחס לסכומים שחברות האשראי מגלגלות זה לא בהכרח דרמטי.



  • @אנשיםטובים


    אני אף פעם לא תכננתי נסיעה מעל חודשיים מלפני התאריך המיועד, וזה עוד במצב הנורמלי, ללא אי הודאות השוררת היום.  ברור שיש סיכונים בתשלום היום עבור שירותי טיסה ותיירות שתקבל בעוד כשנה.  השאלה היא כמה גבוה החיסכון אם תפעל כעת לעומת אם תפעל בחורף בשנה הבאה, כאשר אלמנט אי הודאות יקטן בצורה משמעותית ואתו גם רמת הסיכון.  כמובן שגם הקנס על ביטולים צריך להילקח בחשבון.  האם תפסיד את כל סכום הרכישה או רק חלק ממנו.  בהצלחה.



  • תודה לכולם

    אחרי מחשבה מעמיקה נראה שכנראה נרד מזה, דווקא בגלל השיקולים האישיים (קשה לי לצפות מה יהיה עלינו בפסח הבא).



  • @אנשיםטובים

    הגעתי באיחור, אבל בכל זאת אקדיש כמה מילים לחזק אותך על החלטתך.

    יש כל כך הרבה משתנים עם רמת אי-ודאות כל כך גבוהה. שמעתי היום ברדיו איזו פרופסורית (רופאה) שדיברה על כך שהקורונה מתנהגת מאוד שונה ומבלבל מכל מה שהכרנו עד היום.

    לכן לא הייתי מהמרת עכשיו על ארה"ב בפסח. יעד אירופאי זול יותר, זה כבר סיפור די שונה...



  • @יונה-וקשת

    תודה. אבל אני באמת לא מבין למה יעד אירופאי הוא זול יותר?

    אם נוציא רגע מהמשחק את האפשרות לפשטית רגל של חברת התעופה (שאולי במקרה כזה נפוצה ע”י חברת האשראי) – למה אירופה זולה יותר (מבחינת הסיכון)?

    אנחנו מתמקדים בטיסה.

    טיסה לארה”ב עולה לרוב 500-1500 דולר, בעוד שרובנו משלמים על טיסה לאירופה 150-550 דולר. לכאורה הטיסה לארה”ב יותר יקרה ולכן אם לא נוכל לטוב נפסיד יותר כסף.

    אבל טיסות לאירופה הן פעמים רבות ללא אפשרות ביטול (100% דמי ביטול), בעוד שטיסות לארה”ב הן עם דמי ביטול מופחתים (למשל 200-300 דולר זה מקרה נפוץ מאד).

    כלומר במקרה שאבטל את הטיסה מיוזמתי (בגלל הקורונה, בגלל מצבי הכלכלי, או בגלל טיול פסח של הצופים), בשני המקרים אני אשאר עם נזק של 150-300 דולר בקירוב.

    ואם נצרף ביטוח ביטול טיסה של הפניקס (שמחירו התייקר) הרי שאני יכול לצמצם בעוד 65-70% אחוז את הנזק (20% השתתפות עצמית + פרמייה). כלומר דמי הביטול הם מסדר גודל של 70$ לאדם, לא משנה אם הטיסה לאירופה או לארה”ב.

     

    יכול להיות שאירופה צפויה להיות יותר בטוחה מבחינת קורונה, או שיהיה בועות תיירות בינינו לחלק מהיעדים באירופה או כל דבר אחר, אז זה כן טיעון נגד ארה”ב. אבל לטעמי לא דמי הכרטיס.

     

    אגב, הרעיון שהיה לי הוא לקנות עכשיו כרטיסים, לקנות עכשיו ביטוח ביטול. ואז לשכוח מהכרטיסים עד אוקטובר. באוקטובר נהיה חכמים יותר גם מבחינת הקורונה וגם מבחינת לוח הזמנים (הכללי של מערכת החינוך ויותר חשוב הפרטי של לוח פעילויות הילדים) כדי לראות האם הטיול יצא לפועל ובאילו תנאים. למעשה תמורת בערך 1300 ש”ח אני קונה לעצמי אופציה לטיול יחסית זול בפסח. פשוט ההערכה שלנו כרגע היא שלאור פעילויות הילדים לא נוכל לטוס בפסח.

     



  • @אנשיםטובים

    כי אם אתה תעביר את מלוא הסכום לחברת התעופה, 1300$ לארה”ב או 250$ לאירופה, וחברת התעופה תפשוט את הרגל, אתה כנראה תפסיד את מלוא הסכום.

    גם אם קנית ביטוח ביטול, ונכון לכרגע נראה שבמקרה של חברות האשראי לא בטוח שמה שהיה הוא שיהיה ולא בטוח שהכסף יוחזר על ידן.

    במקרה הזה ביטוח הביטול עושה לך שירות דב, כי הוא מגדיל את ההפסד ולא מקטין אותו.

    ו 1300$ יותר יקר מ 250$, (כפול 4 או 5 או מספר הנוסעים בקבוצה).

    לכן במקרה של ביטול בגלל חברת תעופה פושטת רגל הסיכוןו הכספי בנסיעה לארה”ב הרבה יותר גדול = יקר


 

בחזרה